پیام باخ به مناسبت تحویل سال جدید میلادی

پیام باخ به مناسبت تحویل سال جدید میلادی
توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک در آستانه تحویل سال نو میلادی پیامی را خطاب به جامعه ورزش سراسر جهان ارسال کرد.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  IOC، باخ در پیام سال نو میلادی عنوان کرد: "دوستان عزیز المپیک؛ چه سال المپیکی پشت سر ماست. همانطور که به استقبال سال جدید می رویم، می توانیم با افتخار و رضایت به سال 2022 نگاه کنیم. این سال المپیکی به همان اندازه که پرتلاطم اما موفق بود. سال گذشته بسیار موفقیت آمیز بود چراکه، با بازی های المپیک زمستانی واقعا استثنایی پکن 2022، تاریخ را با هم نوشتیم. این بازی های المپیک زمستانی با چالش های بی سابقه ای در پس زمینه تنش های سیاسی و یک بیماری همه گیر جهانی انجام شد. با وجود این، بازی‌ها بهترین شرایط را برای ورزشکاران در محیطی کاملاً امن و مطمئن فراهم نمود. ورزشکاران پاسخ خود را خود را با گام برداشتن و پاسخگویی به تمام چالش ها و ناملایمات جهان نشان دادند.
آنها بهترین چیزی را که بشریت می تواند داشته باشد به همه ما نشان دادند، اگر در صلح و همبستگی دور هم جمع شویم". باخ با تاکید بر مخاطبین گسترده بازی های زمستانی افزود: "به صلح فرصت بدهید" - این درخواست من از رهبران سیاسی سراسر جهان در سخنرانی های افتتاحیه و پایانی خود در پکن بود. همانطور که مشخص شد، بازی های المپیک زمستانی پکن 2022 تنها یک لحظه زودگذر امید بود که صلح در دوران پرتلاطم ما حاکم شود". رئیس کمیته بین المللی المپیک با اشاره به ضرورت حفظ همبستگی و پیام صلح المپیک خاطرنشان ساخت: "چنین نشانه‌های تشویق‌کننده‌ای به ما دلیل بیشتری می‌دهد تا با عزم کامل، مأموریت وحدت‌بخش خود را ارتقا دهیم - و به ما امیدواری می‌دهد که بتوانیم یک بار دیگر به طور کامل به رسالت ورزش؛ همان حضور جهان در رقابت مسالمت آمیزبرای متحد کردن کل جامعه عمل کنیم. با این روحیه، می توانیم با امید و خوش بینی به سال 2023 نگاه کنیم. تمام حمایت‌های همه اقشار از مأموریت صلح ما نشان می‌دهد: قدرت ورزش به‌عنوان یک نیروی خیر در جهان به طور گسترده مورد تایید قرار گرفته است – و بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز است. سال 2023 یک سال پیش از المپیک است.
ورزشکاران بر راهیابی به بازی‌های المپیک پاریس 2024 تمرکز خواهند کرد. همه ما - فدراسیون‌های بین‌المللی، کمیته های ملی المپیک، فدراسیون‌های ملی، IOC و کل جامعه المپیک - همه ما از آنها حمایت خواهیم کرد و به آنها کمک خواهیم کرد تا بتوانند بهترین آن را انجام دهند. یکی از راه‌هایی که در حال انجام آن هستیم، فصل مقدماتی المپیک است که دستاوردهای بزرگ ورزشکاران در راه پاریس 2024 را برجسته می‌کند. فصل انتخابی المپیک در حال انجام است و در حال حاضر بیش از 100 میلیون مشارکت اجتماعی پلتفرم های رسانه ای در سراسر المپیک ایجاد کرده است.– بدین وسیله ورزشکاران و ورزش های آنها را به روش های جدید و هیجان انگیز تبلیغ می کنند". 
باخ در بخش پایانی سخنان خود افزود: " به لطف آمادگی عالی کمیته برگزاری پاریس 2024، می‌توانیم منتظر بازی‌های المپیک دوران جدیدی باشیم: با الهام از دستور کار المپیک از ابتدا تا انتها. بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ فراگیرتر، جوان‌تر، شهری‌تر، و پایدارتر خواهد بود – و این اولین بازی‌های المپیک با برابری جنسیتی کامل خواهد بود. و همه اینها در یکی از زیباترین شهرهای جهان رخ خواهدداد. این حرکت مثبت موضوعی است که می توانیم در سال جدید انجام دهیم. ارزش‌های ما، همبستگی ما، اتحاد ما، ماموریت صلح ما - همه این‌ها جنبش المپیک محبوب ما را منحصر به فرد می‌کند. این پایه محکمی است که می‌توانیم آینده خود را بر اساس آن بسازیم – که می‌توانیم بر اساس آن دنیای بهتر و صلح‌آمیزتری را از طریق ورزش بناکنیم.
پس بیایید دست به دست هم دهیم تا سریعتر برویم، هدفمان را بالاتر ببریم، قوی تر شویم - با همدیگر.
در این روحیه واقعی المپیک، برای همه شما سال پیش از المپیک 2023 شادی، سلامت و موفقیت آرزو می کنم.
 
۱۰ دی ۱۴۰۱ ۱۴:۳۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.