دیدار وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک افغانستان با وزیر ورزش و جوانان ایران

دیدار وزیر ورزش و رییس کمیته ملی المپیک افغانستان با وزیر ورزش و جوانان ایران
دکترسلطانی فر :تهران آماده هرگونه همکاری با مسولان ورزش افغانستان است / حفیظ الله ولی رحیمی: ایران در چند سال گذشته در ورزش رشد خوبی داشته است


وزیر ورزش وجوانان با تاکید بر همکاری های مشترک میان تهران و کابل در دو حوزه ورزش وجوانان گفت: ظرفیت های ورزش ما در قالب وزارت ورزش و جوانان ، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و فدراسیون های ورزشی می تواند درجهت توسعه ورزش افغانستان در اختیار این کشور قرار بگیرد .
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ، دکتر مسعود سلطانی فر دردیدار وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی افغانستان و سفیر این کشور در ایران با اشاره به اشتراکات دو کشور در زمینه های مختلف فرهنگی ،دینی و تاریخی اظهار داشت: زمینه های توسعه همکاری های گسترده تری در عرصه های مختلف وجود دارد و با تکیه بر ظرفیتهای دو کشور می توان برای همکاری های بیشتر برنامه ریزی کرد .
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هم اکنون بخش قابل توجهی از مهاجرین افغانستان با بهره گیری از امکانات ورزشی ایران در ورزش فعال هستندگفت: با همکاری بیشتر و استفاده از ظرفیت های ورزش ایران می توان به توسعه ورزش افغانستان کمک کرد.

رسانه جدید

دکتر سلطانی فر به جایگاه های جهانی ایران در برخی از رشته های ورزشی اشاره کرد و این نکته را متذکر شد که بسیاری از دوره های بین‌المللی آموزشی در ایران برگزار می شود و مربیان و علاقمندان به ورزش در کشور افغانستان می توانند با حضور دراین دوره ها از ظرفیت مربیان ایرانی استفاده کنند .
وی در ادامه توضیحاتی را درخصوص برنامه های توسعه ای ایران در حوزه ورزش بانوان ارائه کرد و گفت : با توجه به فرایند ارتباطی ایران و افغانستان برگزاری اردو های مشترک در بخش بانوان می تواند این امکان را به وجود بیاورد که ورزشکاران بانوی کشور شما از تجارب ورزشکاران و مربیان ایرانی بهره مند شوند.
دکتر سلطانی فر در ادامه با اشاره به توانمندی پیمانکاران ایرانی در ساخت اماکن ورزشی افزود: پیمانکاران ایرانی در عراق در زمینه ساخت ورزشگاه ها، عملکرد خوبی داشتند و کشور افغانستان هم می تواند در این زمینه از دانش مهندسین ایرانی استفاده کند .

اف

وی در ادامه سند همکاری ورزشی بین دو کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: انعقاد تفاهم نامه میان تهران و کابل در حوزه ورزش می تواند موجب استحکام و انسجام در برنامه ها و همکاریهای مشترک دو کشور شود که در این راستا سند همکاری های مشترک آماده امضاء طرفین است .
وزیر ورزش و جوانان همچنین به اراده مسئولان دو کشور برای برقراری ارتباط و تعامل بیشتر اشاره کرد و گفت : مسئولان عالی رتبه ایران و افغانستان همواره تاکید دارند که همکاری های مشترک در قالب چهارچوب های مشخص، منسجم تر و گسترده تر از قبل ادامه یابد .
در این دیدارحفیظ الله ولی رحیمی، رئیس کل تربیت بدنی و ورزش و رییس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی افغانستان هم با تقدیر از دکتر سلطانی فر و دکتر صالحی امیری، برگزاری نشستها با مدیران ورزشی ایران را مثمر ثمر ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت خوب ورزشی ایران،حضور مهاجران در ایران به طورقطع زمینه همکاری های بیشتر دو کشور را هم بوجود خواهد آورد .

 

افغا

وی از توسعه و پیشرفت ورزش ایران در رشته های مختلف ابراز خرسندی کرد و اظهار داشت: در تکواندو ورزشکاران افغانستان درخشش خوبی داشته اند و ما فراموش نمی کنیم که تکواندوکاران افغان با حضور در باشگاه های ایرانی به نتایج خوبی دست یافتند.
عبدالغفور لیوال،سفیر افغانستان در ایران هم به برخی از درخواست های مهاجران افغان در ایران برای گسترش همکاری های ورزشی دو کشور بویژه در زمینه حضور تیم های افغانستانی در مسابقات اشاره کرد و اظهار داشت: ورزشکاران افغانستانی موفقیت خود در رشته های مختلف ورزشی از جمله تکواندو را مرهون همراهی ورزشکاران و مربیان ایرانی می دانند.
سفیر افغانستان در ایران در ادامه، آمادگی این کشور برای توسعه و پیشرفت رشته کریکت در ایران را مورد تاکید قرار داد.

 

 

۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ۲۲:۵۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.