دومین وبینار بین المللی پیشگیری از آسیب های ورزشی آکادمی ملی المپیک برگزار شد

دومین وبینار بین المللی پیشگیری از آسیب های ورزشی آکادمی ملی المپیک برگزار شد

با حضور اساتید برجسته بین المللی، مسئولین و اعضای دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی و همچنین مدیران و کارشناسان آکادمی ملی المپیک، دومین وبینار بین المللی پیشگیری از آسیب های ورزشی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت آکادمی ملی المپیک، دکتر علیزاده در مراسم افتتاحیه این وبینار بین المللی که توسط دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی آکادمی برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت های این دپارتمان در زمینه برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی، حضور در نشست های بین المللی پیشگیری از آسیب و همچنین برگزاری نشست های مشترک این دپارتمان با فدراسیون های ورزشی، دانشگاه ها و افراد دارای تخحصص در زمینه پیشگیری از آسیب پرداخت و در ادامه توضیحاتی را در رابطه با این وبینار به حاضرین ارائه داد.
وی ضمن اشاره به این موضوع که دپارتمان مذکور از تیرماه سال 1397 فعالیت های ملی و بین المللی خود را در آکادمی ملی المپیک آغاز کرده است، در خصوص اینکه بحث آسیب شناسی ورزشی در ایران با چه ظرفیت‌هایی در حال پیگیری است گفت: از سال 1383 موضوع آسیب شناسی و حرکات اصلاحی به عنوان تحصیلات تکمیلی در دستور کار دانشگاه ها قرار گرفت و هم اکنون شاهد توسعه روزافزون آن در کشور هستیم.
دکتر علیزاده با بیان این نکته که ظرف پنج سال گذشته بیش از 1200 نفر در این رشته در دانشگاه های داخلی ما فارغ التحصیل شده اند گفت: اکنون 15 دانشگاه ما با 60 نفر اعضای هیأت علمی در سراسر کشور و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به تربیت متخصصین این حوزه مشغول هستند.
وی افزود: البته کمیته بین المللی المپیک (IOC) به عنوان بزرگترین مرجع رسمی ورزش در جهان نیز حمایت همیشگی خود را از همکاری کشورهای عضو این نهاد بین المللی با دانشگاه ها نشان داده است.
مسئول دپارتمان پیشگیری از آسیب های ورزشی آکادمی ملی المپیک در ادامه و ضمن ابراز خرسندی از اینکه در ایران، نه تنها در امر تربیت متخصص بلکه در خصوص چاپ مقالات در حوزه پیشگیری از آسیب نیز شاهد رشد بسیار چشمگیری هستیم ابراز داشت: نزدیک به 1000 مقاله از متخصصین داخلی ما در نشریات معتبر داخلی و خارجی به چاپ رسیده است که موضوعات این تحقیقات بیشتر حول محور مباحثی نظیر غربالگری (رسد کردن آسیب ها از منظر کجا و چگونگی اتفاق افتادن آسیب و اینکه کدامیک از اقشار مختلف مردم آسیب پذیرتر هستند) انجام گرفته است.
وی در ادامه و با اشاره به حضور ماه گذشته خود در کنفرانس سه روزه و بین المللی موناکو که با حضور 800 سخنران و متخصص در حوزه آسیب های ورزشی از سراسر دنیا برگزار شد مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی را مهمترین عامل در جلوگیری از کلید موفقیت این مهم که ورزشکاران به عنوان یکی از سرمایه های اصلی جوامع و مورد علاقه مردم با دچار شدن به مصدومیت، خیلی زود از صحنه قهرمانی خارج نشوند را در تحقیقات و مطالعاتی عنوان کردند که بخش مهمی از آن در مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی می باشد.
دکتر محمدحسین علیزاده با بیان این نکته که هم اکنون 12 مرکز تحقیقاتی در زمینه پیشگیری از آسیب در کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، کره جنوبی، قطر، انگلستان، آفریقای جنوبی، هلند و فرانسه در حال فعالیت هستند گفت: انشاالله با هماهنگ کردن اساتید و متخصصین دانشگاهی داخلی در حول یک محور، بتوانیم به عنوان سیزدهمین کشور، مرکزی تحقیقاتی را با ظرفیت ها و پتانسیل موجود تأسیس کنیم.
وی در پایان ضمن اشاره به کارشناسان و ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری موجود در آکادمی ملی المپیک برای برگزاری چنین وبینار های بین المللی گفت: ما در کشور عزیزمان ایران، تمامی ابزار لازم برای پیشرفت بیش از پیش در حوزه های مختف علمی_ورزشی را داریم.
سخنرانان و موضوعات سخنرانی این وبینار بین المللی و یک روزه عبارت بودند از:
پیشگیری از آسیب های ورزشی در کشتی قهرمانی (اصول و تجربیات) توسط دکتر بابک شادگان رئیس کمیسیون پزشکی اتحادیه جهانی کشتی (فیلا)، دردسرهای اپیدمیولوژی و اینکه در آینده جوانان چه مسائلی در زمینه آسیب های ورزشی خواهند داشت توسط پروفسور اورت ورهاگن محقق علوم ورزشی مرکز پزشکی دانشگاه آمستردام و برنامه های پیشگیری از آسیب ورزشی در آینده، توسط پروفسور نیکول ون دیک عضو اتحادیه جهانی راگبی و محقق دانشگاه پرتوریا آفریقای جنوبی.
لازم به ذکر است علاوه بر دکتر محمد حسین علیزاده مسئول دپارتمان پیشگیری از آسیب‌های ورزشی آکادمی ملی المپیک و سه استاد برجسته بین المللی در حوزه آسیب های ورزشی، دکتر سید شمس الدین تقوی، دکتر علیرضا شهاب، دکتر مصطفی زارعی، دکتر حامد موسوی، محمدرضا اویسی معاونت آموزش آکادمی ملی المپیک و دیگر متخصصین در حوزه پیشگیری از آسیب های ورزشی، حاضرین در دومین وبینار بین المللی پیشگیری از آسیب های ورزشی را که به صورت حضوری و غیرحضوری برگزار شد تشکیل دادند.

۲۹ دی ۱۴۰۰ ۲۳:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.