دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان دهمین نشست هیئت اجرایی عنوان داشت:امیدواریم سال آینده توجه ویژه ای به بودجه ورزش شود

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان دهمین نشست هیئت اجرایی عنوان داشت:امیدواریم سال آینده توجه ویژه ای به بودجه ورزش شود

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ دکتر سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در خاتمه  دهمین نشست هیئت اجرایی اظهار کرد: در نشست امروز چهار موضوع مطرح شد در نخستین مبحث همکاران اصرار داشتند تا زمان جلسات هیئت اجرایی دقیق و براساس تقویم سالانه از پیش مشخص شود  که بر همین اساس مقرر شد هر دو هفته یکبار سه شنبه ها راس ساعت ۷ صبح برگزار شود.
موضوع دوم در مورد متمم کمک مالی به فدراسیون های ورزشی بود. ما نشست های خود را با فدراسیون های مدال آور در بازی های آسیایی و فدراسیون هایی که شانس کسب مدال را دارند و همچنین فدراسیون هایی که می توانند پیشرفت کنند، برگزار کردیم با ۱۷ فدراسیون جلسه داشتیم و گزارش جلسات را به اطلاع اعضای هیئت اجرایی رساندیم.
قرار است خارج از بودجه ۱۴۰۱ کمک مالی را به فدراسیون ها داشته باشیم و شاخص های هفتگانه را تعریف کردیم که البته  نظرات مختلفی وجود داشت و قرار است کمیته سه نفره ازاعضای هیات اجرایی تشکیل شود تا این جدول را نهایی کنند  تا در اولین فرصت کمک مالی به فدراسیون‌ها انجام شود که حدودا ۱۵ میلیارد تومان است.
وی افزود: در خصوص بودجه تا الان کمیته ملی المپیک  ۱۳۰ درصد کمک داشته است. امیدوار هستیم با  کمک سازمان برنامه ریزی و بودجه سال آینده بهتر  باشد چون دو رویداد مهم بازی های آسیایی کسب سهمیه المپیک پاریس را در پیش داریم و باید موارد و تجهیزات لازم را برای کاروان به موقع تهیه کنیم.
دکتر هاشمی در مورد دیگر مصوبات نشست هیئت اجرایی گفت: بحث دیگر در مورد بازی های جهانی ساحلی اندونزی بود که  در نظر داریم تا سه تیم فوتبال ساحلی ، کشتی و کاراته را اعزام کنیم. دوره قبل بازی ها هم سه تیم اعزام شدند. البته در صورت امکان فدراسیون های دیگر از جمله هندبال، قایقرانی و والیبال ساحلی اگر زمینه داشته باشند را برای اعزام در دستور کار قرار می دهیم. قرار است دو هفته بررسی‌های کارشناسی در مورد اعزام این رشته‌ها انجام شود. سرپرست کاروان هم فردی از مجموعه کمیته ملی المپیک یا هیات اجرایی انتخاب می شود.
وی ادامه داد: در آخرین مصوبه هیئت اجرایی امروز انتخاب روسای دو کمیسیون دیگر بود که بر همین اساس آقای مهدی فروتن بعنوان رئیس کمیسیون اخلاق انتخاب شد که البته پیش از این هم ایشان همین سمت را داشتند و با توجه به رضایت اعضاء از عملکردشان مجدد انتخاب شدند.همچنین دکتر محمود گودرزی با توجه به سابقه خوب ایشان  بعنوان رئیس کمیسیون آموزش انتخاب شدند.
دکتر هاشمی تاکید کرد: درحال حاضر با انتخاب های امروز روسای ۷ کمیسیون نهایی شدند، ۱۰ کمیسیون دیگر باقیمانده است که امیدواریم در جلسات بعدی هر بار  دو تا سه رئیس کمیسون انتخاب کنیم که هر چه سریعتر کمیسیون ها کارشان را آغاز کنند.
دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص تیم امید اظهار داشت:  انتخاب آقای کاشانی بعنوان سرپرست تیم ملی امید براساس توافقی بود که بین رئیس کمیته ملی المپیک و معاون قهرمانی وزارت ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال و خود من انجام شد. قرار بود  بعد از جام جهانی حکم او ابلاغ شود. آخرین پیگیری ها که کردیم کسی مخالف این موضوع نیست و امیدوارم هر چه سریع تر آقای تاج حکم را ابلاغ کند چون کار تیم امید بسیار عقب افتاده است و باید کادرفنی هرچه سریعتر مشخص شود و  کارها سریع تر جلو برود.

دکتر هاشمی درباره بودجه و منابع مالی فدراسیون ها است، گفت: از روزی که مستقر شدیم دغدغه من و آقای خسروی وفا هم همین بوده است. تورم لحظه ای است و این موضوع کار ما را سخت می کند چون اعزام های ما ارزی است و فضای رقابت ما با دنیای خارج از ایران است و با کشورهایی رقابت می کنیم که امکانات و اعتبار مالی بالایی دارند. ما سال آینده علاوه بر بازی های آسیایی، باید دنبال کسب سهمیه المپیک نیز باشیم.
طی  دو، سه هفته گذشته هم مقام عالی وزارت ورزش و هم مسئولان کمیته ملی المپیک شبانه روزی حتی روز جمعه  در سازمان برنامه ریزی بودجه جلسه داشتند اما محدودیت هایی در کشور وجوددارد و نمی توان بیشتر اصرار کرد به هر حال این شرایط برای همه وجود دارد؛ امیدوارم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ به این موضوع توجه شود که مدال آوری در بازی های آسیایی و کسب سهمیه در المپیک می تواند در سلامت جامعه موثر باشد.  در حال حاضر باید منتظر لایحه باشیم و امیدواریم به گونه ای باشد که این دغدغه  مرتفع شود.
وی تاکید کرد: ما در برخی رشته‌ها مثل شنا و دوومیدانی که مدال های زیادی در بازی‌های آسیایی دارند باید تلاش بیشتری کنیم، اما از آنجاییکه این رشته ها در ایران منابع مالی ناچیزی دارند و اسپانسر برایشان وجود ندارد. امیدواریم که در لایحه بودجه به این مسائل هم توجه شود. تلاش ما در بازی‌های آسیایی این است که جایگاه ششم خود را حفظ کنیم چرا که کشورهای دیگر به دنبال این هستند که این جایگاه را از ما بگیرند و تلاش می کنیم که هفتم و هشتم نشویم اما به دنبال این هم هستیم که جایگاه چهارم یا پنجم بازیهای آسیایی را به دست آوریم.
سرپرست کاروان اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو در خصوص تعویق این رویداد گفت: تاکنون هیچ خبری درباره تعویق بازی های آسیایی هانگژو  اعلام نشده است و تمامی جلساتی که با سایر روسای کاروان ها بصورت حضوری و مجازی داشتیم، برگزار شده و  هیچ بحثی در خصوص تعویق نداشتیم و همه کشورها خودشان را برای حضور در این رویداد آماده می کنند.
دبیرکل کمیته ملی المپیک در خصوص لباس کاروان اعزامی به بازی های آسیایی هانگژو اظهار کرد: برای انتخاب بهترین البسه، ۱۵ طراح و مجموعه را بصورت محدود شناسایی کردیم و کارگروهی را با همکارانمان تشکیل دادیم و حداکثر تا سه ماه آینده اقدامات لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.


۲۱ دی ۱۴۰۱ ۱۱:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.