پرچم سفید وزنه برداری بین المللی در مقابل IOC

پرچم سفید وزنه برداری بین المللی در مقابل IOC
فدراسیون بین المللی وزنه برداری در واکنش به موضع گیری نسبتا تند IOC در خصوص تغییرات ضددوپینگ و حاکمیت در بدنه مدیریتی این نهاد؛ تعویق مجمع انتخاباتی و حضور 2 نماینده از ورزشکاران با حق رای را در دستور کار قرارداد.
 
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از  به دور حلقه ها، با تهدید جایگاه وزنه برداری در لیست رشته های بازی های المپیک ، IWF موافقت کرد تا نظام دو کنگره آتی خود را تغییر دهد و پیش از برگزاری انتخابات اساسنامه جدید را تصویب نماید. کریستوفر دو کپر، مدیر کل IOC ، روز پنجشنبه (25 فوریه) به همه فدراسیون های عضو IWF مکاتبه را ارسال و نگرانی های IOC را در خصوص آینده این رشته را اعلام کرد.
وی با اشاره به سخنان رئیس کمیته بین المللی المپیک توماس باخ؛ تصریح کرد که جایگاه وزنه برداری در بازی های المپیک پس از برگزاری بازی های 2020 توکیو در معرض تهدید قرار گرفته است. IOC از حاکمیت کلی IWF و به ویژه از عدم موفقیت در احترام معنادار به صدای ورزشکاران ، امتناع مستمر از پذیرش توصیه های مستقل ، تضعیف قوانین ضد دوپینگ و تصمیم خود برای برگزاری انتخابات طبق قوانین قدیمی ابراز نارضایتی کرده بود. 
این سازمان از عدم تغییر فرهنگ و رهبری وزنه برداری شکایت کرد و خاطرنشان ساخت که تعداد اعضای هیئت رئیسه فعلی در بین نامزدهای انتخابات بسیار زیاد است. رئیس موقت فدراسیون بین المللی وزنه برداری در پاسخ به مکاتبه مدیرکل IOC نوشته است: " IWF بدینوسیله از IOC برای راهنمایی ها و مشاوره های خود قدردانی می کند و پایبندی به دوره جدید حاکمیت صحیح و شفافیت را تأیید می نماید". وی خطاب به دو کپر گفت که هیات رئیسه IWF تصمیم دارد کنگره انتخاباتی و کنگره تصویب اساسنامه را به تعویق بیندازد و تاریخ های جدید جایگزین گردد.
 
۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۲۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.