ورزشکاران المپیکی بدون قرنطینه وارد ژاپن می شوند

ورزشکاران المپیکی بدون قرنطینه وارد ژاپن می شوند
ورزشکاران المپیکی که به ژاپن وارد می شوند برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ، به ویژه گونه جهش یافته جدید ، از قانون دو هفته ای قرنطینه شخصی که در حال حاضر برای هر شرکت کننده از جمله اتباع ژاپن اعمال می شود، مستثنی خواهند بود.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  آساهی شیمبان؛ منابع دولت ژاپن اعلام کردند که بدون محدودیت ، ورزشکاران می توانند بلافاصله تمرکز خود را برای آماده سازی برای مسابقات خود در بازی های توکیو شروع کنند. قبل از خروج ورزشکاران از کشور خود ، لازم است دو آزمایش برای ویروس کرونا انجام گردد و پس از ورود به ژاپن ، ورزشکاران و همراهان آنها مانند مربیان ، ملزم می شوند طی تمام مدت اقامت خود هر روز تحت آزمایش کرونا قرارگیرند.
همچنین از آنها خواسته می شود تا از طریق یک برنامه هوشمند و روش های دیگر در مورد وضعیت سلامتی خود گزارش دهند. انتظار می رود که این روش ها در پیش نویس دستورالعمل های ضد کرونا برای بازی های المپیک توکیو توسط دولت ژاپن گنجانده شود. طبق این دستورالعمل ، از همه افرادی که در این بازی ها شرکت می کنند ، از جمله افراد غیر ، خواسته می شود که در طی 96 ساعت پیش از عزیمت از کشور خود ، دو بار تست کرونا دهند. همچنین به محض ورود ، از آنها خواسته می شود که یک تست PCR و یاا یک آزمایش آنتی ژن نیز انجام دهند.
تمامی افراد طی سه روز نخست پس از ورود ، بصورت روزانه مورد آزمایش قرار خواهندگرفت. در نسخه اول آیین نامه بازیهای توکیو2020 ، که توسط کمیته بین المللی المپیک و کمیته برگزاری توکیو نوشته شده است ، از شرکت کنندگان خواسته می شود که تست کرونا را طی 72 ساعت قبل از عزیمت انجام دهند. اما انتظار می رود دستورالعمل های دولت اقدامات سختگیرانه تری را بهمراه داشته باشد. به ورزشکاران و سایرین دستور داده می شود که در مکانهای تعیین شده برای تمرینات و مسابقات استقرار یابند و از آنها خواسته می شود سندی را ارائه نمایند که جزئیات فعالیت های آنها ، از جمله استفاده از وسایل حمل و نقل ، و تعهد کتبی برای مطابقت با برنامه را ارائه دهند. گفتنی است دولت ژاپن در حال بررسی رد صلاحیت افراد متخلف و اخراج آنها از بازی هاست.
 
۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۱۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.