در پاسخ به اظهارات علیرضا دبیر در مجمع کشتی؛ 7/5میلیارد تومان در سه ماهه نخست سالجاری به حساب فدراسیون کشتی واریز شده است

در پاسخ به اظهارات علیرضا دبیر در مجمع کشتی؛ 7/5میلیارد تومان در سه ماهه نخست سالجاری به حساب فدراسیون کشتی واریز  شده است
 
در خصوص اظهارات جناب آقای علیرضا دبیر، رئیس محترم فدراسیون کشتی در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون که در تاریخ 1402/3/27برگزار گردید، روابط عمومی کمیته ملی المپیک جهت تنویر افکار عمومی و احترام به جامعۀ مخاطبان ورزش کشور، مطالبی را به شرح ذیل اعلام می نماید.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک:جناب آقای دبیر در مجمع فدراسیون اعلام نموده که" چهارماه از سال گذشته و کمیته ملی المپیک فقط 3 میلیارد تومان به ما داده است."
 
در این زمینه باید متذکر شد که کمیته ملی المپیک در سال 1401 مبلغ 16 میلیارد و 269 میلیون تومان به فدراسیون کشتی کمک نموده که 800 میلیون تومان آن مربوط به بورسیه ورزشکاران المپیکی بوده است و در 3 ماهۀ اول سال جاری نیز تاکنون مبلغ 7 میلیارد و 300 میلیون تومان به این فدراسیون واریزی داشته و نیز مبلغ 245 میلیون تومان هم برای بورسیۀ ورزشکاران المپیکی به آن فدراسیون پرداختی داشته است.
 
همچنین کمیته ملی المپیک برای اعتبارات سال 1402 مبلغ 23 میلیارد تومان برای آن فدراسیون در جدول توزیع اعتبارات بودجه توسط هیات اجرایی مصوب نموده است و در صورت لزوم مساعدتهای بیشتری هم انجام خواهد شد.
 
در خصوص بند فوق لازم به توضیح است که رسالت کمیته ملی المپیک طبق اساسنامه، مساعدت در جهت تهیه بلیط و اعزام ورزشکاران به بازیهای آسیائی و المپیک بوده و این کمیته ردیف مستقلی جهت کمک به فدراسیون های ورزشی در ردیف های بودجه ای خود ندارد.
 
همچنین در کنار کمک های این کمیته،وزارت ورزش وجوانان ودولت ومجلس محترم نیز اعتبارات قابل توجهی برای آن فدراسیون لحاظ نموده که این اعتبارات تلاش رئیس محترم فدراسیون بوده که جای تشکر دارد.
 
جناب آقای دبیر در قسمت دیگری از صحبتهای خود اعلام نموده که با این بودجه که کمیته به کشتی داده است در صورت عدم مساعدت ،تیم دوم یا سوم را به بازی های آسیایی می فرستیم.
 
در این خصوص باید عنوان نمود که فدراسیون ها به عنوان نهادهای عمومی غیردولتی دارای ساختار و تشکیلات بوده و رئیس فدراسیون با رأی اعضاء مجمع به مدت 4 سال برای تولی امور مربوط به آن فدراسیون اعم از ورزشی ـ عمرانی ـ فرهنگی و ... انتخاب گردیده و خود پاسخگوی نتایج ضعیف یا قوی و افتخار آفرین رشتۀ ورزشی مربوطه خواهد بود و کمیته ملی المپیک همواره نقش حمایتی خود را طی ادوار گذشته و در بازه زمانی فعلی برای فدراسیون های ورزشی بخصوص فدراسیون های مدال آور ایفا نموده و از این پس نیز بنابر بضاعت و منابع در اختیار ، در کنار فدراسیون های ورزشی از جمله رشتۀ ملی ومحبوب کشتی برای کسب نتایج مطلوب و رقم زدن نشاط اجتماعی در جامعه خواهد بود.
 
در پایان انتظار می رود فدراسیون کشتی هم همانند سایر فدراسیون ها با بهترین ترکیب تیم های ملی و برای کسب بهترین نتایج تاریخ کشتی برای کمک به موفقیت کاروان جمهوری اسلامی و اهتزاز پرچم مقدس ایران نقش آفرینی نماید.
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ ۱۳:۳۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.