خسروی وفا:لازم است سفرا با ظرفیت های ورزش آشنا شوند

خسروی وفا:لازم است سفرا با ظرفیت های ورزش آشنا شوند

وزارت امور خارجه همواره پیشتیبان تیم های ملی و کاروان های ورزشی در اعزام های متعدد بین المللی بوده است که جا دارد از زحمات این عزیزان قدردانی شود.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛جلسه هم‌اندیشی روسای فدراسیون‌های ورزشی کشور به میزبانی مشترک وزیران ورزش و امور خارجه و با حضور رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، روسا و دبیران کل کمیته های ملی المپیک و پارالمپیک ،معاونین وزارت ورزش و روسای فدراسیون های ورزشی برگزار شد.
در این نشست دکترحسین امیرعبداللهیان ضمن تاکید بر اهمیت ورزش کشور در اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران در عرصه های بین المللی، ایجاد امید و شادابی در جامعه را از مهمترین دستاوردهای فعالیت های حرفه ای ورزشکاران کشور دانسته و بر عزم دستگاه دیپلماسی در حمایت همه جانبه از ورزشکاران جهت حضور پررنگ تر و موفق تر در میادین ورزشی تاکید کرد.
همچنین دکتر سجادی  در بخشی از صحبت های خودبا اشاره به برخی چالش‌های رشته‌های ورزشی خاطرنشان کرد: هر کدام از رشته‌های فعال در کشور با رویدادهای بین‌المللی در تعامل هستند و از این‌رو با چالش‌های مختلف بین‌المللی نیز مواجه می‌شوند. این رشته‌ها ملزم به رعایت کردن برخی قوانین هستند و رعایت همه قوانین نیاز به مشاوره و راهنمایی دستگاه امور خارجه دارد. نیاز داریم که از راهنمایی‌ها و کمک وزارت امور خارجه و سفرای کشورمان در دیگر کشورها بهره بگیریم.
پس از سخنان وزیر امور خارجه و وزیر ورزش و جوانان،محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی المپیک ضمن قدردانی از برگزاری این جلسه از حمایت های وزارت امور خارجه در اعزام های بین المللی کاروان های ورزشی قدردانی نمود و گفت:لازم است سفارتخانه ها و سفرای عزیز از ظرفیت های ورزشی آشنا شوند و افزایش دیپلماسی با کشورها استفاده کنند چرا که از دیپلماسی ورزشی می‌توان برای دیپلماسی سیاسی استفاده‌های اثربخشی کرد بخصوص که سفارتخانه  ها در اعزام های بین المللی قوت قلب تیم های ورزشی کشورمان بوده اند.
رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد:به همین منظور از رئیس محترم جمهور کشور عزیزمان برای بازیهای هانگژو  در چین دعوت بعمل آورده و حتی برای المپیک 2024 پاریس نیز فرصت خوبی است تا رئیس محترم جمهور در فرانسه حضور داشته باشند.
خسروی وفا خاطر نشان کرد:ورزش یک فرصت عالی برای حکمرانان تمام کشورها است. بحث صدور ویزا یکی از مسائلی است که در مسابقات همیشه مد نظر قرار دارد. ما می‌توانیم خیلی از شرایط و گره‌های سیاسی را با ورزش باز کنیم و ورزش می‌تواند به کمک دیپلماسی بیاید و در این بین سفارتخانه ها نقش بسزایی دارند.
در ادامه دکتر سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته و سرپرست کاروان اعزامی به هانگژو  نیز ضمن قدردانی از حمایت های دولت و مجلس و وزارت امور خارجه جهت هماهنگی در اعزام کاروان ورزشی کشورمان به چین ابرازداشت:همواره زحمات تیم های مختلف ورزشی کشورمان  جهت هماهنگی در اعزام های برون مرزی جهانی و قاره ای بخصوص بازیهای المپیک،آسیایی،کشورهای اسلامی و دیگر رویداد های بین المللی برعهده وزارت امور خارجه بوده است که جا دارد از مجموعه زحمتکش وزارت امور خارجه و حمایت های جنابعالی در این زمینه تشکر و قدردانی نمایم،بخصوص سفارت های خانه کشور عزیزمان که در کشورهای مختلف جهان با حضورشان در کنار تیم های ورزشی همواره قوت قبل جامعه ورزش بوده اند.

 

۱۱ تیر ۱۴۰۲ ۰۹:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.