پیش به سوی بازیهای آسیایی هانگژو 2022؛ رئیس فدراسیون کاراته:در تمامی اوزان ظرفیت کسب مدال داریم

پیش به سوی بازیهای آسیایی هانگژو 2022؛ رئیس فدراسیون کاراته:در تمامی اوزان ظرفیت کسب مدال داریم
حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در نشست خبری خود که ظهر امروز در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد ابراز امیدواری کرد هر 8 نماینده کاراته کا کشورمان مدال آور باشند .
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، در ادامه نشست‌های خبری رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو ظهر امروز نشست خبری فدراسیون کاراته با حضور حسن طباطبایی رئیس،  کیکاوس سعیدی و افسانه باقری  نواب رئیس، حسین آشوری دبیر فدراسیون ، شهرام هروی سرمربی تیم ملی مردان، ارباب سرمربی تیم ملی بانوان برگزار شد. 
سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در این نشست اظهار داشت: در آخرین رویداد آسیایی که قهرمانی آسیا- مالزی بود، در دو بخش کاتا، کومیته و پاراکارته حاضر شدیم و ارزیابی از کشورهای حاضر در این مسابقات داشتیم. ایران و رقبا با قدرت کامل راهی این مسابقات نشدند. تیم ایران درحال حاضر تمرینات بهتری را پشت سر گذاشته  است و این در حالیست که  بازی‌های آسیایی و المپیک همیشه شرایط متفاوتی نسبت به قهرمانی آسیا و جهان دارد. با این حال تیم ما تیم آماده‌ای است. کادرفنی پخته و ورزشکاران با تجربه‌ای در اختیار داریم. سعی شده از بهترین نفرات برای حضور در بازی‌های آسیایی استفاده شود. با 8 کاراته‌کا(4 کاراته‌کای مرد و 4 کاراته‌کای زن) راهی بازی‌ها می‌شویم هر 8 نفر حاضر شایسته مدال طلا هستند. و امیدوارم با ظرفیتی که این جوانان دارند، در روز مسابقه بتوانند این پتانسیل بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند.
 وی افزود: تیم قدرتمندی داریم. با تمام مشکلاتی که طی سه سال گذشته داشتیم و نتوانستیم تیم را به حداکثر آمادگی برسانیم اما ظرفیت ما در هر کدام از اوزانی که در مسابقات شرکت می‌کنیم، بالاست. اغلب نمایندگان ما در مسابقات مختلف مدال‌آوری کرده‌اند و همه بازیکنان این شانس را دارند که به مدال خوش‌رنگ بازی‌های آسیایی برسند. البته روز مسابقات و شرایط مسابقه همیشه در بازی‌های آسیایی در نتیجه تاثیرگذار بوده است .
طباطبایی در ادامه با اشاره به نتایج کسب شده در بازیهای آسیایی ادوار گذشته افزود :بازیهای آسیایی2018 جاکارتا ما 2 طلا به دست آوردیم. در بازی‌های 2014 اینچئون 3 مدال طلا، در گوانگجو 3 طلا کسب کرده‌ایم و در تمام این دوره‌ها ظرفیت‌مان بیشتر از این بوده است.اگرچه پیش بینی تعداد و رنگ مدال ها در این دوره دشوار است ولی ما امیدواریم  و بر اساس ارزیابی های کادر فنی ، قول می‌دهم بچه‌ها بتوانند مثل همیشه افتخارآفرین باشند.
در ادامه  شهرام هروی سرمربی تیم ملی کاراته درخصوص روند آمادگی تیم ملی مردان گفت: انشاا... در بازی‌های آسیایی این دوره مثل دوره‌های دیگر بدرخشیم. از اردیبهشت 2 مرحله انتخابی برای قهرمانی آسیا داشتیم و سپس تیم برای بازی‌های آسیایی فیکس شد. 3 بازیکن ما که در ادوار گذشته بازی‌های آسیایی افتخارآفرینی کرده‌اند و خدابخشی امسال اضافه شده و هر 4 بازیکن با تجربه هستند و در شرایط ایده‌آل فنی هستند. تمام تمرکزمان را می‌گذاریم که به شرایط آرمانی نزدیک‌تر شویم. امیدواریم که همه نمایندگان ما نتیجه بگیرد. قول می‌دهم هر 4 نماینده مردان ما با خوش‌رنگ‌ترین مدال برگردند. 
وی ادامه داد: در بازی‌های آسیایی بحث تقسیم مدال همیشه هست ولی ما به داشته‌های خودمان متکی هستیم و با این داشته‌ها مطمئنا موفق هستیم. کاراته با یک بار حضوردر المپیک 3 مدال گرفت و نشان داد همیشه رشته شاخصی بوده است .
 
۶ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۳۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.