در راستای حمایت از تیم ملی امید ؛امضا تفاهم نامه همکاری فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک

در راستای حمایت از تیم ملی امید ؛امضا تفاهم نامه همکاری فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک
کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال تفاهم نامه همکاری امضا کردند .
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در نشستی مشترک با حضور دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ، عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال ، جمعی از اعضای هیات اجرایی ، مدیران کمیته و نمایندگان فدراسیون فوتبال حضور داشتند تفاهم نامه همکاری فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک با هدف حمایت از تیم ملی امید به امضا رسید . 
در ابتدای این نشست دکتر صالحی امیری ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس و نمایندگان فدراسیون فوتبال در کمیته ملی المپیک  اظهار داشت : امیدواریم بتوانیم در این شرایط سخت کرونایی  با ورزش و موفقیت هایی که توسط کاروان ایران کسب خواهیم کرد ،کام مردم را شیرین کنیم . 
رئیس کمیته ملی المپیک در خصوص تفاهم نامه همکاری با فدراسیون فوتبال افزود : ما به طور قطع از فدراسیون فوتبال و تیم ملی امید حمایت خواهیم کرد ولی محورهای اصلی فنی که شامل انتخاب مربی ، ورزشکار ، کادر فنی ، برنامه ریزی ها و ... است بر عهده خود فدراسیون فوبتال است و ما در حوزه حمایت های معنوی ، مالی و حقوقی در کنار فدراسیون هستیم . 
صالحی امیری در بخش دیگر ی از صحبت هایش با اشاره به انعقاد تفاهم نامه امروز به عنوان نقطه آغازین فعالیت های رسمی اظهار داشت : جلسات ما خیلی پیش تر از ابتدای سال آغاز شده بود ، در اردیبهشت ما پیگیری شد و امروز به عقد تفاهم نامه انجامید . 
 صالحی امیری در ادامه اظهار داشت : به عنوان کمیته ملی المپیک معتقد بوده و هستیم  آنچه که در فوتبال ایران اتفاق افتاده بخشی از نیازهای مردم ایران زمین است. ما در پیروزی های فوتبال مثل مردم احساس نشاط می کنیم و در ناکامی ها هم احساس تلخ کامی داریم. از این جهت با یکدیگر توافق کردیم تیم المپیک را در این دوره به تیمی امید بخش تبدیل کنیم. 

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: شخصا اعتقاد دارم اگر همدلی و هماهنگی و انسجام شکل بگیرد مطمئنا به نتیجه می رسیم. دلیل موفقیت فدراسیون در رویداد اخیر به عقیده من همدلی بود که صورت گرفت. در این راستا وزارت ورزش و جوانان، سازمان برنامه و بودجه، دولت و همه تصمیم گرفتند به کمک فدراسیون بیایند و فدراسیون هم لیاقت خودش را اثبات کرد که توانایی جذب کمک را دارد. جا دارد یک بار دیگر به مدیریت جدید فدراسیون تبریک بگویم.

ما به عنوان کمیته ملی المپیک یک سازمان منسجم در چارچوب معین هستیم. قطعا حمایت حداکثری را برای تیم امید خواهیم داشت. اما محور مدیریت و تصمیم گیری برای هدایت فنی جزو وظایف فدراسیون فوتبال خواهد بود و کمیته در این حوزه هیچ دخالتی نمی کند. این منطق روشنی است که سازمان رسمی ایران فدراسیون فوتبال است. ابتدای سال 1400 جلسه ای را در فدراسیون با عزیزی خادم برگزار کردیم . در جلسه مشترکی که با حضور داریوش مصطفوی و عزیزی خادم داشتیم، تقاضا کردیم که از ایشان به عنوان یکی از پیشکسوتان بزرگ فوتبال کشور در تیم ملی امید استفاده کنیم.

دکتر صالحی امیری در پایان گفت: برای اولین بار اعلام می کنم قصد داریم در پایان نیم سال اول تالار مشاهیر فوتبال ایران را در موزه ملی المپیک افتتاح کنیم. مقدمات کار انجام شده است. جلسات هیات ژوری با مدیریت مصطفوی، شعبانی، کلانی، کوثری و جمعی دیگر از نخبگان فوتبال در حال برگزاری است.  لیست 300 نفره ای در دست داریم. بی شک یکی از جذاب ترین بخش های موزه در آینده، تالار فوتبال خواهد بود. من برای همه جامعه فوتبال ایران و همه قهرمانان و کسانی که حمایت می کنند تا فوتبال ایران مانند ستاره ای بدرخشد تقدیر و تشکر و سپاس دارم. از زحمات کوتاه مدت مدیریت جدید فوتبال هم قدردانی کرده و آروزی موفقیت در این مسیر سخت را برای آنها دارم.

در ادامه این نشست عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال نیز ضمن تقدیر و تشکر از دکتر صالحی امیری در راس کمیته ملی المپیک و حمایت های ارزشمند ایشان افزود : بسیار امیدوارم تا در فضای موجود کاروان ایران در بازیهای المپیک توکیو شادی و نشاط را میهمان تک تک ایرانیان کند . 
وی ادامه داد : امروز از مهمترین روزهای فوتبال است و ما امیدواریم بتوانیم با یک برنامه ریزی منسجم  طلسم حضور تیم فوتبال امید کشورمان را در بازیهای المپیک را بشکنیم و هم اینکه در بازیهای آسیایی کمک کاروان ایران در مدال آوری باشیم .

مسیر فوتبال از لحاظ مدیریتی و فنی روبه توسعه است و قطعا تمهیداتی برای تغییرات ساختاری و نسلی خواهیم داشت. ما بدور از جناح بندی های سیاسی از تمام ظرفیت های فدراسیون فوتبال استفاده خواهیم کرد. نوع انتخاب ها مبین همین رفتار فدراسیون است. رویکرد مبتنی بر نگاه چه از حیثی اقتصادی و درآمدزایی برای ما مهم است. در بعد فنی مذاکراتی با مهدی مهدوی کیا داشتیم که سابقه بالایی در حوزه تیم های پایه داشته است و منتظریم مذاکرات‌شان با هامبورگ به نتیجه برسد. همچنین با توجه به تجربه گرانبهای بین المللی ایشان واقعا حیف بود که از تجربه بالای این عزیز استفاده نشود و ایشان همراه با بنده در ۱۰بازی آینده تیم‌ملی هم به‌عنوان مشاور حضور خواهند داشت. همچنین آقای مهدوی‌کیا حضور پررنگی در تمامی رده‌ها خواهد داشت.

فوتبال

 رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد : تمام تمرکز برای المپیک  انجام شده و باید به دنبال تغییر نسل در جام جهانی 2030 باشیم و قطعا حضور مهندس مصطفوی به عنوان یک مدیر خوشنام فوتبالی که تجربه بالایی در حوزه مدیریتی فوتبال دارد به ما کمک خواهد کرد. امیدوارم همه کمک کنیم در هر جایگاهیی هستیم این فضار را به شکل مستمر ادامه دهیم. 

عزیزی خادم گفت:اولویت حال حاضر ما موفقیت در جام جهانی است و در این راستا از هر نوع حواشی اجتناب می کنیم و نگاه ما بر صیانت از منافع فوتبال ملی استوار است، امروز امضای این تفاهم نامه با این کیفیت برای اولین بار است و خیلی خوشحالیم که این اتفاق می افتاد و امیدوارم در روزهای دیگر هم شاهد این قبیل تفاهم نامه ها و همکاریها باشیم.
۲۱ تیر ۱۴۰۰ ۱۳:۴۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.