آغاز دوره مدیریت ورزشی "المپیک سولیداریتی" ویژه مدیران ورزش بانوان ادارات کل ورزش و جوانان استان های کشور و فدراسیون های ورزشی

آغاز دوره مدیریت ورزشی "المپیک سولیداریتی" ویژه مدیران ورزش بانوان ادارات کل ورزش و جوانان استان های کشور و فدراسیون های ورزشی

صبح امروز و با برگزاری مراسم افتتاحیه ای، دوره مدیریت ورزشی "المپیک سولیداریتی" ویژه مدیران ورزش بانوان ادارات کل ورزش و جوانان استان های کشور و فدراسیون‌های ورزشی آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، در ابتدای این مراسم نسرین رضایی مسئول بخش مدیریت و تبادل دانش واحد المپیک سولیداریتی کمیته ملی المپیک و مدیر دوره مذکور، ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان این دوره که در حوزه ورزش بانوان کشور مسئولیت هایی را بر عهده دارند، به ارائه توضیحاتی مختصر در خصوص ماهیت برگزاری دوره، تشکیلات کمیته ملی المپیک، واحد المپیک سولیداریتی این کمیته و کمیته بین المللی المپیک (IOC) پرداخت.
وی در ادامه مهمترین هدف از برگزاری این دوره را آشنا کردن شرکت کنندگان با جنبش المپیک عنوان کرد و گفت: جنبش المپیک بسیار فراتر از بازی های المپیک (به عنوان یک رویداد ورزشی) است. IOC از طریق کمیته های ملی المپیک، چارچوب جنبش المپیک را در کشورها رواج می دهد و در راستای پیاده سازی پروژه ها و برنامه های خود در این خصوص، برنامه های آموزشی مختلفی را در دوره های چهار ساله و در قالب 30 برنامه و 6 محور اصلی پیاده سازی می کند که این دوره یکی از همین برنامه ها است.
مدیر این دوره در ادامه ابراز داشت: هم افزایی و همسان سازی سطح علمی، اجرایی و مدیریتی مسئولان و مدیران سازمان های ورزش کشور، بسط و گسترش اصول مدیریت ورزشی اثرگذار و ایجاد فرصت برای شناخت ارزش ها و اصول ورزش اخلاق مدار برای حکمروایی مطلوب از دیگر اهداف IOC در برگزاری این دوره ها می باشد.
وی در ادامه ضمن اشاره به کتابی که توسط کمیته بین المللی المپیک تألیف و پس از بومی سازی شدن در اختیار شرکت کنندگان این دوره قرار گرفته است اظهار داشت: این کتاب از شش بخش تشکیل شده که تمامی اصول مدیریت در آن گنجانده شده است و توسط اساتید این دوره به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.
مسئول بخش مدیریت و تبادل دانش واحد المپیک سولیداریتی کمیته ملی المپیک در پایان گفت: سرفصل های آموزشی دوره مدیریت ورزشی "المپیک سولیداریتی" ویژه مدیران ورزش بانوان ادارات کل ورزش و جوانان استان‌های کشور و فدراسیون‌های ورزشی که طی چهار روز (14 لغایت 17 آبان) و مطابق با دستورالعمل های بخش المپیک سولیداریتی کمیته بین‌المللی المپیک برنامه ریزی و در حال اجرا می‌باشد عبارتند از:
پایداری از طریق ورزش، ورزش و محیط زیست، بهبود مهارت های ارتباط سازمانی، مدیریت منابع انسانی، تصمیم گیری/ حل مسئله، مدیریت تعارض، اخلاق در ورزش/ اهمیت ورزش در جامعه، مسائل اخلاقی دوپینگ، مشارکت و برابری جنسیتی، حقوق ورزشی، تعرض، سوء استفاده و خشونت در ورزش، رهبری در ورزش زنان.
گفتنی است دکتر حسین آقائی نیا، دکتر عباسعلی گائینی، دکتر مهرزاد حمیدی، دکتر مهین فرهادی زاد، دکتر حسین اکبری یزدی،دکتر فریبا محمدیان، دکتر هومن بهمن پور و دکتر سارا کشکر مدرسین این دوره را تشکیل می دهند.

۱۴ آبان ۱۴۰۲ ۱۵:۰۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.