درگذشت رئیس سابق IOC

درگذشت رئیس سابق IOC

کمیته بین المللی المپیک طی پیامی درگذشت ژاک روگ، رئیس سابق IOC را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از IOC، کمیته بین المللی المپیک درگذشت رئیس سابق این نهاد را ضایعه ای تاسف بار و دردناک توصیف کرد. روگ هشتمین رئیس کمیته بین المللی المپیک از سال 2001 تا 2013 بود و پس از آن بعنوان رئیس افتخاری برگزیده شد.

وی جراح ارتوپدی و دارای مدرک پزشکی ورزشی بود. او طرفدار مادام العمر ورزش و ورزشکاری موفق و از قهرمانان راگبی بلژیک و نماینده کشورش در تیم ملی بود. ژاک روگ 16 بار قهرمان ملی بلژیک و قهرمان جهان در رشته قایقرانی بادبانی را در کارنامه ورزشی خود داشت. او همچنین در این رشته در سه دوره بازیهای المپیک طی سالهای 1968 ، 1972 و 1976 ، در دسته بندی فین Finn Class شرکت کرد. پس از فعالیت به عنوان یک ورزشکار ، او رئیس کمیته های المپیک بلژیک و اروپا شد و در سال 2001 به عنوان رئیس IOC انتخاب گردید.

پس از ریاست او در IOC ، او به عنوان نماینده ویژه جوانان ، پناهندگان و ورزش در سازمان ملل متحد نیز خدمت کرد.

توماس باخ ، رئیس کمیته بین المللی المپیک ، با یادآوری زندگی روگ یادآور شد: "نخست ، ژاک عاشق ورزش و بودن در کنار ورزشکاران بود و این علاقه را به همه کسانی که او را می شناختند منتقل کرد. شادی او در ورزش مسری بود. او یک رئیس موفق بود که به مدرن سازی و تغییر IOC کمک کرد. از او به دلیل قهرمانی در ورزش جوانان و افتتاحیه بازی های المپیک جوانان همواره یاد می شود. ژاک روگ طرفدار سرسخت ورزش های پاک بود و بطور خستگی ناپذیر با شرارت های دوپینگ مبارزه می نمود". خانواده رهبر فقید IOC خواسته است تا همزمان با غم از دست دادن وی به حریم خصوصی آنها احترام گذاشته و هرگونه ارتباط در این مدت از طریق کمیته بین المللی المپیک برقرار شود. پس از یک مراسم خصوصی خانوادگی ، مراسم یادبود عمومی در اواخر سال با حضور اعضا و دوستان جنبش المپیک برای گرامیداشت زندگی ژاک روگ و سهم بزرگ او در ورزش را برگزار می گردد.

۸ شهریور ۱۴۰۰ ۰۱:۱۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.