بازدید مسئولین کمیته ملی المپیک از فدراسیون های بوکس،نجات غریق و ورزش های زور خانه ای و کشتی پهلوانی

بازدید مسئولین کمیته ملی المپیک از فدراسیون های بوکس،نجات غریق و ورزش های زور خانه ای و کشتی پهلوانی

در ادامه بازدید مسئولین کمیته  از فدراسیون های مختلف ورزشی و قدر شناسی از زحمات آنها صبح امروز مسئولین کمیته ملی المپیک با حضور در فدراسیون های بوکس،نجات غریق و ورزش های زور خانه ای و پهلوانی با روسا و دیگر مسئولین فدراسیون دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛در ادامه حضور مسئولین کمیته ملی المپیک در فدراسیونهای مختلف ورزشی و دیدار با مسئولین آنها صبح امروز سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک،کیکاوس سعیدی دبیر کل ،مجید کیهانی عضو هیات اجرایی،علیرضا رحیمی عضو هیات اجرایی و پیمان فخری رییس مرکز نظارت بر تیمهای ملی ابتدا ضمن حضور در فدراسیون بوکس با مسئولان این فدراسیون دیدار و گفتگو کردند.
در ابتدا رییس کمیته ملی المپیک ضمن قدرشناسی از زحمات رییس فدراسیون بوکس حمایتهای همه جانیه کمیته ملی المپیک از این رشته المپیکی را اعلام و عنوان داشت مسئولین، مربیان و قهرمانان تیم ملی بوکس دغدغه ای از این لحاظ بخود راه ندهند چرا که کمیته وظیفه خود می داند از شما حمایت نماید.
سپس حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس ضمن تشکر از حمایتهای رییس کمیته ملی المپیک به ارائه گزارشی از برنامه های خود برای رشد و تعالی بوکس و اقدامات انجام شده در دو سال گذشته  و در دست اقدام پرداخته و خواستار حمایت هر چه بیشتر کمیته شد.
سپس مسئولین کمیته ملی المپیک با حضور در فدراسیون نجات غریق با مسئولین و پرسنل این فدراسیون دیدار و گفتگو کردند که رییس کمیته ملی المپیک ضمن تقدیر از زحمات مسئولین فدراسیون و تلاشهای این عزیزان در زمینه نجات غریق و آموزشهای لازم در استانهای مختلف بخصوص ساحلی خدمات  این فدراسیون را همچون خدمات هلال احمر در حیات بخشی و کمک به مردم و محیط زیست دانسته و از همه این عزیزان قدردانی کرد.
وی افزود: به آینده فدراسیون نجات غریق خوش‌بین هستم. کارکرد این فدراسیون مانند هلال احمر است. عملکرد این فدراسیون قابل تقدیر است و روند رو به جلو دارد.
رییس کمیته ملی المپیک همچنین گفت: فدراسیون نجات غریق به کمک محیط زیست آمده است و ظرفیت بسیار بزرگ برای کشور محسوب می‌شود. آنها ۲۵ هزار فضای آبی و حضور فعال در سواحل را دارند.
سپس ایلخان نوری رییس فدراسیون به ارائه گزارشی کامل از خدمات واقدامات انجام شده در این زمینه پرداخته که مورد توجه قرار گرفت .
در ادامه بازدید از فدراسیون ها مسئولین کمیته ملی المپیک با حضور در فدراسیون ورزش های زور خانه ای و کشتی پهلوانی با مسئولین این فدراسیون دیدار و گفتو کردند.
مجتبی جوهری رییس فدراسیون ورزش زورخانه ای و پهلوانی در این دیدار اظهار داشت: بانک اطلاعاتی این رشته را تدوین کردیم و ۱۷ هزار ورزشکار و کمتر از ۷۰۰ زورخانه در این بانک ثبت شده است.
وی افزود: در بحث آموزشی باید گفت که هزار و ۷۰۰ نفر آموزش دیدند و حدود ۹۴۰ زورخانه بر اساس آمار ارایه شده داریم که تاکنون ۷۰۰ زورخانه فعال در سامانه ثبت شده است.
وی همچنین گفت: رشته ساحلی این فدراسیون راه‌اندازی شده و رقابت آن هم برگزار شده است.
همچنین سیدرضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک نیز گفت: جوهره ورزش زورخانه‌ای معرفت است.  اینکه ورزش سنتی را مدرن کردند، اشتباه هست و هویت را باید حفظ کرد بنابراین ورزش زورخانه‌ای باید اصالت و هویت خود را حفظ کند. ما در این ورزش نباید دغدغه جهانی داشته باشیم بلکه باید هویت خود را حفظ کنیم.
صالحی امیری خاطرنشان کرد: روزگاری بزرگترین سرمایه اجتماعی سرزمین ما پهلوانان بودند که امروز متاسفانه خدشه‌دار شده است. منهای اینکه این رشته فدراسیون داشته باشد یا نه، جوهره آن معرفت است.
داریوش ارجمند عضو هیات رییسه فدراسیون نیز گفت: معرفت گوهر گمشده‌ای در ورزش است. هر ورزشی که در ایران انجام می‌شود باید از مسیر زورخانه بگذرد. معتقدم ورزش زورخانه‌ای پل صراط ورزشکاران است.  ورزش زورخانه‌ای با دین و فرهنگ ما عجین است.
این پیشکسوت عرصه هنر یادآور شد: امروز صفت ورزش زورخانه ای در ورزش کشور گم شده است. باید فتوت را که ریشه این ورزش هست در مدارس یاد داد.
عبدالله سجادی  نایب رییس فدراسیون نیز تصریح کرد: می‌توان این ورزش را یک ورزش ارزشی در جهان معرفی کرد اما تنها کار فدراسیون نیست و باید حمایت شود. ورزش زورخانه‌ای ورزش نیست بلکه یک ارزش است.



۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۶:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.