اهداء 6 تندیس از OCA به موزه بازی های آسیایی هانگژو

اهداء 6 تندیس از OCA به موزه بازی های آسیایی هانگژو

شورای المپیک آسیا در مراسمی مورخ 16 ژوئن، شش تندیس هنری ورزشی را به موزه بازی های آسیایی هانگژو اهدا کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت شورای المپیک آسیا، در مراسم تحویل، سرمیانگ ان جی، نایب رئیس اول کمیته بین المللی المپیک و یکی از اعضای هیئت اجرایی OCA، پلاک "گواهی مجوز" را به موزه بازی های آسیایی هانگزو تحویل داد.
این جایزه شناخت بین المللی موزه بازی های آسیایی هانگژو و ارزش فرهنگ ورزش را بسیار افزایش می دهد. موزه بازی های آسیایی هانگژو در استادیوم مرکز ورزشی المپیک هانگژو در کنار رودخانه کیانتانگ واقع شده است. این نمایشگاه دارای مساحتی بالغ بر 5400 متر مربع و اتاق های پشتیبانی 700 متر مربع به مساحت کل 6100 متر مربع است. در تاریخ طولانی بازی‌های آسیایی، این نخستین موزه بازی‌های آسیایی است که قبل از افتتاحیه رسمی بازی‌ها، به روی عموم باز شده است. این موزه به سه سالن نمایشگاه تقسیم شده است - "بازی های آسیایی و هانگژو"، "بازی های آسیایی و آسیا" و "بازی های آسیایی و آینده" - که به وضوح تصویر کاملی از بازی های آسیایی هانگژو و بازی های پارا آسیایی را برای ازدیدکنندگان داخلی و خارجی ارائه می دهد.
همچنین یک پانوراما از تاریخ و آثار فرهنگی بازی‌های آسیایی به بیش از 70 سال قبل ارائه و به پنجره‌ای مهم برای بیان تاریخ بازی‌های آسیایی، میراث فرهنگ ورزشی و ترویج اخلاق ورزشی تبدیل می‌شود. موزه بازی‌های آسیایی هانگژو از طریق نمایشگاه‌های مختلف، سوغاتی‌ها و دیگر اشیاء نفیس، مخاطب را در زمان و مکان می‌برد تا تاریخ و پیشرفت باشکوه بازی‌های آسیایی را بازگو نماید. چن شنجیان، معاون مدیر کمیته برگزاری بازی های در این خصوص گفت: "موزه بازی‌های آسیایی هانگژو، مجموعه‌ای از نمایشگاه‌هایی را که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفتند یا برای بازی‌های رسمی مورد استفاده قرار خواهند گرفت، هدف قرار می‌دهد". شش تندیس اهدا شده توسط OCA شش رشته تیراندازی با کمان، دو، بسکتبال، شمشیربازی، تنیس و سوارکاری را به تصویر کشیده و زیبایی و ورزش را از طریق طراحی‌های ساده و مدرن به وضوح به صورت تصویری روایت می کنند.

۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۴۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.