تصمیمات مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در خصوص بازیهای قاره کهن

تصمیمات مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در خصوص بازیهای قاره کهن
مجمع عمومی شورای المپیک آسیا در خصوص بازیهای پیش رو در حوزه قاره کهن را به روزرسانی و به اطلاع اعضاء مجمع رساند.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از OCA، میزبانان دو بازی‌های آسیایی ، چهل و دومین مجمع عمومی OCA را در مورد برنامه‌ها و آمادگی‌های خود برای هانگژو چین و آیچی/ناگویا ژاپن گزارشات آماده سازی خود را به اعضاء مجمع ارائه نمودند.
نوزدهمین دوره بازی های آسیایی که از سپتامبر 2022 به تعویق افتاده بود، از 23 سپتامبر تا 8 اکتبر 2023 برگزار می شود و تنها 77 روز دیگر به افتتاحیه آن باقی مانده است. کمیته برگزاری هانگژو2022 در این خصوص گفت: "54 مکان مسابقاتی، 31 مکان تمرینی، دهکده اصلی بازی‌های آسیایی و 5 دهکده فرعی برای میزبانی بازی‌های آسیایی آماده هستند و بیش از 10 میلیون نفر در ورزش‌ها و فعالیت‌های تفریحی در مکان‌های مسابقات شرکت کرده‌اند.
علاوه بر این، 71 رویداد آزمایشی برگزار و بیش از 21 میلیون کاربر اینترنتی به مراسم حمل مشعل دیجیتال پیوسته اند". سونگ لوزنگ، نایب رئیس OCA، اظهارداشت: "تدارکات با حمایت قوی  OCA، کمیته المپیک چین و کمیته‌های ملی المپیک ما در حال انجام است. ما پیشرفت رضایت بخشی داشته ایم و آماده استقبال از آسیا در هانگژو هستیم". بازی های آسیایی هانگژو در 40 رشته ورزشی، 61 ماده و 483 رویداد برگزار می شود.
کمیته برگزاری بازی های آیچی-ناگویا41  ورزش را تأیید کرد که 32 ورزش از بازی های المپیک 2024 پاریس به اضافه 9 ورزش دیگر، از جمله یک رشته از هر یک از پنج منطقه OCA شامل ووشو (شرق آسیا)، سپاک تاکرا (آسیای جنوب شرقی)، کبدی (آسیای جنوبی) ، کوراش (آسیای مرکزی) و جوجیتسو (آسیای غربی) می باشد.
دو ورزش از سوی کمیته برگزاری بیسبال / سافت بال و کاراته هستند. دو ورزش OCA نیز اسکواش و ورزشهای الکترونیک خواهند بود
. کمیته برگزاری اعلام کرد که میزبانی مسابقات شنا/شیرجه و سوارکاری بیستمین دوره بازی های آسیایی در مکان های بازی های المپیک 2020 توکیو در پایتخت ژاپن و مرکز ورزش های آبی توکیو و پارک سوارکاری JRA خواهد بود.
کمیته برگزاری بازی های آیچی-ناگویا همچنین در حال برنامه ریزی برای استفاده از هتل های موجود در نزدیکی اماکن مسابقات در سراسر شهر ناگویا و استان آیچی به جای ساختن دهکده بازی های آسیایی هستند. این کمیته در حال مذاکره با 19 هتل است، اگرچه OCA امیدوار است برگزارکنندگان بتوانند یک دهکده رسمی را هر چند در مقیاس کوچکتر ترتیب دهند.  بیستمین دوره بازی‌های آسیایی آیچی/ناگویا 2026  از 19 سپتامبر لغایت 4 اکتبر 2026 در ژاپن برگزار می‌شود.
 
۱۸ تیر ۱۴۰۲ ۱۰:۵۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.