نشست اعضای ستاد تدارکاتی تشکیل شد؛آغاز معاینات پزشکی از اعضای کاروان سنگاپور/ اعزام روانشناسان به اردوی تیم های ملی

نشست اعضای ستاد تدارکاتی تشکیل شد؛آغاز معاینات پزشکی از اعضای کاروان سنگاپور/ اعزام روانشناسان به اردوی تیم های ملی
نشست اعضای ستاد تدارکاتی بازیهای آسیایی و المپیک کمیته المپیک عصر روز گذشته در دفتر افشارزاده برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این نشست که با حضور بهرام افشارزاده دبیر کل کمیته،دکتر کرباسیان خزانه دار کمیته،رحیمی دبیر ستاد،دکتر علیجانی رئیس کمیته علمی،سر رشته دبیر کمیته علمی، دکتر برجسته رئیس کمیته سنجش و اندازه گیری قابلیت های جسمانی، شعبانی رئیس کمیته فرهنگی، دکتر حمیدی رئیس آکادمی ملی المپیک، دکتر جزایری رئیس کمیته پزشکی برگزار شد گزارشات کمیته های مختلف از فعالیت های انجام شده برای آماده سازی کاروان اعزامی به سنگاپور و گوانگجژو ارائه گردید.
در این نشست افشارزاده با تاکید بر اینکه فعالیت ناظرین و دست اندرکاران کمیته های مختلف ستاد نیز رصد شده و مورد بازبینی قرار می گیرد، اظهار داشت: کمیته های مختلف ستاد تدارکاتی و همچنین ناظرین رشته های مختلف وظیفه دارند پیاده شدن دقیق برنامه های آماده سازی تیم ها و ادروهای مختلف را بررسی نمایند و این در حالیست که کمیته المپیک فعالیت کلیه ناظرین و حتی کمیته های ستاد را هم زیر نظر گرفته و مورد ارزیابی قرار می دهد.
وی در ادامه افزود: فرصت زیادی برای آماده سازی اعضای کاروان نداریم و باید از فرصت در دست نهایت استفاده را ببریم. شکی نیست که فدراسیونها و بالطبع کمیته ملی المپیک برای پیاده سازی برنامه های آماده سازی نیاز مبرمی به حمیات مالی دارند که در این خصوص امیدوارم هر چه سریعتر نسبت به پرداخت بودجه کمیته و بازیها که رشد قابل ملاحضه ای نسبت به دور قبل داشته اقدام گردد.
افشارزاده در پایان از کلیه اعضای ستاد تدارکاتی درخواست کرد تا تمرکز و فعالیت خود در این ستاد را بیشتر کنند .
بر اساس این گزارش، در این نشست مقرر گردید تا کمیته ملی المپیک طی همین هفته لیست نهایی اعضای کاروان اعزامی به اولین دوره بازیهای المپیک نوجوانان در سنگاپور را به کمیته پزشکی ستاد جهت انجام معاینات و تشت پزشکی به کمیته مربوطه تحویل دهد تا این فعالیت هر چه سریعتر برای انجام اقدامات درمانی اردونشینان آغاز گردد.
در  همین راستا طبق اعلام کمیته پزشکی تا کنون ورزشکارانی از 15 رشته ورزشی داوطلب حضور در بازیهای آسیایی گوانگژو شامل 227 ورزشکار مرد و همچنین 65 ورزشکار زن مورد معاینات پزشکی قرار گرفته اند و باقی رشته ها نیز طی هفته جاری و هفته آینده باید به نمایندگان کمیته پزشکی مراجعه نمایند.
از دیگر موارد مطرح شده در این نشست نیز می توان به بررسی عملکرد روانشناسان کمیته در ادروهای مختلف اشاره کرد که در این خصوص مقرر شد فعالیت آنان با حضور کادر فنی و مسئولین فدراسیونهای مختلف مورد ارزیابی قرار گیرد و در صورت عدم رضایت آنان نسبت به تعویض این افراد با نظر نمایندگان فدراسیون اقدام سریع صورت گیرد.
کمیته علمی نیز از برپایی نشست با اکثر فدراسیونها خبر داد و اعلام کرد برنامه های آماده سازی و فرم های مربوطه توسط بیشتر رشته ها تحویل و ارزیابی شده و چند فدراسیون باقیمانده نیز بزودی اقدام به تحویل برنامه و فرمهای برنامه ریزی خواهند کرد.
کمیته فرهنگی از رایزنی با انجمن سینماداران جهت استفاده اردونشینان از امکانات سینما های خبرداد و اعلام داشت که برنامه های مناسبی همچون برپایی کلاسهای زبان انگلیسی، کلاسهای آموزشی عکاسی، خطاطی، نقاشی و ... مواردی دیگر برای پر کردن اوقات فراغت اردونشینان در نظر گرفته شده و در حال انجام است. ضمن اینکه تاسیس و برپایی کتابخانه ای مجهز و انتشار بولتن های آموزشی نیز در دستور کار قرار دارد.
کمیته سنجش نیز از انجام تست آمادگی جسمانی عمومی از اکثر اردونشینان رشته های مختلف خبر داد و اعلام کرد که تست های تخصصی هر رشته نیز طراحی شده که بعد از برپایی نشست با کادر فنی تیم ملی و کارشناسان مربوطه جهت بررسی قوت و ضعف تخصصی اردونشینان برای رسیدن به آمادگی هر چه بهتر اعمال خواهد شد.







۱۱ خرداد ۱۳۸۹ ۰۸:۵۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.