پیش به سوی بازیهای آسیایی هانگژو 2022 ؛ انوشیروانی : با 10 وزنه بردار راهی بازیهای آسیایی می شویم

پیش به سوی بازیهای آسیایی هانگژو 2022 ؛ انوشیروانی : با 10 وزنه بردار راهی بازیهای آسیایی می شویم
 
 
 
به گزارش  روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛  در راستای برگزاری سلسله  نشست های خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو که در محل کمیته ملی المپیک برگزارمی گردد ،نشست خبری فدراسیون وزنه برداری با حضور سجاد انوشیروانی رئیس ، بهدا سلیمی نائب رئیس ، کوروش باقری مدیر فنی تیم ملی بانوان و نواب نصیر شلال سرمربی تیم ملی آقایان ظهر امروز برگزار شد .  
در این نشست سجاد انوشیروانی اظهار کرد: وزنه برداری ایران هم اکنون در یک شرایط ویژه قرار دارد و دو رویداد حساس مسابقات جهانی عربستان به عنوان انتخابی المپیک اهمیت بسیار زیادی دارد و بلافاصله نیز بازیهای آسیایی را پیش رو داریم که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
 
وی ادامه داد: تلاش می کنیم در روزهای آتی به نتایجی که در شان وزنه برداری کشور است برسیم. از سال گذشته اردوها و رویدادهای مختلفی را پشت سر گذاشتیم و IOC شرایط را برای وزنه برداری بسیار سخت کرده است؛ به طور مثال در مسابقات جهانی ۱۰ وزن داریم که هفت وزن در بازی های آسیایی خواهد بود و از این اوزان صرفا ۵ وزن در المپیک خواهد بود که کار را برای فدراسیون سخت کرده اما کادر فنی تمهیدات خوبی را اندیشیده و در رویدادهای مختلف تا جایی که امکان پذیر بود نتایجی گرفتیم که خوشبختانه نگاه به وزنه برداری تغییر کرد.
 
رییس فدراسیون وزنه برداری با اشاره به اینکه در سال جاری اردوها برگزار شد، گفت: در مسابقات آسیایی رکوردهای خوبی در بخش مردان و بانوان داشتیم و در هندوستان در هر دو بخش نتایج خوبی گرفتیم. ما با تیمی  متشکل از 10 وزنه بردار راهی بازیهای آسیایی می شویم . 
 
در ادامه نواب نصیر شلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری آقایان اظهار داشت :  سعی می‌کنیم با آمادگی راهی بازی‌های آسیایی شویم و در ۴ وزنی که شرکت می‌کنیم بتوانیم ۵۰ درصد تیم، مدال کسب کنیم. تمام نفرات در لیست بلند بازیهای آسیایی هستند و اگر نیاز باشد لیست ۷ نفره را تغییر می‌دهیم، پیش‌تر لیست نفرات اعزامی به مسابقات جهانی را اعلام کردیم که عبارتند از حسین سلطانی(۸۱ کیلوگرم)، مصطفی جوادی (۸۹ کیلوگرم)، محمد زارع و امیر حقوقی (۹۶ کیلوگرم)، رسول معتمدی و رضا دهدار (۱۰۲ کیلوگرم)، مهدی کرمی و پیمان جان (۱۰۹ کیلوگرم) و علی داودی و آیت شریفی (۱۰۹+ کیلوگرم).  
سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در خصوص پیش‌بینی‌ از رنگ مدال نمایندگان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو، بیان کرد: واقعیت این است که وعده دادن برای رنگ مدال دروغ است چرا که شرایط مسابقه غیرقابل پیش‌بینی بوده و اگر کسی هم قول و رنگ مدال دهد، دقیق نیست. مسابقه شرایط خاص خودش را از لحاظ روحیه ورزشکار، آمادگی ذهنی، وزن کم کردن و شرایط رقبا دارد و با این اوصاف پیش‌بینی ما حدودی است
در ادامه کوروش باقری، مسئول فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان نیز، با اشاره به اینکه امیدوارم بالندگی وزنه برداری با تلاش قهرمانان و بزرگان این رشته و حمایت رسانه در بالاترین سطح باشد، گفت: وزنه‌برداری اولین مدال تاریخ در المپیک را دارد و انتظارات از این رشته به حق است. در بازی های آسیایی نا امید نیستیم و شانس مدال داریم.
وی ادامه داد: با سابقه وزنه‌برداری بانوان و اینکه قبلا در این رویداد نبودیم یک مقدار زیادی شرایط سخت است و با حمایت انوشیروانی و سلیمی، رئیس و نایب رییس و بقیه عزیزان شرایط خوب و با سه نفر قرار است در این مسابقات  حاضر شویم.
باقری با اشاره به اینکه حضور الهام حسینی و الهه رزاقی قطعی شده و  بین فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی نیز یک نفر انتخاب می‌شود، بیان کرد: در هر سه دسته بدون شانس نیستیم ولی واقعیت این است که شانس کمی داریم.
 
 
 
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ ۲۲:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.