رضوانی: شونجانی تاریخ‌ساز ورزش ایران بود/ در فراق مربی دلسوزم سوگواریم

رضوانی: شونجانی تاریخ‌ساز ورزش ایران بود/ در فراق مربی دلسوزم سوگواریم

رئیس فدراسیون شنا در پیامی ضایعه درناک درگذشت مرحوم حیدر شونجانی اسطوره نامدار شنا و واترپلو کشور را تسلیت گفت و از وی بعنوان یکی از مفاخر تاریخ ساز ورزش ایران یاد کرد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ محسن رضوانی رئیس فدراسیون به نمایندگی از جامعه بزرگ ورزش‌های آبی در پیامی ضایعه درگذشت مرحوم حیدر شونجانی را تسلیت گفت.
متن این پیام به شرح ذیل است :
بسمه تعالی
انا لله و انا الیه راجعون
ورزش‌ ایران امروز یکی از پدران و پرافتخارترین مردان تاریخ خود را از دست داد. آن مرحوم یکی از مفاخر ورزش ایران بود و رکورد شکنی های او در شنای سرعت تا سال‌ها می‌درخشید. کسب مدال طلای واترپلوی بازی‌های آسیایی نیز برگ زرینی بر کارنامه ورزشی اسطوره نامدار این مرز و بوم است که یاد و نامش را تا همیشه در تاریخ این ورزش جاودانه ساخت. افتخار بنده بود که به عنوان بازیکن با هدایت ایشان به کسب مدال نقره باشگاه‌های اسیا در سال ۲۰۰۲ نائل شدیم. (تیم برق گیلان).

اکنون اینحانب که خود در غم از دست دادن مربی دلسوز و اخلاق‌مدارم به سوگ نشسته ام، این مصیبت دردناک را به خانواده محترم مرحوم، ورزشکاران رشته شنا و واترپلو، و بویژه همدوره ها و شاگردان ایشان و البته تمام جامعه ورزش تسلیت عرض می نمایم و از درگاه خداوند متعال رحمت و مغفرت برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان محترم ایشان مسالت دارم.

محسن رضوانی
رئیس فدراسیون

حیدر شانجانی سال ۱۳۲۳ در بندر انزلی، استان گیلان دیده به جهان گشود. او از بازیکنان تیم ملی شنا ایران بود که اعجوبهٔ ۱۰۰ متر کرال ایران در سال ۱۳۵۰ محسوب می‌شود.

شونجانی دارای رکوردهای داخلی و خارجی و مقام‌های متعدد بین‌المللی بود. او عضو تیم ملی شنا و واترپلوی ایران در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ بود و همراه تیم ملی واترپلو مدال طلا گرفت.
وی در رشته شنا در المپیک ۱۹۶۴ توکیو و در رشته واترپلو المپیک ۱۹۷۶ مونترال شرکت داشت.

۱۹ آبان ۱۳۹۹ ۱۳:۱۶

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.