پیش به سوی بازیهای آسیایی هانگژو 2022 ؛ اورسجی : به قهرمانی مردان در هانگژو امیدواریم

پیش به سوی بازیهای آسیایی هانگژو 2022 ؛ اورسجی : به قهرمانی مردان در هانگژو امیدواریم
عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی در نشست خبری امروز خود با اشاره به حضور قدرتمند تیم‌های ملی کبدی زنان و مردان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: به کسب مدال طلا در بخش آقایان امیداوریم و اما در بخش بانوان هر بازی حکم فینال را دارد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، در راستای  نشست‌های خبری رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو صبح امروزنشست خبری  با حضور رئیس فدراسیون کبدی برگزار شد . عباس اورسجی در این نشست با اشاره به برنامه‌ریزی این رشته برای حضوری قدرتمند در بازی‌های آسیایی گفت: کبدی در اولین دوره بازی‌های آسیایی در قطر چهارم، گوانگجو در دومین دوره مقام سوم و در اینچئون کره نایب قهرمان آقایان و خانم‌ها شدیم، شاهکار کبدی در جاکارتای اندونزی بود که در دو بخش زنان و مردان به سلطه هندی‌ها پایان دادیم و قهرمان شدیم.
اورسجی در ادامه اظهار داشت :  با برنامه‌یزی که داشتیم در آسیا زودتر از تیم‌های ملی دیگر کشورها ، اردوهای ملی پوشان در بخش بانوان و آقایان  را شروع کردیم در همین راستا ، یک اردوی 8 روزه بانوان در هند داشتیم و 9 بازی تدارکاتی با تیم های باشگاهی این قدرت آسیا برگزار کردیم ، در بخش آقایان  علاوه بر اردوی گلستان ، اردوی مشترکی هم با تیم پاکستان برگزار کردیم. 
رئیس فدراسیون کبدی در ادامه با اشاره به اصلی ترین رقبای ایران در بازیهای آسیایی گفت: تعدد بازیکنان هند و گستردگی جامعه آماری کبدی‌کاران این کشور یکی از چالش‌های ما در هانگژوست. هند ابرقدرت کبدی دنیا و رقیب جدی ماست. در بخش آقایان یک فاصله نسبی با سایر کشورها ایجاد کرده‌ایم و خیلی نگران صعود به فینال نیستیم. اما در بخش بانوان تیم‌ها خیلی بهم نزدیک هستند. کشورهای مثل چین تایپه، کره، تایلند، سریلانکا و... خیلی نزدیک بهم هستند. اگر به فینال صعود کنیم، تکرار مدال طلا در بخش بانوان دور از دسترس نیست. 
اورسجی گفت: حضور یک تیم در فینال به منزله ضعف دیگر رقبا نیست بلکه به معنی کارکردن ایران با برنامه‌ریزی است. پاکستان یکی از قدرت‌هاست اما ما نگران این کشور نیستیم چون خوب کار کردیم. در گذشته هندوستان به هیچ‌عنوان تا بازی‌های آسیایی اجاره برگزاری اردوی مشترک به ما نمی‌داد ولی این دومین بار است که هند به ما اجازه داد با تیم‌های باشگاهی‌اش بازی تدارکاتی داشته باشیم.
 وی درخصوص پیش‌بینی‌اش از کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی گفت: به کسب مدال طلا امیدواریم و شاید اشتباهات فردی نتیجه بازی در هانگژو را تغییر دهد.
 
۶ شهریور ۱۴۰۲ ۱۳:۲۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.