مهندس علی آبادی: کار گوانگژو از فردای دوحه آغاز شد / بودجه فدراسیونها به محض تخصیص به حساب هایشان واریز می شود/ امسال نیز از کشتی حمایتی ویژه بعمل خواهیم آورد

مهندس علی آبادی: کار گوانگژو از فردای دوحه آغاز شد / بودجه فدراسیونها به محض تخصیص به حساب هایشان واریز می شود/ امسال نیز از کشتی حمایتی ویژه بعمل خواهیم آورد
رئیس کمیته ملی المپیک: کمیته ملی المپیک با اعتقاد به توانایی و پتانسیل کشتی بعنوان ورزش ملی و اول ایران حمایتی ویژه از این رشته بعمل آورده و خواهد آورد.

 مهندس علی آبادی رئیس کمیته ملی المپییک کشورمان عصر روز گذشته در نشست مسئولین فدراسیونها با سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک اظهار داشت: در قبال مسابقات بین المللی رشته های مختلف بخصوص بازیهای آسیایی و المپیک وظایفی دارد که به همین منظور به کمک اعضای هیات اجرایی که جلسات منظم و هفتگی را برگزار می کنند برنامه ریزی و سیساتگذاریهای مناسبی را صورت داده و می دهد.


وی در ادامه افزود: در حال حاضر اولویت برنامه های کمیته، آماده سازی کاروان اعزامی به گوانگژو و سنگاپور است که در این خصوص فعالیت ها طبق برنامه در حال پیگیری است و کمیته های فرعی ستاد تدارکاتی کمیته المپیک در حال ارائه خدمت به تیم های مختلف هستند. نظارت بر فعالیت کادر فنی و برپایی اردوها نیز منظم و دقیق در حال انجام است و مطمئنا اگر همکاری و هماهنگی مجموعه های مختلف از سازمان و کمیته گرفته تا فدراسیونها بیشتر از پیش گردد به نتایج مورد انتظار مردم و مطلوب تر از دور قبل دست خواهیم یافت.


علی آبادی یادآور شد: کار و فعالیت برای موفقیت در گوانگژو درست بعد از بازگشت از دوحه آغاز شد و سعی شد تا هدف گذاری را که با استناد به گزارشات مدال آوری فدراسیونها و کارشناسان ارائه شده بود به دقت پیگیری کنیم.  بعد از شش،‌ هفت ماه در جلسات مختلف با فدراسیون‌ها از فدراسیون‌ها خواستیم مدال‌های احتمالی خود را اعلام کنند که مدارک آن موجود است. با توجه به لزوم بازبینی در دو، سه ماه آینده با جلساتی که با فدراسیون‌ها خواهیم داشت تعداد مدال‌های پیش‌بینی شده را اعلام می‌کنیم. برای دوحه بین 48 تا 52 مدال برآورده شده بود که 48 مدال حاصل شد. مطمئنا در گوانگجو تعداد مدال‌های بیشتری کسب خواهیم کرد.

برای رسیدن به اهداف مجموعه ورزش تغییراتی در نگرش و فعالیت کمیته ایجاد کنیم که یکی از آنها بازیبینی در عملکرد ناظرین بود. پیش از این یک ناظر که آنهم معمولا هماهنگ با فدراسیون عمل می کرد وظیفه نظارت و ارزیابی را بر عهده داشت اما این وظیفه در دور جدید به دوش چندین نفر و کمیته واگذار شده تا نتایج لازم و مورد نظر کسب گردد.


کمیته پزشکی، روانشناسی،سنجش، فرهنگی، علمی و.... هر کدام بنا بر مسئولیتی که از هیات اجرایی یعنی نمایندگان منتخب فدراسیونها گرفته اند در حال نظارت و ارزیابی اردوها ، اردونشینان و کادر فنی تیمهای مختلف هستند تا اعلام کنند که آیا برنامه ریزی ها درست بوده و آیا برنامه ها به دقت و منظم پیگیری می شود یا خیر؟


وی ادامه داد: در طول مدتی که از آغاز بکار این کمیته المپیک می گذرد حدود شصت جلسه هیات اجرایی برگزار شده که در جلسات مختلف از فدراسیون ها دعوت بعمل آمد تا برنامه های و گزارشات خود از روند آماده سازی اردونشینان و همچنین وضعیت تیم های رقیب را ارائه دهند تا ضمن به روز شدن اطلاعات مشخص شود که وضعیت تیم ها با اسنادی که بعد از دوحه برای مدال آوری در بازیهای آسیایی 2010  ارائه داده بودند چه تغییراتی داشته است.


رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به منابع مالی سالجاری کمیته المپیک اظهار داشت:طبق پیش بینی های بعمل آمده امسال چیزی حدود 12 میلیارد بودجه سالیانه و 20 میلیارد بودجه بازیهای گوانگژو در اختیار کمیته ملی المپیک قرار می گیرد که کمیته موظف است این میزان بودجه معمولا70 تا 80 درصد آن محقق شده و اختصاص می یابد را عادلانه بین 45 فدراسیون توزیع نماید. کمیته ملی المپیک هیچ منبع درآمد و وصولی دیگری نداشته و ندارد، ضمن اینکه باید اعلام کنم به جز رقمی بیسار ناچیر هنوز مبلغی از بودجه سالجاری به کمیته اختصاص نیافته تا در اختیار فدراسینها قرار دهیم. مطمئن باشید به محض واریز این رقم به حساب کمیته در عرض چند ساعت مقدمات وارزی به حساب فدراسیونها فراهم خواهد شد.


 علی آبادی در ادامه اظهار داشت: با حسابی سرانگشتی مشخص می شود که سهم هر فدراسیون حدود 600 میلیون تومان خواهد شد که البته سعی مان بر این خواهد بود تا فدراسیونهای مدال آور همچون فدراسیون کشتی را حمایت ویژه و در حد توان بنماییم.


وی اظهار داشت: کشتی رشته افتخار آفرین و اول کشورمان است که در سال گذشته نیز از محل بودجه کمیته ملی المپیک بیشترین اعتبار یعنی چیزی حدود 14 میلیارد ریال را دریافت کرد. امسال نیز چیزی حدود 15 میلیارد به این رشته اختصاص خواهیم داد تا کشتی بتواند با این بودجه و حمایت سازمان تربیت بدنی برنامه های آماده سازی خود را پیگیری کرده و توقعات مردم و مسئولین را که همیشه از این رشته با پتانسیل و مستعد داشته اند برآورده سازد.


علی آبادی در پایان گفت: خوشبختانه با حضور دکتر سعید لو در سازمان تربیت بدنی و حمایت رئیس جمهور محترم فضای خوبی در ورزش کشور ترسیم شده که انشاالله اگر بحث افزایش بودجه ورزش محقق شود جهش خوبی ایجاد خواهد شد. امیدوارم تمامی این عوامل به اضافه کار و تلاش شبانه روزی کلیه دست اندارکاران از ورزشکار گرفته تا مربی و فدراسیون و کمیته و سازمان باعث شود تا کاروان ورزشی ایران در بازیهای آسیایی گوانگژو نتیجه ای را کسب نماید که ضمن شادی دل مردم شریف ایران انتظارات مسئولین را نیز که همیشه نگاهی روشن به این مقوله داشته اند برآورده سازد.

 

 

 

۲ خرداد ۱۳۸۹ ۱۲:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.