دبیر کل کمیته ملی المپیک عنوان داشت: پاداش 30 میلیونی و حقوق ماهیانه به کسب کنندگان سهمیه المپیک پرداخت می شود

دبیر کل کمیته ملی المپیک عنوان داشت: پاداش 30 میلیونی و حقوق ماهیانه به کسب کنندگان سهمیه المپیک پرداخت می شود

سید مناف هاشمی دبیرکل  و سخنگوی کمیته ملی المپیک  در خاتمه ششمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص  موارد مطرح شده  و مصوبات امروز هیات اجرایی به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ دبیر کل کمیته ملی المپیک در ابتدا اظهار داشت: اولین موضوع نشست امروز حضور آقای خسروی وفا ریاست محترم کمیته ملی المپیک در اجلاس انوک بود  که گزارشی از  این سفر به هیات اجرایی ارائه شد.موضوع اجلاس انوک محیط زیست و پایداری و جامعه بدون کربن بود و در مورد المپیک پاریس صحبت شد. توصیه اعضای هیات اجرایی بر این بود حضورمان در عرصه بین المللی بیشتر شود و هم کرسی بین المللی بگیریم و جایگاه خود را در  شورای المپیک آسیا حفظ کنیم.
 دبیر کل کمیته ملی المپیک  تصریح کرد: موضوع بعدی در خصوص گزارش مالی  بود،هیات اجرایی از ما اطلاعات دقیقی از پرداخت به فدراسیون ها و پرداختهای خارج از سهمیه و امکاناتی که از IOC برای فدراسیون ها گرفتیم را خواسته بود که ارائه کردیم. در مورد شاخص‌های تعیین بودجه سال آینده بحث شد. دو مصوبه در دستور قرار دادیم و اعتباراتی برای فدراسیون ها مشخص می کنیم. البته اختیاراتی رییس و دبیر کل از هیات اجرایی گرفتند تا در مورد نیازهای برخی فدراسیونهای خاص تصمیم گیری  شود مثل نیاز به مربی،نگاه ما به بازی های آسیایی و المپیک است.
سرپرست کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی هانگژو در مورد پرداخت بودجه باقی مانده به فدراسیون ها گفت: رییس و دبیرکل اختیاراتی از هیات اجرایی گرفتند که تا پایان سال، باقی مانده بودجه فدراسیونها را با توجه اعتباراتی کمی که دستمان است، پرداخت کنیم. پرداخت بودجه، سفر ها و اعزام ها باید هدفمند باشند و هیات اجرایی این اختیار را برای پنج ماه آینده داد اما برای سال آینده باید دوباره این اختیار را از هیات اجرایی بگیریم.در مورد تسویه حساب پاداش بازی های کشورهای اسلامی  هم تا پایان این هفته انجام می شود و در دستور مالی ما قرار گرفت.
سخنگوی کمیته ملی المپیک در مورد تعیین رییس مرکز نظارت بر تیم های ملی گفت: ما جلسه قبل بحث کردیم  چرا که  مرکز نظارت بر تیم های ملی جای حساسی است. این فرد باید در بازی های آسیایی و المپیک  در جلسات باشد. هنوز به جمع بندی  نهایی نرسیدیم ولی ظرف هفته  آینده رییس کمیته ملی المپیک از بین گزینه ها یک فرد را معرفی می ‌کند که اول سرپرستی قطعی می شود و بعد برای ریاست باید در هیات اجرایی به جمع بندی برسیم.
هاشمی در مورد سئوال خبرنگاران در خصوص  افزایش بودجه کمیته ملی المپیک گفت: پرداختی کمیته ملی المپیک ۸۰ میلیارد تومان بوده و اگر بودجه های خارج سهمیه را اضافه کنیم  ۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود و این  مبلغ عددی نیست که بتوانیم برای بازی های آسیایی و کسب سهمیه المپیک  پیش رو آماده شویم. پیشنهاد ما عدد ۵۰۰ میلیارد تومان  است. اینکه مقدورات دولت و سازمان برنامه ریزی چقدر است، ما داریم رایزنی ها انجام می دهیم  به هر حال وزارت خانه ها و سازمان های دیگر هم هستند ولی امیدواریم به این عدد مد نظر نزدیک شویم.
دبیر کل کمیته ملی المپیک در  مورد رفع مشکل تیم های ورزشی در دریافت ویزا گفت: رایزنی هایی را با و وزارت امور خارجه  انجام می دهیم. باید ببینیم در جلسه ای که داریم به چه نتیجه‌ای می‌رسیم. اگر حضور وزارت خارجه قوی‌تر باشد که تا الان هم حمایت خوبی داشته اند، گره بازتر می‌شود و در چند مورد این مسئله رفع شد. این ارتباطات باید تنگاتنگ شود چون اعزام ها و کسب سهمیه ها مهم است.
وی در مورد پرداخت پاداش به کسانی که سهمیه المپیک گرفته‌اند، تاکید کرد:  کسانی که کسب سهمیه کردند که اولین نفر هم  خانم هانیه رستمیان بود رقم ۳۰ میلیون تومان برای پاداش کسب سهمیه برای آنها در نظر گرفتیم و از همان تاریخ هم حقوق تعریف می کنیم در واقع از ۲۰ ماه مانده به بازی‌های المپیک حقوق در نظر می گیریم تا دغدغه آنها کمتر شود و این خارج از حقوقی است که فدراسیون‌ها پرداخت  می کنند. در جلسه بعدی هیات اجرایی از هانیه رستمیان و مرتضی قربانی، رییس فدراسیون دعوت می‌کنیم تا در جلسه هیات اجرایی حاضر شوند و پاداش رستمیان را پرداخت می کنیم‌ که البته چون این اولین سهمیه کسب شده بود آنهم توسط یک خانم  بود  50 میلیون پاداش می دهیم. اما در مورد میزان حقوق دو سه پیشنهاد وجود دارد که در حال بررسی هستیم که عدد بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است و در جلسه ستاد عالی بازی‌ها تصمیم  گرفته می‌شود .
هاشمی ضمن تاکید بر اهمیت حضور تیم ملی فوتبال امید در بازیهای آسیایی و المپیک پیش رو  گفت: در این نشست در خصوص فوتبال هم صحبت شد. انتظار رئیس کمیته، من و اعضای هیات اجرایی این است که از تیم امید برای کسب سهمیه المپیک و  حضور در بازی‌های آسیایی حمایت کنیم و با رئیس فدراسیون فوتبال جلسه خواهیم داشت و بعد از آن در هیات اجرایی تصمیم می‌گیریم. اگر تا دو هفته آینده جلسه برگزار شد  نتایج آن را اعلام می کنیم. قرار شد در مورد تیم امید روی موضوعات مربوط به سرمربی و سایر موارد بحث شود. انتظار ما این است که فوتبال خود را برای بازی های آسیایی و المپیک آماده کند.
هاشمی در مورد  وضعیت کمیسیون  ها گفت: در مورد کمیسیون ها بحث شد و قرار شد پیشنهادات در مورد رییس، انتظارات و شرح وظایفشان را مشخص کنیم و امروز هم آقای علی سرلک به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی کمیته ملی المپیک انتخاب شد و وضعیت ۱۶ کمیسیون دیگر در سایر جلسات مشخص و اعلام می شود.
دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد بر طرف کردن نیازهای تجهیزات ورزشکاران مانند هانیه رستمیان که سلاح احتیاج دارد، گفت: نه تنها در مورد هانیه رستمیان بلکه برای همه فدراسیون‌ها و ورزشکاران این موارد را در نظر می‌گیریم. بلیت، مربی و ...‌ از ملزومات ورزشکاران است. ان‌شاءالله گره‌ها باز می‌شود و تک تک عزیزانی که کسب سهمیه می‌کنند به صورت میدانی نیازهای آنها را بررسی و دغدغه آنها را برطرف می‌کنیم‌.

۳ آبان ۱۴۰۱ ۱۲:۰۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.