بیست و یکمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک؛دکتر هاشمی:پاداش مدال آوران مشخص شد/لیست کشتی امید بخش بود

بیست و یکمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک؛دکتر هاشمی:پاداش مدال آوران مشخص شد/لیست کشتی امید بخش بود

بیست و یکمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک،صبح امروز با ریاست محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک و  حضور کلیه اعضا در محل کمیته برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از پایان نشست هیات اجرایی و ستاد عالی بازیهای آسیایی ابتدا در خصوص مصوبات نشست امروز هیات اجرایی اظهار داشت:در ابتدای نشست ریاست محترم کمیته در خصوص انتخابات  شورای المپیک آسیا،کاندیداها و سیاست های جمهوری اسلامی در ارتباط با هر دو کاندید در راستای توسعه و ارتقا موقعیت  ورزش ایران در آسیا گزارش کاملی را به اعضای هیات اجرایی ارائه کردند.

در ادامه دبیرکل کمیته ملی المپیک از حضور اقای تاج رئیس فدراسیون فوتبال در این نشست هیات اجرایی خبر داد و  گفت:آقای تاج مشکلات و مسائل تیم امید را مطرح و درخواست کمک بیشتری از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش داشت و معتقد بودند اگر حمایت دولت و این نهادها نباشد کار برای تیم ملی امید سخت می شود که تصمیم گیری در این مورد به جلسات آتی هیات اجرایی  موکول و در صورت نیاز حتی  جلسه فوق العاده  خواهیم داشت.

دکتر سید مناف هاشمی در خصوص پرداخت مالی برای بازی های آسیایی گفت: ملزومات و اقدامات اولیه کاروان بازی های آسیایی را انجام دادیم در واقع  ۷۰ تا ۷۵ درصد از ارز پیش بینی شده را فراهم و ۸۱ میلیارد تومان هم به فدراسیون ها پرداخت شد از طرفی از محل اعتبارات هانگژو اعتباری در اختیار وزارت ورزش بود که به فدراسیون ها پرداخت کرده است و امیدواریم با این پرداخت ها فدراسیون ها مشکلات مالی  چندانی نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به مصوبه قبلی هیات اجرایی اعلام کرد : هیئت اجرایی تصمیم گرفت 2 الی 3 ورزشکار از رشته‌هایی که کسب سهمیه کرده‌اند یا در رویدادهای اخیر مدال آوری داشته اند ،مورد تقدیر قرار گیرند که در این جلسه از ناهید کیانی در تکواندو، سپیده بابایی در رشته آلیش و علی پاکدامن در رشته شمشیربازی تقدیر مالی و معنوی شد.

سرپرست کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی هانگژوخاطر نشان کرد:هیات اجرایی امروز  درخصوص پاداش  اهدایی  پای سکو  به قهرمانان تصمیم گیری نهایی را انجام داد  و مقرر شد مدال آوران طلا معادل ریالی 15 هزار دلار پاداش دریافت ‌کنند و برای مدال نقره هم معادل ریالی 6 هزار دلار و برای مدال برنز 3 هزار دلار در این دوره از بازیها پاداش در نظر گرفته شده است که بلافاصله پس از قطعی شدن مدال  همانطور که گفته شد  معادل ریالی  آن به حساب قهرمانان واریز می شود  البته این پاداش با پاداش دولت متفاوت است که رقم آن از سوی وزارت ورزش اعلام میشود و احتمالا عدد آن  بسیار بیشتر از رقم مصوب کمیته است.

دکتر هاشمی در خصوص حضور تیم ملی کشتی در هانگژو اظهار داشت : لیست تیم ملی کشتی، لیست خوب و امیدبخشی است و امید داریم این رشته،هم در بازی‌های آسیایی و هم در المپیک بدرخشد و نگرانی از بابت حضور کشتی در این  بازیها نداریم.

دبیر کل کمیته در مورد مصوبات ستاد عالی بازی های آسیایی  گفت: جزییات رشته ها هنوز تکمیل نشده است و  امروز و فردا صورت جلسه ستاد عالی بازی ها  در اختیارم قرار خواهد گرفت، تقریبا ۳۰ رشته ورزشی را نهایی کرده  ایم که در جلسه ستاد عالی بازی ها در مورد برخی رشته ها ،نفرات  نقطه نظراتی مطرح شد ولی تصمیم کلی بر این است که رشته های مدال آور با اکثریت نفرات اعزام می شوند رشته هایی  مانند کشتی، تکواندو، کوراش، ووشو و وزنه‌برداری  در واقع تلاشمان بر اینست که شرایطی را فراهم کنیم تا اگر مدالی در بخش مردان داریم آن را از دست ندهیم و در بخش بانوان هم  بر اساس همان سیاست حمایتی مان،جایگاه چهارم تا ششم را هم در نظر داریم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص تعداد ورزشکاران اعزامی گفت: تا صبح امروز آخرین جمع بندی ما بین ۳۲۷ تا ۳۴۰  ورزشکار برای اعزام بود ولی در نهایت  فکر می کنم ۳۳۰ ورزشکار داشته باشیم  اما تمام تلاشمان اعزام کاروان کیفی است.

سرپرست کاروان اعزامی به هانگژو در مورد زمان اعزام تیم ها به بازی های آسیایی گفت:سه، چهار رشته از کشورهای دیگر به هانگژو اعزام می‌شوند مانند وزنه‌برداری، تنیس روی میز و والیبال. در کل از شش روز قبل از بازی ها اعزام تیم ها آغاز می‌شود و پیش‌بینی  می کنیم بین پنجم تا دوازدهم مهر ، بیشترین نفرات اعزامی  را در بازی های آسیایی داشته باشیم.

دکتر سید مناف هاشمی در خصوص جایگاه ایران در این دوره از بازیها اظهار داشت:شرایط سختی برای رقابت با حریفان در بازی‌های آسیایی داریم. کشورهایی مثل قزاقستان، ازبکستان، هند و چین تایپه در رقابت با ما  قرار دارند و می‌توانند رتبه ششم قبلی ما را به هفتم تبدیل کنند البته شاید هم بتوانیم رتبه خود را به پنجمی ارتقا دهیم. رتبه کاروان به  عوامل مختلفی بستگی دارد  به‌خصوص ‌که ما به لحاظ بودجه‌ای هم محدودیت هایی داریم. بعنوان مثال در گذشته اگر یک کاروان 20 نفره از والیبال، کشتی ویا تکواندو  در نظر داشت به کشوری در قاره اروپا یا امریکا اعزام شود با اعتبار 2 میلیارد تومانی میسر بود ولی امروز  با کمتر از 8 میلیارد تومان نمی‌توان تیم ملی اعزام کرد. البته دولت متناسب با تورم، بودجه ورزش را بیشتر کرده است که جای تقدیر دارد.

۲۰ تیر ۱۴۰۲ ۱۵:۳۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.