تنیس روی میز قهرمانی آسیا کره جنوبی؛ صعود تیم های ملی مردان و زنان پینگ پنگ ایران به جام جهانی

تنیس روی میز قهرمانی آسیا کره جنوبی؛ صعود تیم های ملی مردان و زنان پینگ پنگ ایران به جام جهانی
تیم های ملی تنیس روی میز کشورمان با عملکرد قابل قبولی در مسابقات قهرمانی آسیا موفق به کسب سهمیه حضور در رقابت های جام جهانی شدند.
به گزرش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از فدراسیون تنیس روی میز؛ تیم ملی تنیس روی میز دختران کشورمان بعد از صدرنشینی در گروه سوم و پیروزی مقابل تیم های لائوس و مغولستان برای رسیدن به جمع ۸ تیم برتر قهرمانی آسیا به مصاف قهرمان جهان رفت و با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب چین شد.
 
بانوان کشورمان برای تکرار عنوان نهمی سال گذشته به مصاف ازبکستان رفتند و با ارائه یک بازی حساب شده با نتیجه ۳ بر ۲ به برتری دست یافتند و جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب کردند.
 
تکرار عنوان نهمی برای بانوان ایران در حالی رقم خورد که تیم های قدرتمند چین و مالزی که سال گذشته در مسابقات حضور نداشتند ، امسال در این رقابت ها حضور پیدا کرده بودند و کار دختران کشورمان نسبت به سال گذشته برای کسب این عنوان و جواز حضور در جام جهانی به مراتب سخت تر بود.
 
تیم بانوان ایران با ترکیب ندا شهسواری ، مهشید اشتری، شیما صفایی و فاطمه یاری و با هدایت حمیده ایرانمنش در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر شدند.
 
همچنین تیم ملی تنیس روی میز مردان ایران پس از اینکه از صعود به مرحله نیمه‌نهایی قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره‌جنوبی باز ماند، برای  تعیین جایگاه پنجم تا هشتم با رقبای خود دیدار کرد.
 
 تیم ایران در اولین بازی خود به مصاف سنگاپور رفت و مقتدرانه با نتیجه سه بر صفر این تیم را شکست داد.
 
راکت بدستان کشورمان برای تکرار عنوان پنجمی سال گذشته کار سختی مقابل ژاپن قدرتمند داشتند و با نتیجه ۳ بر صفر بازی را به تیم سوم المپیک واگذار کردند و در جایگاه ششم مسابقات قهرمانی آسیا قرار گرفتند.
 
پینگ پنگ بازان کسورمان با کسب عنوان ششمی مسابقات قهرمانی آسیا جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را بدست آوردند.
 
تیم ملی تنیس روی میز کشورمان در حالی در دوره گذشته به مقام پنجم آسیا دست یافته بود که چین غایب بود و امسال با یک پله سقوط در جایگاه ششم آسیا ایستاد.
 
تیم ملی مردان ایران با ترکیب افشین نوروزی، نوشاد عالمیان ، سروش امیری نیا ، امیرحسین هدایی و نیما عالمیان و با هدایت جمیل لطف الله نسبی در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کره جنوبی حاضر شدند.
 
بیست و ششمین دوره مسابقات تنیس روی میز قاره ی کهن از ۱۲ تا ۲۰ شهریور ماه در سه بخش تیمی ، انفرادی و دوبل در پیونگ چانگ در جریان است.
 
۱۵ شهریور ۱۴۰۲ ۱۱:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.