مدیرکل شورای المپیک آسیا:توسعه ورزش های الکترونیک در بازیهای آسیایی سطح نوینی خواهد داشت

مدیرکل شورای المپیک آسیا:توسعه ورزش های الکترونیک در بازیهای آسیایی سطح نوینی خواهد داشت

مدیرکل شورای المپیک آسیا، حسین المسلم، معتقد است که شروع رسمی ورزش‌های الکترونیکی به عنوان یک ورزش با مدال کامل در بازی‌های آسیایی امسال، ورزش دیجیتال را به سطح کاملاً جدیدی در قاره آسیا خواهد برد.
ورزش دات آنلاین_به گزارش OCA، حسین المسلم که از طریق تماس ویدیویی در انجمن صنعت ورزش دیجیتال در پکن دحضور یافته بود بر ظهور ورزش های الکترونیکی در آسیا تاکید کرد.
وی گفت: "با تلاش مشترک شورای المپیک آسیا، فدراسیون ورزش های الکترونیکی آسیا و بسیاری از شرکا، خوشحالیم که می بینیم ورزش دیجیتال اولین ورزش خود را به عنوان یک ورزش با مدال رسمی در برنامه بازی های آسیایی هانگژو چین خواهد داشت. این قدم، ورزش دیجیتال را به سطح جدیدی در قاره آسیا می برد و انرژی جدیدی را به کل رویداد بازی های آسیایی تزریق می کند.
 در سال‌های اخیر، شاهد نقط عطف یکی پس از دیگری در ورزش دیجیتال آسیا بوده‌ایم، چه از نظر تعداد تماشاگران، چه از نظر مقیاس رویدادهای برگزار شده یا هر جنبه دیگری. ورزش های دیجیتال آسیا در سرتاسر جهان پرچمدار است. با انجام بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیایی 2017 در عشق آباد و بازی‌های آسیایی 2018 در جاکارتا و پالمبانگ، ما حتی از حضور ورزش‌های الکترونیکی در بازی‌های آسیایی هانگژو چین اطمینان بیشتری داریم".
مدیرکل شورای المپیک آسیا افزود که با همکاری و کار تیمی AESF و فدراسیون‌های ملی ورزش‌های الکترونیکی در کشورها و مناطق آسیا و همچنین شرکا دلایلی داریم که باور کنیم ورزش‌های دیجیتال در آسیا همچنان به ایجاد معیارهای جدید و جدیدتر ادامه می‌دهند. نقاط عطف و صنعت جهانی ورزش های دیجیتال را به سمت صعود و پیشرفت های جدید هدایت می کند"
ورزشهای الکترونیک یا Esports  یک ورزش نمایشی در هجدهمین بازی‌های آسیایی اندونزی بود، اما برای نخستین بار در نوزدهمین بازی‌های آسیایی هانگژو از 23 سپتامبر تا 8 اکتبر 2023، یک ورزش با ظرفیت مدالی کامل با هفت رویداد خواهد بود.

۸ خرداد ۱۴۰۲ ۱۲:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.