تست روزانه بزاق از ورزشکاران توکیو2020

تست روزانه بزاق از ورزشکاران توکیو2020
ورزشکاران حاضر در بازی های المپیک توکیو2020 بمنظور تشخیص اولیه وجود زمینه های بیماری کووید19 بصورت روزانه تحت آزمایش بزاق دهان قرارخواهندگرفت.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  ژاپن تودی، مطابق با اولین نسخه از دستورالعمل های مقابله با کووید19 به نام "کتاب بازی PlayBook" که در ماه فوریه برای ورزشکاران منتشر شد ، دولت ژاپن و سایر برگزارکنندگان برنامه ریزی کرده بودند که حداقل هر چهار روز یکبار آزمایش هایی انجام دهند اما با تصمیم روز گذشته این زمان به آزمایش روزانه تغییر یافت. به عقیده برگزارکنندگان؛ ادامه انتشار انواع مسری ویروس مرگبار کرونا، دفعات آزمایشات را برای تقویت میزبان توکیو2020 امسال در حال کار بر روی جزئیات سیاست های جدید است که انتظار می رود در نسخه دوم کتاب بازی PlayBook در پایان این ماه منتشر شود. این در حالی است که کمتر از 100 روز به مراسم افتتاحیه المپیک باقی مانده و توکیو تحت تأثیر آنچه متخصصان پزشکی موج چهارم عفونت های کووید19می نامند قرار گرفته است. اما نخست وزیر ژاپن یوشیهیده سوگا و مقامات IOC اصرار دارند که بازی های المپیک طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در 23 جولای آغاز می شود.
معاینات دوره ای از ورزشکاران بین المللی به طور کلی در یک مرکز جمع آوری نمونه واقع در دهکده ورزشکاران در منطقه ساحلی هارومی توکیو انجام می شود هرچند این موضوع بطور عمومی اعلام نشده است. به گفته برخی از منابع ، مانند آزمایش های دوپینگ ، آزمایش بزاق نیز تحت نظارت و کنترل انجام می شود تا از اقدامات تقلبی مانند تعویض نمونه جلوگیری بعمل آید. این برنامه برای هر مسابقه براساس راهبردی خاص تنظیم می شود و ورزشکاران ممکن است روز قبل یا در روز مسابقه از آزمایش معاف شوند اما ورزشکارانی که علائمی مانند تب یا سرفه دارند احتمالاً مجبور به انجام آزمایش PCR با نمونه سواب نازوفارنکس در کلینیک دهکده ورزشکاران خواهند شد و افرادی که آزمایش مثبت دارند بلافاصله قرنطینه می شوند. گفتنی است، سیاست های خاص، مانند اعمال محدودیت های حمل و نقل و فعالیت، در جلسه ای درباره اقدامات مقابله با ویروس کرونا مورد بحث قرار خواهد گرفت. 
 
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۷:۲۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.