انتشار لیست مسابقات جهانی کلمبیا/جهان در انتظار بزرگترین رویداد تاریخ وزنه برداری

انتشار لیست مسابقات جهانی کلمبیا/جهان در انتظار بزرگترین رویداد تاریخ وزنه برداری
با انتشار فهرست نهایی اسامی شرکت کنندگان در مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان کلمبیا، به نظر می رسد که این مسابقه بزرگترین رویداد در تاریخ این رشته ورزشی نام خواهد گرفت.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری ؛مسابقات جهانی کلمبیا نه تنها از نظر تعداد وزنه بردارانی که اسامی ایشان در فهرست نهایی ثبت شده بلکه از نظر کیفی نیز یکی از بهترین مسابقات تاریخ خواهد بود چرا که 17 تن از رکورد داران جهانی این رشته برای حضور در مسابقات ثبت نام کرده اند از جمله در سه دسته وزنی، دو نفر از صاحبان مدال طلای المپیک توکیو با هم رقابت خواهند کرد.
 
با وجود این که نیمی از اسامی فهرست اولیه حذف شده و هیچ تیمی از کشورهای روسیه و کره شمالی که از جمله مدعیان وزنه برداری هستند، در این رقابت ها شرکت نخواهند کرد، با این وصف بیش از 700 ورزشکار برای رقابت به کلمبیا خواهند رفت.
 
آمار قطعی و نهایی تعداد شرکت کنندگان تا شروع مسابقات ممکن است تغییراتی داشته باشد اما سوای 35 نفر ذخیره، به نظر می رسد تعداد بسیار کمی حضور در اولین مرحله کسب سهمینه المپیک 2024 پاریس را از دست بدهند.
 
پرشمارترین مسابقه وزنه برداری که تاکنون برگزار شده، مسابقات جهانی سال 1999 در آتن با حضور 626 وزنه بردار بود که اهمین ویژه ای برای کسب سهمیه بازی های المپیک 2000 سیدنی داشت.
 
در مسابقات قهرمانی کلمبیا تنها یکی از 14 قهرمان مدال آور المپیک توکیو غیبت خواهد داشت که «لو شیائوجون» 38 ساله از چین است. وی بعد از یک سال دوری، دو ماه پیش تمرینات خود را آغاز کرده است.
 
به نظر می رسد رقابت در دسته 89 کیلوگرم مردان یکی از حساسترین مسابقات در کلمبیا خواهد بود. کارلوس ناصر از بلغارستان کمی قبل رکورد 400 کیلو مجموع را ثبت کرده و آنتونیو پیزولاتو از ایتالیا، تیان تائو از چین و کیانوش رستمی از ایران که قهرمان المپیک 2016 ریو است، به اضافه کیدومار والنیلا از ونزوئلا (دارنده مدال نقره دسته 96 کیلوگرم توکیو) در این دسته رقابت می کنند.
۲۱ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۱۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.