هاشم اسکندری: تا امروز ۱۲۷ مدال توسط ورزشکاران فدراسیون بولینگ و بیلیارد کسب کرده ایم/حسین وفایی برای کسب عنوان قهرمانی حرفه ای های جهان 13 سال روزی 8 ساعت تمرین داشته است

هاشم اسکندری: تا امروز ۱۲۷ مدال توسط ورزشکاران فدراسیون بولینگ و بیلیارد کسب کرده ایم/حسین وفایی برای کسب عنوان قهرمانی حرفه ای های جهان 13 سال روزی 8 ساعت تمرین داشته است
رئیس فدراسیون بولینگ‌ و بیلیارد با بیان اینکه تا امروز ۱۲۷ مدال توسط ورزشکاران این فدراسیون‌کسب شده است،اظهارداشت: برای دستیابی به عنوان قهرمانی حرفه ای جهان سختی های زیادی را پشت سر گذاشتیم .

 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون بولینگ و بیلیارد ، هاشم اسکندری در نشست خبری که به بهانه موفقیت های اخیر حسین وفایی در مسابقات بین المللی اسنوکر و به ویژه قهرمانی وی در تورنمنت شوت اون برگزار شد، بیان کرد: ۱۲-۱۳ سال پیش زمانی که ریاست فدراسیون را برعهده گرفتم شرایط سخت بود، نام بیلیارد را مخفی می کردند، مجوزها صادر نمی شد یا حتی تمدید نمی شد.

وی ادامه داد:سال های گذشته را با بودجه اندک به سختی پشت سر گذاشتیم، اما با تلاش و ممارست هم اکنون در رنکینگ جهان مقام دوم مردان و مقام نهم بانوان ‌را به نام ایران عزیز ثبت کردیم.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد با اشاره به موفقیت های اخیر حسین وفایی این نکته را مورد توجه قرار دادکه او برای رسیدن به این مرحله، سال ها روزی هشت ساعت تمرین کرده و با وجود سختی ها کوتاه نیامده تا به امروز رسید که قهرمان یک‌ تورنمنت حرفه ای می شود.

رئیس فدراسیون بولینگ‌ و بیلیارد با یادآوری اینکه در انگلستان بعد از فوتبال رشته اسنوکر بیشترین تماشاگر را دارد، گفت: در روزهایی که حسین وفایی قهرمان جهان شده بود، ویزای انگلیس را سخت می‌دادند. پیشنهادی به وفایی دادند که از طریق دیگری ورود کند که او نپذیرفت و دوباره در آماتور شرکت کرد تا قهرمان شود و بالاجبار ویزایش را صادر کردند ضمن اینکه در سفارت پیشنهاداتی به حسین دادند که او قبول نکرد.

وی با بیان اینکه وفایی در تورنمنتی که در آن قهرمان شد، 11 ساعت سرپا ایستاده بودو توانست باقتدار این عنوان را کسب کند بیان کرد : کدام رشته این شرایط سخت را دارد؟!

هاشم اسکندری بااشاره به وطن پرستی حسین وفایی اظهارداشت : این ملی پوش اسنوکر کشورمان از کشورهای مختلف ازجمله کشورهای عربی پیشنهادات خوبی برای همکاری داشته است اما نپذیرفته و ترجیح میدهد زیر پرچم ایران به رقابت بپردازد.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۱۲۷ مدال توسط ورزشکاران این فدراسیون‌کسب شده است، خاطرنشان کرد:استعدادهای خوبی در این رشته درسراسر کشور وجود دارد،و بی تردید با سرمایه گذاری بیشتر می توان ورزشکاران مستعد را شناسایی کرد و در مسیر ورزش قهرمانی هدایت کرد .

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد بااشاره به علاقمندی سایر کشورها برای سرمایه گذاری کشورهای مختلف برروی رشته های بیلیاردی برای کسب مدالهای این رشته در رویدادهای مهم بین المللی توضیح داد: کشور ژاپن، رشته اسنوکر را وارد مدارس خود کرده است.ما هم برای کسب موفقیتهای بیشتر، نیازمند سرمایه گذاری بیشتر بر روی این رشته هستیم .

وی با بیان‌اینکه افتخار میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا را داریم، یادآور شد: این رقابت ها را در شیراز برگزار می کنیم، سه روز پیش با مدیر کل استان نشست داشتم، نماینده آسیا هم هفته آینده به تهران می آید تا بازدید لازم را داشته باشد، امید داریم تا مجدد پرچم ایران ‌بالا برود.

هاشم اسکندری در پایان گفت: ما حدود ۲۶-۲۵ استان پایگاه قهرمانی داریم، این کار نیاز به زیر ساخت داشت که انجام شده است، کمتر فدراسیونی است در کشور که در سالی ۳۰ مورد مسابقه دارد، ما الان بازیکنانی داریم که ۱۳ سال دارند و خودشان می گویند الگوی شان حسین وفایی است.

۲ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۳۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.