رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان- نروژ ؛امیرحسین زارع پس از 32 سال ایران را صاحب مدال طلای سنگین وزن کرد

رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان- نروژ ؛امیرحسین زارع پس از 32 سال ایران را صاحب مدال طلای سنگین وزن کرد
امیر حسین زارع در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد صاحب مدال طلا و قهرمان جهان شد.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون کشتی، مسابقات رده بندی و فینال چهار وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان امشب در شهر اسلو نروژ برگزار شد.
 
در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را مغلوب کرد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 4 بر صفر از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و به دیدار فینال راه یافت. زارع در این دیدار در یک کشتی حساب شده با نتیجه 9 بر 2 گنو پتریاشویلی دارنده مدال های طلای جهان و نقره المپیک از گرجستان را از پیش رو برداشت و پس از 32 سال و پس از زنده یاد علیرضا سلیمانی ایران را برای دومین بار صاحب مدال طلای جهان در سنگین وزن کرد.
کمیته ملی المپیک افتخار آفرینی های کشتی گیر شایسته کشورمان امیر حسین زارع دررقابت های قهرمانی جهان و کسب مدال طلا در وزن 125کیلوگرم مسابقات جهانی نروژ را به جامعه ورزش کشور و خانواده همیشه افتخار آفرین کشتی تبریک گفت.
۱۱ مهر ۱۴۰۰ ۲۲:۲۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.