برگزاری پنجمین نشست کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک

برگزاری پنجمین نشست کمیسیون زنان و ورزش کمیته ملی المپیک
پنجمین نشست کمیسیون زنان و ورزش در دور جدید با حضور اکثریت اعضاء ، در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ پس از خیرمقدم توسط دکتر فرهادی زاد؛ با توجه به حضور مهمانانی از مرکز گردشگری و توریسم ورزشی ، وزارت آموزش و پرورش، و پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  و بر اساس دستور جلسه، نشست با موضوع گردشگری و توریسم ورزشی و با اولویت برنامه ریزی برای زنان آغاز شد.
 
ابتدا  "جباریان" و  "خوش سرور" با توجه به فعالیت در حوزه توریسم ورزشی به تشریح فعالیت گردشگری و توریسم ورزشی پرداختند و فعالیت های داخلی و خارجی مرکز خود را در این ارتباط توضیح دادند و اثرات اجتماعی، فرهنگی و همچنین به شرایط انتفاع ورزش از موضوع توریسم ورزشی را اشاره داشتند و پیشنهاد حضور ورزشکاران در برنامه های گردشگری ورزشی به شکل رایگان را برای خانواده ورزش مطرح کردند و در ادامه نیز "خوش سرور" پاسخگوی سوالات اعضاء در این خصوص بود.  
 
برگزاری نشست تخصصی با همکاری وزارت آموزش و پرورش دستور جلسه دوم کمیسیون زنان و ورزش بود؛  در همین راستا دکتر بابویی رئیس و دکتر تقی زاده ، نایب رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی در این جلسه به ارائه آماری از تعداد دانش آموزان، معلمان، تعداد رویدادهای داخلی و.... پرداختند و آمادگی وزارت آموزش و پرورش را برای برگزاری نشست های تخصصی با عنوان «مشارکت زنان در برنامه های ورزشی و ارائه راهکارهای مناسب» جهت ارتقاء اعلام کردند و مقرر شد در پاییز سال جاری با حضور برخی از مدیران زن در آموزش و پرورش این نشست برگزار شود.
 
دستور جلسه سوم برگزاری نشست تخصصی با عنوان حفاظت از ورزشکاران توسط پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم و به نمایندگی دکتر راسخ از سوی پژوهشگاه اعلام شد.
آخرین دستور جلسه پنجمین نشست کمیسیون زنان و ورزش بررسی موضوع تجلیل از پیشکسوتان ورزش زنان بود که هر یک از اعضاء نظرات خود را اعلام کردند. 
در نهایت مصوب گردید نشست تخصصی " زنان و افزایش مشارکت در ورزش" از سوی آموزش و پرورش در پاییز سال جاری با حضور مدیران ورزش زنان در کمیته ملی المپیک ، وزارت ورزش و جوانان ، و وزارت آموزش و پرورش برگزار شود و نشست تخصصی "حفاظت از ورزشکاران" به میزبانی پژوهشگاه تربیت بدنی در مرداد ماه سال جاری برگزار شود. 
همچنین مقرر شد شاخص های تجلیل از پیشکسوتان تهیه و به تایید کمیسیون زنان جهت ارجاع به مسئولان کمیته برای اجرا ارائه گردد و تجلیل در چند حوزه مورد بررسی قرار گیرد.
 

در این نشست دکتر مهین فرهادی زاد، رئیس کمیسیون و دکتر مریم کاظمی پور، دکتر مهرانی، معصومه شهبازی، دکتر نازنین راسخ، مریم وطن دوست، دکتر فریده شجاعی، دکتر حسین اکبری، ناهید ایروانی، دکتر الهه عرب عامری، مریم بخشی، الهه احمدی، مریم فریدار و انسیه  ورزنده اعضای کمیسیون زنان و ورزش به همرا ه مهمانان دکتر حسین  بابویی، دکتر نرگس تقی زاده، ناهید جباریان و خوش سرورحضور داشتند.

 
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ۱۱:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.