در حاشیه دیدار وزیر ورزش افغانستان با رئیس فدراسیون فوتبال؛ عزیزی خادم: برای رشد و پیشرفت فوتبال افغانستان آمادگی داریم

در حاشیه دیدار وزیر ورزش افغانستان با رئیس فدراسیون فوتبال؛ عزیزی خادم: برای رشد و پیشرفت فوتبال افغانستان آمادگی داریم
رئیس فدراسیون فوتبال در دیدار با وزیر ورزش و مسئولان کمیته ملی المپیک افغانستان گفت: برای رشد و پیشرفت فوتبال افغانستان آمادگی داریم.

 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ در ادامه بازدیدهای مسئولان ورزش افغانستان از فدراسیون های ورزشی کشورمان، عصر امروز (سه شنبه ۱۱ خرداد) وزیرورزش و مسئولان کمیته ملی المپیک افغانستان با رئیس فدراسیون فوتبال ایران دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست دکتر کیکاوس سعیدی دبیرکل و مجید کیهانی عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، شهاب الدین عزیزی خادم رئیس، منصور قنبرزاده دبیرکل فدراسیون فوتبال و حفیظ اله ولی رحمی رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش افغانستان، محمود یونس دبیرکل ، باورخان هوناک و محمد هاشم کریمی نواب رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان و عبدالجمیل باعث کاردار سفارت این کشورحضور داشتند.
در ابتدای این نشست حفیظ اله ولی رحمی رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش افغانستان گفت: تفاهم نامه همکاری مشترک با وزارت ورزش وجوانان و کمیته ملی المپیک ایران را با هدف ارتباط دوجانبه فدراسیون‌های ورزشی دو کشور امضاء کردیم که در نهایت منجر به رشد ورزش ما  در آسیا و جهان خواهد شود.
وی ادامه داد: متاسفانه در افغانستان انتخابات فدراسیون فوتبال انجام نشده است و کمیته ملی المپیک ما کمک می‌کند تا هر چه زودتر این انتخابات انجام شود؛ ما مطمئنیم تجربیات فوتبال ایران در پیشرفت فوتبال افغانستان تاثیرگذاراست.
رحمی افزود: امیدواریم با حمایت فدراسیون فوتبال ایران و با حضور مدرسین ایرانی در دوره های آموزشی و همچنین اعزام مربی به آینده فوتبال کشورمان کمک شود.

 

وزیر ورزش افغانستان در فدراسیون فوتبال

عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان ضمن خیرمقدم به هیئت ورزشی افغانستان اظهار کرد: خوشحالم که با مسئولان ورزش کشور افغانستان که از نظر فرهنگی اجتماعی و زبانی نزدیکی های بسیاری داریم ملاقات می کنم و می دانم که فوتبال ایران در افغانستان طرفداران بسیاری دارد و به طور کلی مردم افغانستان به فوتبال علاقه مند هستند؛ به طور حتم با منافع و اهداف مشترکی که داریم می توانیم موفقیت‌های بسیاری در زمینه فوتبال هر دو کشور کسب کنیم.
وی تاکید کرد: فدراسیون فوتبال ایران مایل است که هرگونه حمایت و کمکی که لازم باشد برای کشور دوست و برادر خود افغانستان انجام دهد و پیشنهاد می کنم که با توجه به علاقه مندی جامعه افغانستان به فوتبال ابتدا در بخش بانوان با برنامه ریزی بتوانیم موجبات رشد تیم های بانوان هر دو کشور را فراهم کنیم.
عزیزی خادم افزود: همچنین در نظر داریم تا با استفاده و بهره گیری از کادر فنی مجرب ایرانی و آموزش و تربیت گروه های پایه علاقه‌مند، به فوتبال کشور شما کمک کنیم از آن جایی که فوتبال ایران ستاره های بین المللی بسیاری دارد که هم اکنون در حوزه مربیگری فعال هستند می توانیم با دانش مربیان ایرانی منجر به رشد بیشتر فوتبال افغانستان شویم.
وی با اشاره به حفیظ اله ولی رحمی رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش افغانستان ادامه داد: خوشحالم که ورزش افغانستان توسط شما که خودتان از فوتبالیست‌های قدیمی این کشور هستید رهبری می شود چراکه کشور ما نیز از این نقطه قوت بهره‌مند است و وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان نیز به فوتبال اهمیت بسیاری می دهند.
 
در ادامه قنبرزاده دبیر کل فدراسیون فوتبال ضمن خوش آمد گویی به هیات افغانستانی گفت: ما و شما و سایر کشورهای همسایه می توانیم برای تصمیمات AFC  کلونی و گروه تشکیل دهیم و از یکدیگر حمایت کنیم درواقع ما باید با تعامل و هم صدایی در تصمیماتی که به نفع کشورهایی مثل ایران، افغانستان ، تاجیکستان و غیره است از همدیگر حمایت کنیم.
وی ادامه داد: علاوه بر بحث اعزام مربی و همچنین برگزاری دوره های آموزشی مربیگری می توانیم در بحث داوری نیز دوره‌های آموزشی در کشور شما برگزار کنیم چرا که فوتبال ایران داوران بسیار مطرحی در عرصه بین المللی دارد.
دبیرکل فدراسیون فوتبال در پایان افزود خوشبختانه فوتبال افغانستان انگیزه‌های بسیار خوبی دارد که منجر به پیشرفت این کشور می شود ما می توانیم با افزایش ارتباطات فرهنگی و ورزشی درمسائل سیاسی دو کشور نیز به هم نزدیک تر شویم.
 

 



۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.