تسلیت کمیته ملی المپیک در پی درگذشت پیشکسوت والیبال بانوان

تسلیت کمیته ملی المپیک در پی درگذشت پیشکسوت والیبال بانوان

 کمیته ملی المپیک در گذشت مینا فتحی پیشکوست والیبال بانوان کشورمان را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در متن پیام تسلیت فوق آمده است:
در کمال تالم و تاثر درگذشت خانم مینا فتحی پیشکسوت والیبال بانوان کشورمان را که سالیان سال در کسوت بازیکن و مربی ضمن افتخار آفرینی برای میهن عزیزمان به پرورش بانوان والیبالیست و نسلی نو در این رشته المپیکی پرداخت را به جامعه ورزش کشور بخصوص خانواده فرهیخته والیبال کشور  تسلیت عرض نموده و  برای آن مرحومه رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان عزیز صبر و بردباری مسئلت دارد.
مرحوم مینا فتحی دارای دکتری تربیت بدنی و استاد دانشگاه خوارزمی بوده که سال‌ها به عنوان بازیکن و مربی در تیم‌های ملی و باشگاهی کشور فعالیت داشت.
فتحی مسابقات والیبال خود را در سطح آموزشگاهی در سال ۱۳۴۰ در اصفهان شروع کرد و دو بار به قهرمانی آموزشگاه‌های اصفهان رسید. سپس در سال ۱۳۴۲ به همراه تیم منتخب اصفهان نایب قهرمان مسابقات والیبال آموزشگاه‌های ایران شد.
وی از سال ۱۳۴۴ تا ۱۳۵۵ بازیکن تیم ملی والیبال ایران بود و به همراه این تیم در ۳ دوره بازی‌های آسیایی شرکت کرد که در ششمین دوره این بازی‌ها به همراه تیم ملی والیبال زنان ایران در سال 1966 مفتخر به کسب مقام سوم و مدال برنز شد. فتحی در سال‌های 1970 و 1974 نیز با تیم ملی زنان ایران در جایگاه‌های چهارم و پنجم آسیا قرار گرفت.
فتحی کار مربیگری خود را از سال 1350 آغاز کرد و سابقه 25 سال مربیگری در تیم‌های باشگاهی و ملی والیبال داشت و در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۰۷ و همبستگی کشورهای اسلامی در سال‌های ۱۳۷۱ و بازی‌های همبستگی دانشجویان کشورهای اسلامی سال ۱۳۷۳ در تهران هدایت تیم ملی دانشجویان زنان ایران را برعهده داشت.
مقام سومی بازی‌های هبستگی دانشجویان زنان اسلامی در سال ۱۳۷۳ و قهرمانی لیگ دسته یک زنان در سال ۱۳۷۴ با تیم هما از جمله افتخارات این مربی در والیبال ایران است.


۱۳ آبان ۱۴۰۲ ۰۹:۱۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.