اصلاحات جدید IOC برای انتخابی المپیک توکیو

اصلاحات جدید IOC برای انتخابی المپیک توکیو
2020

کمیته بین‌المللی المپیک اصلاحات جدیدی را به رقابتهای انتخابی المپیک توکیو اعمال کرد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از کمیته بین المللی المپیک، بازنگری در شیوه نامه انتخابی توکیو 2020 که در سال 2017 مور تایید هیات اجرایی قرارگرفت بدلیل شیوع گسترده و پاندمی ویروس کرونا صورت پذیرفته است. بر این اساس: آخرین مهلت برگزاری انتخابی ها نهایتا تا پیش از 29 ژوئن می باشد. ورودی نهایی رشته های ورزشی 5 جولای خواهد بود.

بازنگری در شیوه انتخابی می بایست با سرعت بیشتر بمنظور اطمینان بخشی به ورزشکاران و کمیته های ملی المپیک صورت پذیرد. در خصوص اختصاص سهمیه ها: ورزشکاران و کمیته های ملی المپیک  که قبلاً سهمیه المپیک را کسب کرده اند ، با وجود به تعویق افتادن بازی ها ، سهمیه را حفظ می کنند.

درمجموع ، 57 درصد از کل سهمیه ورزشکاران تاکنون اختصاص یافته است و تقریباً 5000 سهمیه باقی مانده است.در بعضی موارد ، سهمیه انتخابی المپیک توسط کمیته ملی المپیک یک کشور به دست می آید و در موارد دیگر مستقیماً توسط یک ورزشکار. در همه موارد و طبق منشور المپیک ، کمیته ملی المپیک  مربوطه حق انتخاب ورزشکاران را برای حضور در مسابقات المپیک توکیو2020دارد.اولویت،انعکاس مسیر انتخابی برای هر رشته است این اصل فدراسیونهای جهانی را ترغیب می کند تا با جایگزین کردن فرصت های از دست رفته برای تخصیص سهمیه با همان تعداد رویدادها،رویکردهای مشابه را دنبال کنند.با توجه به سناریویی که تخصیص سهمیه  بر اساس رتبه بندی آن صورت می گیرد فدراسیون های جهانی اختیار تعیین مهلت و رتبه بندی جدید دارند.

کمیته بین المللی المپیک حساسیت چنین تصمیماتی را درک می کند لذا یک تعادل ورزشی بین حفاظت از ورزشکارانی که بر اساس مهلت های پیشین انتخابی توکیو 2020 نزدیک به کسب سهمیه بوده اند و ایجاد زمینه حضور برترین ورزشکاران برای انتخاب و حضور در سال 2021 می بایست برقرار گردد.

فدراسیونهای بین المللی و فدراسیونهای ملی و کمیسیونهای ورزشی ملزم به رسیدن به تفاهم و توافق در خصوص بهترین تصمیم هستند.

۲۰ فروردین ۱۳۹۹ ۱۳:۰۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.