ابراز نگرانی IOC در خصوص قرارداد بین المللی بوکس با گازپروم

ابراز نگرانی IOC در خصوص قرارداد بین المللی بوکس با گازپروم
کمیته بین‌المللی المپیک نسبت به قرارداد حمایت مالی بین فدراسیون بین المللی بوکس، آیبا و شرکت دولتی گازپروم روسیه ابراز نگرانی کرده و هشدار داده است که این نهاد بین المللی به طور کامل به مسائل مالی سازمان خود رسیدگی نمی‌کند.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته مل یالمپیک و به نقل از رویترز، در یک گزارش موقت در مورد آیبا، مدیر ارشد حوزه اخلاق و انطباق IOC ماهیت قرارداد با گازپروم را زیر سوال برد و ادعا کرد که فدراسیون بوکس در خطر وابستگی بیش از حد به این شرکت برای درآمد خود است. وضعیت مالی آیبا عاملی کلیدی در تصمیم IOC برای تعلیق آن به عنوان بدنه حاکمیتی المپیک برای این رشته در ژوئن 2019 و خارج کردن این ورزش از برنامه اولیه بازی های 2028 لس آنجلس بود. شرایط دقیق قرارداد بین آیبا و شرکت انرژی چند ملیتی روس تبار، که آیبا مدعی است به کاهش بحران مالی آن کمک کرده است، فاش نشده است.
گزارشی از شرکت حسابرسی EY می‌گوید که این قرارداد از آوریل امسال تا دسامبر 2021 اجرا شده است و فدراسیون بین المللی بوکس 100 درصد از مبلغ مقرر در قرارداد را در نیمه اول سال 2021 به عنوان پیش‌پرداخت دریافت کرده است.  این کمپانی حسابرسی اعلام کرد که شرایط قرارداد گازپروم Gazprom به آیبا این امکان را می دهد تا هزینه های سال منتهی به 30 ژوئن و هزینه های بودجه از 30 ژوئن 2022 را به طور کامل پوشش دهد.
با این حال، پس از آن دوره، درآمدهای آیبا  علاوه بر شش ماه درآمد باقیمانده از توافق گازپروم - "به درآمدهای صدور مجوز، حمایت مالی و رویدادهای آینده که هنوز فاقد قرارداد هستند، بستگی خواهد داشت." زاپلی، مدیر ارشد اخلاق و انطابق IOC نوشت: "با توجه به فاش نشدن محتوای قرارداد با گازپروم، به ویژه مبلغ جهانی پرداخت شده توسط گازپروم و تعهدات عملکرد آیبا از این قرارداد، مشخص نیست ماهیت واقعی این قرارداد چه می‌تواند باشد. این موضوع همچنین سوالاتی را در مورد چگونگی مذاکره و تایید این قرارداد توسط آیبا ایجاد می نماید.
از قبل در سال 2019، وابستگی مالی این فدراسیون بین المللی به تک منابع متوالی درآمدی از سرمایه‌گذاران خارجی برجسته به‌عنوان یکی از دلایل بدهکاری آن تعریف شده است. اهمیت قرارداد گازپروم، به نسبت سایر درآمدها، ممکن است خطر افتادن در یک طرح مشابه را افزایش دهد". 
 
۲۱ آذر ۱۴۰۰ ۱۰:۳۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.