سیاه و سفید اساسنامه وزنه برداری جهانی

سیاه و سفید اساسنامه وزنه برداری جهانی
توانمند سازی ورزشکاران ، مجازات های متعدد تخلف برای دوپینگ، محدودیت های سنی و مدت عضویت هیئت اجرایی از موارد قابل اختلاف بین کشورهایی است که خصوص پیش نویس اساسنامه به فدراسیون بین المللی وزنه برداری بازخورد ارسال کرده اند.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  اینساید د گیمز، این سند که توسط کارشناسان مستقل تهیه شده است ، طی دو ماه آتی در کنگره رای گیری خواهدشد. اگر نکاتی که در بازخورد ذکر شده است به عنوان اصلاحیه تصویب شوند، ممکن است قبل از رای گیری تغییراتی در ساختار اساسنامه ایجاد گردد و در این مسیر اصلاحیه و اساسنامه هردو مستلزم تصویب اکثریت و یا دو سوم آراء است. مایک ایرانی ، رئیس موقت IWF بر آشفتگی در فدراسیون بین المللی وزنه برداری اذعان دارد می گوید بدنه حاکمیتی "در یک نقطه عطف" در کنگره قرار خواهد داشت. در حالی که برخی از کشورها مخالف توانمندسازی ورزشکاران در تمام زمینه های حاکمیتی هستند ، ایالات متحده خواستار تغییرات اساسی در این خصوص است.
وزنه برداری ایالات متحده آمریکا، از طریق رئیس خود پائولا آراندا و مدیر اجرایی فیل اندروز، پیشنهاد کرده است که پنج ورزشکار در هیئت اجرایی IWF یابد و 30 ورزشکار نخبه بصورت شش نفر از هر پنج فدراسیون قاره  می بایست در کنگره از حق رای برخوردار شوند. آمریکا از سوی دیگر خواستار حضور دو ورزشکار در همه کمیته ها و کمیسیون های IWF شده است. موارد ارسالی از سوازیلند و یمن حاکی از آن است که ورزشکاران باید فقط در هیئت رئیسه و کمیسیون ورزشکاران مرتبط با خود شرکت داشته باشند. افراد مسن تر از 75 سال طبق اساسنامه جدید واجد شرایط نخواهند بود.
همچنین تعدادی از کشورها اصلاحاتی را در مورد شرایط احراز پست ارائه داده اند. چندین فدراسیون عضو از 43 فدراسیون پیشنهاددهنده عنوان کرده اند که هر فرد که بر طبق اساسنامه برای 3 دوره یا 12 ساله حضور یافته باشد مشروط بر برخورداری از یک پنجم آراء حمایتی دیگر می تواند به عنوان یک فرد ماندگار شود. چنین اختلاف نظری می تواند منجر به ادامه بحث های طولانی در کنگره مجازی IWF شود. این کنگره بر طبق برنامه ریزی ها از 30 ژوئن آغاز می شود و یک یا دو روز به طول خواهد کشید.
 
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۴۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.