شیرجه انتخابی المپیک در حباب سختگیرانه میزبان

شیرجه انتخابی المپیک در حباب سختگیرانه میزبان
مسابقات شیرجه انتخابی بازی های المپیک مقرر است با میزبانی ژاپنی ها بصورت حباب Bubble با تعریف پروتکل های سختیگرانه بهداشتی برگزار شود.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  ژاپن تایمز، پیش بینی می شود در این رویداد 225 شیرجه رو از 46 کشور جهان شرکت کنند و قرار است این رویداد در مرکز ورزشهای آبی تاتسومی ادامه یابد. جام جهانی به عنوان آخرین مقدماتی شیرجه برای توکیو 2020 و یک رویداد آزمایشی المپیکی محسوب می گردد. چهار رشته المپیک در رشته شیرجه همزمان Synchronized Diving و همچنین حداکثر 18 رویداد در چهار مسابقه انفرادی از جمله سه سکوی پرش سه متر مردان و زنان و سکوی 10 متر در مسابقات صورت خواهد پذیرفت. تیم چین تا کنون قهرمان بلامنازع جام جهانی تسلط بوده و آخرین 11 مدال طلای خود را طی آخرین بازی های جهانی در سال 2018 کسب کرده است. اما چین با کسب حداکثر 12 سهمیه المپیک ، فقط 2 ورزشکار به نامهای چانگ یانی و چن یووین را برای رقابت در توکیو اعزام خواهد کرد.
تیم استرالیا به دلیل نگرانی در مورد ایمنی ویروس کرونا از این مسابقات خارج شده است. شیرجه استرالیا اظهارداشته است: "روشن است که اعزام ورزشکاران و مسئولان ما به جام جهانی "ایمن نخواهد بود" چراکه ژاپن "در چنگال موج چهارم کرونا قراردارد". به منظور جلوگیری از افزایش عفونت؛ وضعیت فوق العاده در توکیو اعلام شده است و انتظار می رود حداقل تا 11 مه محدودیت های شدیدتری اعمال شود. پیش از آنکه فدراسیون بین المللی شنا، فینا، پس از گفتگو با دولت ژاپن و کمیته بین المللی المپیک تصمیم به برنامه ریزی مجدد بگیرد؛ در ابتدا مقرر بود جام جهانی از 18 تا 23 آوریل برگزار شود.
  بنا بر اظهارات بی بی سی اسپورت طی نامه ای، دولت ژاپن به اهمال کاری در خصوص انجام اقدامات لازم در مقابله با پاندمی کرونا توسط فینا متهم شده است. مجموعه ای از اقدامات مقابله ای با ویروس کرونا توسط FINA و کمیته برگزاری در دست انجام قراردارد که بر اساس آن و طبق دستورالعمل، ورزشکاران باید 72 ساعت قبل از سفر به توکیو تست PCR منفی داشته باشند. ورزشکاران و مهمانان قبل از انجام آزمایش بعدی طی سه روز پس از ورود؛ همزمان با ورود به فرودگاه آزمایش خواهندشد.
 
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۱۵

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.