تفاهمنامه جدید کمیته بین المللی المپیک با گروه رسانه ای چین

تفاهمنامه جدید کمیته بین المللی المپیک با گروه رسانه ای چین

توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک و شن هایشیونگ، رئیس گروه رسانه ای چین Chine Media Group (CMG)، یادداشت تفاهم جدیدی بین دو سازمان امضا کردند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت کمیته بین المللی المپیک، امضا این تفاهمنامه همکاری در خانه المپیک، مقر کمیته بین المللی المپیک در لوزان انجام شد. در این تفاهم نامه آمده است که IOC و CMG به همکاری و تعامل با یکدیگر در طول مشارکت خود ادامه خواهند داد.
 CMG که قبلاً به عنوان CCTV یا تلویزیون ملی چین شناخته می شد، بازی های المپیک را در چین از دهه 1980 پخش می کرد. پخش مستقیم رویدادهای المپیکی توسط گروه رسانه ای چینی CMG ابتدا از طریق توافق با اتحادیه پخش تلویزیونی آسیا Asian Broadcast Union، و متعاقباً با اخذ حقوق پخش بازی های المپیک 2008 پکن بصورت مستقیم از IOC؛ انجام پذیرفت.
در اکتبر 2021، CMG همچنین کانال المپیک CCTV را راه‌اندازی کرد که بعنوان اولین کانال ورزشی تمام وقت جهان، با کیفیت 4K Ultra HD ترویج جنبش المپیک و ارزش‌های المپیک را در چین را تسهیل می نمود و به هواداران چینی المپیک اجازه داد تا با ورزش‌های مورد علاقه خود، ورزشکاران و داستان های المپیک در تمام طول سال و 24 ساعت شبانه روز ارتباط نزدیکتری برقرار نمایند.
 باخ پس از انعقاد این تفاهمنامه گفت: "ما از تقویت روابط دیرینه خود با CMG با این تفاهم نامه خرسندیم. نوآوری‌های CMG منجر به ثبت تعداد بالاترین رکورد مخاطبان برای بازی‌های المپیک زمستانی پکن 2022 شد. IOC مشتاقانه منتظر همکاری با CMG در طول بازی‌های المپیک پاریس 2024 است تا به نمایندگی از خدمات پخش المپیک، سیگنال بین المللی بازی‌ها را برای چهار رشته ژیمناستیک، تنیس روی میز، بدمینتون و صعودهای ورزشی تولید نماید".
 رئیس گروه رسانه ای چین نیز اظهارداشت: "CMG مفتخر است که پخش بازی های المپیک در چین را به لطف توافقنامه حقوق پخش انحصاری خود تا بازی های المپیک بریزبن 2032 ادامه دهد. عقد این تفاهمنامه در خانه المپیک لحظه مهمی است که نشان دهنده تعهد مشترک ما برای ارائه بازی ها برای مخاطبین هر چه بیشتر چین است". قبل از امضای تفاهم نامه در خانه المپیک، باخ از رئیس شبکه رسانه ای چین در موزه المپیک استقبال کرد.

۷ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.