با حضور دبیر کمیته ملی المپیک انجام گرفت ؛ رکوردگیری تیم ملی وزنه برداری

با حضور دبیر کمیته ملی المپیک انجام گرفت ؛  رکوردگیری تیم ملی وزنه برداری
رکوردگیری تیم ملی وزنه برداری با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک ،آکادمی ملی المپیک و فدراسیون وزنه برداری عصر امروز در محل آکادمی ملی المپیک انجام گرفت .

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک در این مراسم دکتر سیدمناف هاشمی دییرکل کمیته ملی المپیک ، دکتر سید نصراله سجادی مشاور رییس ، دکتر صدر رییس آکادمی ملی المپیک ، محسن بیرانوند سرپرست مرکز نظارت بر تیم‌های ملی ، مریم بخشی معاون اجرایی آکادمی و سجاد انوشیروانی رییس ، بهداد سلیمی نایب رییس و نواب نصیر شلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری در کنار تیم ملی وزنه برداری در محل آکادمی ملی المپیک حضور داشتند .

 در ابتدای این مراسم دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره حضورش در محل رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری اظهار داشت:در زمان باقی مانده تا بازیهای آسیایی در نظر داریم به منظور جمع بندی از وضعیت ورزشکاران در اردوها و رکوردگیری های ملی پوشان حضور داشته باشیم .  

وی درباره وضعیت وزنه برداری ادامه داد: آنچه که برای فدراسیون وزنه‌برداری مدنظر ماست و از حدود 20 نفری که امروز در بخش مردان رکوردگیری می‌کنند و همچنین از خانم‌ها که 15 نفر خواهند بود، ما یک گروه هفت نفره از مردان و یک گروه سه یا چهار نفره از بانوان را در قالب کاروان بازی‌های آسیایی با خودمان می‌بریم. آنهایی که شانس کسب مدال هستند، طبق گزارشی که الان از رئیس فدراسیون و رئیس مرکز نظارت گرفتم، اوضاع‌شان امیدوار‌کننده است. با استعدادیابی که بچه‌ها انجام دادند، تلاش کردند از 31 استان بهترین‌ها را انتخاب و رکوردگیری کنند. حتی کسانی را هم که پیش‌بینی می‌کردیم در این دوره‌ها نباشند، از آنها نیز تست می‌گیریم. ان‌شاءالله بتوانیم در وزنه‌برداری بهترین گروه و کاروان را داشته باشیم و همانطور که شانس مدال را خودشان اعلام کردند، ان‌شاءالله به اهداف مدنظر برسیم.

هاشمی درباره درخواست انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری برای برگزاری ادامه تمرینات وزنه‌برداران در آکادمی ملی المپیک گفت: وزنه‌برداری، تکواندو، کاراته، کشتی، جودو و کوراش رشته‌هایی هستند که امید به مدال‌مان در آنها بیشتر است. به همین خاطر همه‌گونه حمایت را انجام می‌دهیم، هم در حوزه مربی، هم تجهیزات، هم آکادمی و هم موارد ریالی. ما همه جوره مکلف هستیم که به آنها کمک کنیم. البته انتظار داریم کمک‌های دیگر صورت گیرد و کمک‌های وزارت ورزش نیز پشتیبان ما باشد، چون تیم‌ها الان نیاز به حمایت دارند. قبل از بازی‌های  آسیایی که الان سه ماه به شروع آن فرصت داریم، باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا بچه‌ها با امید و انگیزه و البته حقوق خوب بتوانند کارهای خود را با کمترین دغدغه دنبال کنند و امیدوار باشیم که در وزنه‌برداری این اتفاق برای‌شان بیفتد. ما تلاش می‌کنیم تا خواسته آنها را تأمین کنیم .

در ادامه سجادانوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: مهم‌ترین رویکرد ما در فدراسیون حمایت از وزنه‌برداران آماده است و در خصوص غیبت کیانوش رستمی کادرفنی تصمیم‌گیری کند.

سجاد انوشیروانی رئیس وزنه برداری در حاشیه رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری، اظهار داشت: این رکوردگیری به درخواست کادر فنی برگزار شد و محک خوبی برای وزنه‌برداران بود. رکوردهای خوبی را دیدیم و به آینده امیدوار هستیم. سعی کردیم اردوها را به طور منظم و با بهترین کیفیت برگزار کنیم. ورزشکاران باید خودی نشان دهند تا انتظاری که مردم از ما دارند را برآورده کنیم.

رئیس فدراسیون وزنه برداری در مورد شرایط وزنه برداران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان عربستان گفت: کادر فنی تیم ملی برنامه‌ریزی دارد و مسابقات قهرمانی جهان عربستان یکی از رویدادهای اصلی کسب سهمیه المپیک است و مسابقه حساسی خواهد بود. در این رکوردگیری به مدعیان فرصت دادیم. چهره‌های متفاوت و جدیدی را می‌بینید و استراتژی ما و کادر فنی این است که از تمام پتانسیل استفاده کنیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را بدست آوریم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد سخنان سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک مبنی بر اینکه سالنی که وزنه‌برداری در آن تمرین می‌کند را از آنها نگیرند، گفت: اردوها را از ۱۶ تیر به بابلسر منتقل می‌شود و پس از آن اردوی آخر را دوباره به آکادمی ملی المپیک انتقال می‌دهیم. درخواست ما این بود که این سالن را ندهیم و آن را تبدیل به کمپ تیم ملی بزرگسالان کنیم. اولین فدراسیونی هستیم که دستور ویژه‌ای را از وزیر ورزش گرفتیم تا خوابگاهی را در اطراف آکادمی برای خود ایجاد کنیم. وزنه‌برداری که از افتخارات المپیک و بازی‌های آسیایی را دارد، باید در آکادمی ملی المپیک جای ثابت داشته باشد.

نواب نصیر شلال؛ سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در رکوردگیری تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ و بازی های آسیایی هانگژو اظهار داشت: این دومین رکوردگیری ما برای قهرمانی جهان است. اولین رکوردگیری برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی است. با توجه به مدت زمان کوتاهی که تا مسابقات پیش رو باقی مانده، نفراتی که در اردوی تیم ملی داریم را ارزیابی می‌کنیم و از بین حدودا ۲۰ نفری که در اردوی تیم ملی هستند، سعی می کنیم ۱۰ تا ۱۲ نفر را برای مسابقات آماده کنیم.

نصیرشلال در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه به ترکیب نفرات تیم ملی دست پیدا کرده، گفت: با توجه به فرصت محدودی که برای رد کردن اسامی وجود دارد، به هر حال در این مدت به ۶۰ تا ۷۰ درصد از ترکیب نفرات رسیده‌ایم و در مدت زمانی که فدراسیون جهانی برای ما تعیین کرده سعی می‌کنیم به ترکیب اصلی خود برسیم.

۵ تیر ۱۴۰۲ ۲۰:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.