مراسم گرامیداشت روز جهانی المپیک با حضور بیش از 300 کودک در آکادمی ملی المپیک برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز جهانی المپیک با حضور بیش از 300 کودک در آکادمی ملی المپیک برگزار شد
صبح امروز گرامیداشت روز جهانی المپیک با حضور محمود خسروی وفا رئیس و سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک، اعضای هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، دکتر محمدی رئیس سازمان ورزش امور زندان‌های کشور، دکتر فرهاد صدر سرپرست آکادمی ملی المپیک، جمعی از المپین ها و قهرمانان ورزشی و دیگر مسئولین نهادهای ورزشی کشور در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از آکادمی ملی المپیک، سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در ابتدای این همایش و ضمن خوش آمدگویی به حاضرین گفت: با توجه به تأسیس کمیته بین المللی المپیک (IOC)  در تاریخ 23 ژوئن 1894، هر ساله در این تاریخ سازمان های المپیکی به صورت همزمان و در سراسر جهان اقدام به برگزاری جشن‌های فرهنگی_ ورزشی برای گرامیداشت این روز می نمایند.
دبیرکل کمیته ملی المپیک افزود : کمیته ملی المپیک ایران نیز طبق روال همه ساله، همایش روز المپیک را با حضور بیش از 300 کودک، نوجوان و خانواده های ایشان در آکادمی ملی المپیک برگزار کرده است.
وی ضمن خیرمقدم به دکتر محمدی رئیس سازمان ورزش امور زندان های کشور که با همراهی محمود خسروی وفا با حضور در آکادمی ملی المپیک در این همایش حضور یافته بود به تفاهم نامه ای که بین سازمان مذکور با کمیته ملی المپیک به امضاء رسیده است اشاره کرد و اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی کمیته ملی المپیک با سازمان ورزش امور زندانهای کشور امضاء شده است.
در ادامه غلامعلی محمدی رئیس سازمان ورزش امور زندان های کشور در سخنانی کوتاه ضمن تبریک روز المپیک با اشاره به تفاهم نامه مذکور گفت: مهمترین رسالت و مأموریت سازمان زندانها اصلاح و تربیت است و در این چرخه بها دادن به ورزش موجب ارتقاء سلامت جسمی و همچنین ارتقاء سلامت روحی و روانی زندانیان خواهد شد.
وی افزود: تحقیقات و تجربه نشان داده است که هر چه به ورزش بها بدهیم نرخ بازگشت زندانیان کاهش خواهد یافت. انعقاد این تفاهم نامه می تواند موجبات همکاری های کمیته ملی المپیک و سازمان زندان ها را در حوزه ورزش ارتقاء بدهد.
وی در پایان گفت : امروز به همین مناسبت در برخی زندان های استان های کشور مسابقات ورزشی  برگزار می‌کنیم.
شایان ذکر است در این همایش که با حضور بیش از سیصد کودک و نوجوان برگزار شد، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی نظیر  مراسم حمل نمادین مشعل و پرچم المپیک، حمل پرچم جمهوری اسلامی ایران، مسابقات طناب‌کشی، مسابقه نقاشی، گلف و .... انجام گرفت.
لازم به ذکر است در جریان این برنامه‌های فرهنگی و ورزشی، پیام روز المپیک با صدای رئیس کمیته بین المللی المپیک برای حاضرین پخش شد.
گفتنی است دکتر مهین فرهادی زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک، مهرداد علیقارداشی، غلامرضا شعبانی بهار اعضای هیئت اجرایی، محسن بیرانوند سرپرست مرکز نظارت بر تیم های ملی، هانیه رستمیان (تیراندازی)، علی پاکدامن (شمشیربازی)، حسین توکلی (وزنه برداری)، فرزانه فصیحی (دوومیدانی)، الهام حسینی (وزنه برداری) از دیگر مسئولین ورزشی و قهرمانان حاضر در این مراسم بودند.
۴ تیر ۱۴۰۲ ۱۰:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.