فصل جدید شورای المپیک آسیا با انتخاب شیخ طلال بعنوان رییس OCA

فصل جدید شورای المپیک آسیا با انتخاب شیخ طلال بعنوان رییس OCA

شیخ طلال فهد آل صباح، رئیس جدید شورای المپیک آسیا، از کویت، اندکی پس از انتخابش در چهل و دومین مجمع عمومی OCA در بانکوک سخنرانی کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت  شورای المپیک آسیا، شیخ طلال در انتخابات ریاست OCA با 24 رای در مقابل 20 رای مدیر کل OCA حسین المسلم پیروز شد.
شیخ طلال در سخنرانی خود پیشنهاد کرد که حسین المسلم به دلیل خدمات درازمدت و سهم برجسته در توسعه جنبش المپیک در آسیا، به عنوان نائب رئیس افتخاری مادام العمر OCA انتخاب شود این پیشنهاد با تشویق حضار به تصویب رسید.
شیخ طلال که فرزند اولین رئیس OCA، شیخ فهد الاحمد الجابر الصباح و برادر کوچکتر دومین رئیس OCA، شیخ احمد الفهد آل احمد الصباح است، پس از پایان انتخابات اعلام کرد:  "صفحه امروز بسته و صفحه جدیدی باز شد". شیخ طلال حسین المسلم را دوست صمیمی یا پسر مرحوم پدرش و دوست و برادر نزدیک شیخ احمد توصیف کرد. شیخ طلال درباره مدیرکل پیشین OCA گفت: "ما مثل یک خانواده هستیم و او کار خوبی برای خانواده ما انجام داد" شیخ طلال از نمایندگان مجمع عمومی خواست که او را با شیخ احمد مقایسه نکنند: "چراکه مطمئنم که بازنده خواهم شد".  
وی افزود: همانطور که قول داده بودم تمام تلاشم را برای اتحاد دوباره آسیا انجام خواهم داد و آسیا یک خانواده خواهد شد. ما به حمایت از همبستگی آسیا ادامه خواهیم داد.
 او در پایان گفت: برای همه بازی‌ها آرزوی موفقیت دارم. شیخ طلال گفت که همه کارکنان به کار خود با OCA ادامه خواهند داد و او مشتاقانه منتظر است تا همه آنها را در مقر OCA در کویت ملاقات نماید.
حسین المسلم که سفر خود را با جنبش ورزشی المپیک در آسیا در سال 1981 آغاز کرد و در سال 2005 مدیرکل OCA شد، نیز اعلام کرد که آسیا همیشه متحد است و او تمام تلاش خود را برای حمایت از OCA به هر وسیله و به هر طریق ممکن انجام خواهد داد.
 وی ضمن قدردانی از پدر مرحوم شیخ طلال که در سال 1981 او را به المپیک آورده و به وی اعتماد و اطمینان کرده است، گفت: "بازنده و برنده ای وجود ندارد". حسین المسلم همچنین از زحمات راجا راندیر سینگ برای رهبری OCA به عنوان سرپرست از سال 2021 تقدیر کرد.

۱۸ تیر ۱۴۰۲ ۰۹:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.