حذف ماده پرواز بانوان از برنامه فصل آینده اسکی

حذف ماده پرواز بانوان از برنامه فصل آینده اسکی
مارن لوندبی ، دارنده مدال طلای پرش اسکی بازی های زمستانی پیونگچانگ از نروژ ، تصمیم فدراسیون بین المللی اسکی FIS مبنی بر عدم معرفی ماده پرواز اسکی بانوان به برنامه فصل آینده را "باورنکردنی" خواند.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  اینساید د گیمز، پرواز با اسکی در تپه های بسیار بلندتر از پرش با اسکی انجام می شود و طی آن شرکت کنندگان مرد معمولا مسافتی بیش از 200 متر را ثبت می کنند. رکورد جهانی 253.5 متر در اختیار قهرمان فعلی پرش اسکی جهان در اتریش در تپه بلند ، استفان کرافتStefan Kraft است. اگرچه این بخش از مسابقات اسکی در برنامه المپیک نیست، مسابقات جهانی پرواز با اسکی FIS از سال 1972 به صورت دوسالانه برگزار می شود و پرواز اسکی در نروژ و اسلوونی ، جایی که جدیدترین رکورد های جهانی طی سه دهه گذشته در آن ثبت شده، محبوب ترین رشته با تعداد مخاطبانی بین 30000 تا 60000 نفر است.
در حالی که زنان در بخش پرواز اسکی شرکت داشته و ثبت رکورد جهانی 200 متر در سال 2003 توسط دانیلا ایراسکو-استولز قراردارد؛ آنها به دلیل ایمنی همچنان از مسابقات رسمی FIS کنار گذاشته شدند و دلیل آن سابقه طولانی مدت در واردن شدن آسیب شدید بوده است. ماه گذشته ، دانیل آندریا تاند نروژی در پی حادثه سنگین در یک رویداد پرواز اسکی به کما فرو رفت. وی که هم اکنون خوشبختانه هوشیار است در 8 آوریل تحت جراحی برای ترمیم شکستگی سنگین در ناحیه استخوان ترقوه قرار گرفت.
عدم رسمیت این رشته برای بسیاری از بانوان اسکی باز در کلاس جهانی از جمله لوندبی ، سارا هندریکسون از ایالات متحده و سارا تاکاناشی ژاپنی، دارنده مدال برنز پرش اسکی المپیک در سال 2018 ، که همگی ابراز تمایل به ورود به مسابقات رسمی کرده اند ، ناامید کننده تر شده است. نروژ پیشنهاد داده بود که مسابقات جهانی پرواز زنان به رویداد جهانی بعدی که در سال 2022 در ویکروند برگزار می گردد، اضافه شود اما این پیشنهاد رد شد، زیرا میزبان تنها کشور تنها رای دهنده به آن بود. 
 
۳۰ فروردین ۱۴۰۰ ۰۹:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.