هادی ساعی: با بهترین نفرات به بازی های آسیایی می رویم چون آبروی کشور برایمان مهم است/از حمایت های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکر می کنم

هادی ساعی: با بهترین نفرات به بازی های آسیایی می رویم چون آبروی کشور برایمان مهم است/از حمایت های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکر می کنم
 
 با وجود مشکلات مالی قصد داریم بهترین نفراتمان را به بازی های آسیایی و یا دیگر رقابت های بین المللی بفرستیم چرا که اعتبار تکواندو و آبروی کشور برایمان مهم است.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک، هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو در نشست خبری گفت: ۴ رویداد مهم را داشتیم، اولین آن جام باشگاه های آسیا بود که یازدهمین دوره در بخش مردان و اولین دوره در بخش زنان بود که با حضور تیم های خوبی برگزار شد، سپس جام فجر را داشتیم که خیلی از تیم ها با نفرات مطرح المپیک و جهان به این مسایقات آمدند، رویداد سوم جام ریاست فدراسیون جهانی بود که با حضور ۱۷ تیم برگزار شد و نسبت به گذشته تعداد تیم ها دو برابر بود و قهرمانان جهان و المپیک در این رویداد حضور داشتند و ۲۰ امتیاز رنکینگ باعث شد چهره های مطرح به ایران بیایند. مسابقات پاراتکواندو نیز امروز به پایان می رسد و جزو مسابقات کسب سهمیه پاراتکواندو است.
 
رییس فدراسیون تکواندو، درباره علل افت تکواندوی ایران طی سال های اخیر، گفت: در سال های اخیر نتوانستیم مثل روزهای خوب گذشته  مدال بگیریم. برنامه ریزی های خوبی داریم تا این کمبودها را جبران کنیم. درست است بچه های جوان ما از تجربه کمی برخوردارند اما اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشیم می توانیم چند سالی که مدال نگرفتیم را جبران کنیم. در همین مسابقات خیلی امیدوار شدم و از طرفی نیز نیازمند حمایت وزارت ورزش و کمیته المپیک هستیم تا بتوانیم بچه ها را به مسابقات مختلف اعزام کنیم. کما اینکه سجاد مردانی بخاطر ۴ امتیاز نتوانست سهمیه المپیک توکیو را بگیرد در حالیکه می توانست با حضور در یک رویداد عادی به سهمیه المپیک برسد اما به دلایل مالی بچه ها به برخی مسابقات اعزام نشدند. امروز اولین جلسه کمیته فنی برگزار شد و اولین کار انتخاب کادر فنی از میان کاندیداهاست. دوستان باید بیایند و از برنامه های خود دفاع کنند تا در نهایت کادر فنی آقایان و بانوان معرفی شوند.
 
ساعی درباره احتمال ماندن مهرو کمرانی در راس تیم ملی بانوان گفت: ایشان هم جزو گزینه ها هستند، حتما باید گزینه های مختلفی داشته باشیم و از چند کادر بخاطر مسابقات متعدد و سخت و همزمان  استفاده کنیم. احتمال دارد حداقل دو کادر فنی برای تیم های ملی داشته باشیم.
 
وی درباره مصوبات کمیته فنی گفت: یکی از مصوبات تشکیل تیم امید است. از قبل هم گفته بودیم یکی از بخش هایی که ضعف داشتیم این بود که تیم امید نداشتیم. حتی در بازی های لیگ هم از نفرات مدال دار رده های نوجوانان استفاده نمی کردند چرا که کسب نتیجه برایشان مهم بود. تیم امید در کنار بزرگسالان برای پشتوانه سازی کنار بچه های بزرگسال فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
 
رییس فدراسیون تکواندو درباره احتمال حضور رضا مهماندوست در ایران گفت: از او خواستم تیم خود را بیاورد و ایشان هم لطف کرد و با تیم خوبی به ایران آمد. حتما از ایشان استفاده می کنیم اماخودش اعلام کرد تا المپیک پاریس قرارداد دارد.
 
وی درباره احتمال قرارداد با فریبرز عسکری گفت: او هم جزو گزینه های ماست و باید از برنامه های خود در کمیته فنی دفاع کند.
ساعی درباره احتمال تغییرات در برگزاری مسابقات جام فجر گفت: اگر بتوانیم، مسابقات فجر سال آینده را در رده نوجوانان برگزار می کنیم. این موضوع مستلزم آن است که این مسابقات در تابستان برگزار شود که بچه ها تعطیل باشند و به مدرسه نروند. البته فدراسیون جهانی باید با آن موافقت کند. آقای ماهر ناظر فدراسیون جهانی اعلام کرد هیچ جای دنیا با این کیفیت ۴ رویداد در ۱۰ روز متوالی برگزار نشده است. خدا را شکر توانستیم مسابقات را به بهترین شکل برگزار کنیم و اعلام کرد قطعا از میزبانی خوب ایران و امنیت کامل ایران به فدراسیون جهانی گزارش خواهد داد.
 
وی در ادامه درباره شرایط مالی فدراسیون گفت: آخر سال است و فکر می کنم همه فدراسییون ها این شرایط را دارند اما ما باید رویدادهای بزرگ ۱۰ روزه را برگزار می کردیم. با همفکری که داشتیم تصمیم گرفتیم بخاطر کاهش هزینه ها مسابقات را به جای کیش در تهران برگزار کنیم. مثلا در یک نمونه، برای هتل در کیش باید ۳ میلیارد و ششصد میلیون تومان می دادیم اما در تهران با یک سوم این هزینه اسکان در هتل انجام شد. باید اردوها را شروع کنیم، توکل بخدا، اسپانسرها و دوستان خوبی داریم و از وزارت ورزش و کمیته المپیک هم تشکر می کنیم. برای این مسابقات نیز وزارت و کمیته ملی المپیک  کمک کردند و جا دارد از آن ها تشکر کنم. تکواندو لیاقت حمایت مسئولان را دارد تا باز هم افتخارآفرینی کند. در بازی های آسیایی و بازی های کشورهای اسلامی بخش عمده فشار مدال آوری بر روی ما خواهد بود.
 
وی درباره اینکه با توجه به مشکلات مالی چه انتطاری از کمیته المپیک و وزارت ورزش دارد، گفت: ما برای ۶ ماه اول ۷۰ یا ۸۰ میلیارد می خواهیم. البته بودجه کمیته و وزارت در این حد نیست و ما هم حتما تلاش خودمان را برای تامین بودجه می کنیم. البته هیات اجرایی کمیته المپیک برای امسال ۵۰۰ میلیون تومان به فدراسیون اختصاص داد.
وی در پاسخ به این سوال که با چه ترکیبی به بازیهای آسیایی خواهند رفت گفت: ما همه تلاشمان را می کنیم با همه قدرت در تمامی مسابقات حضور داشته باشیم چرا که اعتبار تکواندو و ابروی کشورمان برای ما مهم است. البته شاید مجبور شویم برخی بازیکنان را تقسیم کنیم چرا که مثلا مسابقات گرندپری ۶۰ امتباز در رنکینگ دارد اما آسیایی ۴۰ امتیاز دارد.
 
وی در پاسخ به این سوال که قول چند مدال را می دهد، خاطرنشان کرد: البته الان زود است اما بچه های ما شرایط خوبی دارند و فکر می کنم تکواندو باز هم می تواند افتخارآفرینی کند و به مدال های خوشرنگی برسد. سعی می کنیم در بخش بانوان نیز به مدال های خوبی برسیم. هر زمان که بانوان ما در رشته های مختلف به مدال رسیده اند، ورزش ما به رتبه خوبی رسیده است.
ساعی در پاسخ به این سوال که ایا خواهرش جزو گزینه های مربیگری است، گفت: خیر خواهر بنده جزو گزینه های کمیته فنی نبود ولی اگر سرمربی خواست از او استفاده کند بستگی بخودش دارد.
 
همچنین در این نشست خبری لی رییس اتحادیه تکواندو آسیا  گفت: تکواندوی ایران همیشه از نظر فنی خوب بوده است ولی الان یک مقدار سطح آن پایین آمده است و باید دوباره تلاش کنند تا به حالت قبل بازگردند.
 
وی درباره سطح فنی مسابقات برگزار شده در ایران تصریح کرد: سطح مسابقات بالا است ولی برای بالا بردن مدال ها باید تلاش را بیشتر کرد. ایران در حالت عادی یکی از تیم های قدرتمند است ولی در سطح منطقه، ازبکستان مدال می گیرد اما ایران مدال نمی گیرد. جمعیتی که در ایران در تکواندو فعالیت می کند از کشورهای دیگر بیشتر است. پس توقع کسب مدال از ایران باید بالاتر باشد.
 
رئیس اتحادیه تکواندو آسیا تاکید کرد: طبیعت به ما درس می دهد. خورشید همیشه آن بالا نمی ماند و پایین می آید. باید از طبیعت درس بگیریم تا به روند رو به رشد ادامه بدهیم.
 
لی درباره اینکه آیا تکواندوی آسیا می تواند دوباره به روزهای اوجش بازگردد  و برای بازگشت به این نقطه چه نکاتی مهم است؟ اظهار کرد: بازیکنان خوب تمرین می کنند ولی درست به آنها یاد نمی دهند که از ضرباتش امتیاز بگیرد. نحوه تمرین دادن یکی از موارد است. همچنین استراتژی یکی از نکاتی است که باید به آن توجه کرد و اینکه از ذهنتان استفاده کنید نه فقط از بدن. اگر از ذهن استفاده نکنید موفق نمی شوید.
 
رییس اتحادیه تکواندوی آسیا با تمجید از جایگاه ایران در تکواندوی جهان، گفت: ایران از تاریخچه بسیار خوبی برخوردار است و ۴ رویداد را به خوبی برگزاری کرد. سطح این مسابقات بسیار بالا بود و یکی از طولانی ترین مسابقات بود که برگزار شد..
 
وی درباره علت برگزاری مسابقات متعدد برای کسب سهمیه المپیک و افزایش مصدومیت بازیکنان گفت: مربی باید بازیکن را برای اینکه مصدوم نشود مدیریت کند و من با این سن همیشه ورزش می کنم و برای اینکه یک بازیکن به مصدومیت در مسابقات مختلف دچار نشود باید بخوبی توسط مربیان آماده شود.
 
همچنین ماهر مقابله ناظر فدراسیون جهانی نیز درباره دلایل افت تکواندو در آسیا گفت: قبلا کشورهایی مثل ایران کره تایلند و هند خیلی خوب بودند اما از زمانی که تکواندو وارد المپیک شد کشورهای اروپایی و یا بریتانیا سرمایه‌گذاری زیادی در این رشته کردند و در مسابقات زیادی شرکت کردند که باعث پیشرفتشان شد. آنها حتی سطحشان از آسیا نیز فراتر رفته است.
 
ماهر مقابله درباره کسب فرسایشی سهمیه المپیک توسط بازیکنان با حضور در رویدادهای متعدد، گفت: از راه رنکنیگ و مسابقات قاره ای می توانید برای مسابقات المپیک سهمیه کسب کنید. یک ورزشکار اگر نخواهد این مسیر طولانی را طی کند نمی تواند به المپیک و مدال با ارزش آن فکر کند. برای مدال المپیک باید همه سختی ها را به جان خرید و برای آن تلاش کرد.
 
ناظر فدراسیون جهانی درباره میزان توجه به رشته پاراتکواندو، خاطرنشان کرد: امروزه تمرکز ما بر پاراتکواندو خیلی بیشتر شده و برای اولین بار در المپیک توکیو شاهد حضور این رشته بودیم و قرار است در المپیک پاریس نیز باشد و قصد داریم در هر بخش آقایان و بانوان ۵ دسته حاضر شوند. قبلا ورزشکاران این بخش از حضور در میادین خجالت می کشیدند اما الان اینطور نیست و کشورها بخاطر مدال آوری بیشتر نسبت به کیوروگی در این بخش سرمایه گذاری خوبی کرده اند.
 
وی درباره تدوین قوانین جدید داوری در تکواندو، گفت: قرار است قوانین از ابتدای جون ۲۰۲۲ اعمال شود. قوانین جدید برای بهتر برگزار شدن مسابقات است. در بخش نونهالان خیلی از مربیان سلامت بازیکنان را برای مدال به خطر می اندازند اما در قوانین جدید بحث قد و وزن را نیز مد نظر قرار می دهیم تا بازیکنان مخصوصا در رده های پایه دچار مصدومیت نشوند و سلامتشان به خطر نیفتد.
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ۱۸:۳۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.