تایید حضور 5 رشته در بازیهای المپیک لس آنجلس 2028

تایید حضور 5 رشته در بازیهای المپیک لس آنجلس 2028

هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک مجوزحضور 5 رشته پیشنهادی از سوی کمیته برگزاری بازیهای المپیک 2028 به میزبانی لس آنجلس را تایید کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت اینساید د گیمز، کمیته بین المللی المپیک حضور رشته های پنجگانه مدرن، اسکواش، لاکراس (رشته ای برگرفته از بازیهای بومیان آمریکای شمالی)، بیسبال-سافتبال، فلگ فوتبال (نسخه ای از فوتبال آمریکایی) و کریکت را با پیشنهاد شهر میزبان در بازیهای لس آجلس 2028 به رسمیت شناخته است.

 کیت مک کانل، مدیر ورزشی IOC اذعان کرد که اضافه شدن پنج رشته ورزشی جدید، علاوه بر احیای ورزش های پنجگانه مدرن و وزنه برداری ، مستلزم آن است که جمعیت حاضر در بازی ها از مرز 10500 ورزشکار فراتر رود. باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک نیز اظهارداشته است که این برنامه برای بازگشت تابستانی بازی های المپیک به ایالات متحده برای اولین بار از آتلانتا 1996 متناسب به نظر می رسد.

وی گفت: "انتخاب این پنج رشته ورزشی جدید با فرهنگ ورزش آمریکا مطابقت دارد، ورزش های نمادین آمریکایی را به جهانیان نشان می دهد و در عین حال ورزش های بین المللی را به ایالات متحده می آورد. این ورزش‌ها بازی‌های المپیک لس آنجلس 2028 را منحصر به فرد خواهند کرد. پیشتر رشته های بریکینگ، کاراته، کیک بوکسینگ و موتوراسپرت در لیست اولیه لس آنجلس 2028 قرار گرفته بودند، اما حضور آنها در بازیهای المپیک منتفی شد.

۲۲ مهر ۱۴۰۲ ۱۲:۴۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.