برگزاری مراسم تقدیر از سهمیه‌داران المپیک ۲۰۲۰ توکیو

برگزاری مراسم تقدیر از سهمیه‌داران المپیک ۲۰۲۰ توکیو
مراسم تقدیر از ورزشکارانی که تاکنون موفق به کسب سهمیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو شده‌اند، ظهر امروز در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این مراسم رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته ملی المپیک، کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران، پیمان فخری مدیر مرکز نظارت بر تیم های ملی، اعضای هیئت اجرایی کمیته المپیک، حسن رنگرز و بهداد سلیمی مشاوران رئیس کمیته ملی المپیک، روسای برخی فدراسیون‌ها و تعدادی از ورزشکارانی که تاکنون موفق به کسب سهمیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم  کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک ضمن قدردانی از زحمات قهرمانانی که دلاورانه تا به امروزسهمیه المپیک گرفتند، اظهار داشت : روند کسب سهمیه المپیک متفاوت از دوره قبل است و ماراتن برخی از رشته ها برای کسب سهمیه المپیک سخت تر شده است. امیدوارم نسبت به المپیک ریو که ۶۳ سهمیه گرفتیم، این دوره شاهد افزایش چشم گیری کیفی و کمی سهمیه ها باشیم؛ همچنین امیدوارم با همت والای قیور زنان و مردان ورزشکار و تلاش فدراسیون ها و حمایت مسئولان نتایج درخشانی در المپیک بدست بیاوریم.

در ادامه طاهره طاهریان نایب رییس کمیته ملی المپیک نیز ضمن خیرمقدم به حضار با تاکید بر اینکه تفاوتی بین بانوان و آقایان ورزشکار وجود ندارد، اظهار کرد: خوشحالی مضاعفی نسبت به کسب سهمیه بانوان دارم چراکه شرایط برای بانوان و آقایان مشابه نیست و دختران ورزشکار باوجود محدودیت هایی که دارند توانستند سهمیه بگیرند و امیدوارم در المپیک توکیو موفق باشند.
خوشبختانه مطالبات ورزش بانوان نسبت به دو دهه قبل متفاوت است که این مهم ابتدا با تلاش خود بانوان ورزشکار و همچنین حمایت مسئولان بدست آمده است.
با توجه به فرصت باقی مانده  آرزو می کنم کسب سهمیه محدود به این چند نفر نباشد و هم در بانوان و هم در مردان باز هم سهمیه بگیریم. البته کسب سهمیه در بسکتبال سه نفره بانوان برای ما نزدیک بود اما متاسفانه موفق نشدیم با این حال از این همه تلاش برای کسب سهمیه تشکر می کنم، به طور حتم درالمپیک آینده در بسکتبال بانوان نیز سهمیه کسب خواهیم کرد.


در بخش دیگری از مراسم نصرالله سجادیسرپرست کاروان ایران در بازیهای المپیک 2020 ، ضمن خیرمقدم به ورزشکاران برای حضور در خانه خودشان گفت:  سی و دومین دوره المپیک از3 مرداد سال آینده در توکیو آغاز می‌شود. ژاپن برای دومین بار است که میزبان المپیک می‌شود و ورزشکاران ایران از 1948 به بعد در همه دوره‌های المپیک به جز دو دوره شرکت کرده‌اند.
وی افزود: ژاپن بیشترین سهم را در برگزاری المپیک‌های تابستانی و زمستانی داشته است و این کشور را باید پایتخت بازی‌های المپیک در قاره آسیا بدانیم. هر دوره المپیک نسبت به دوره قبلی با تغییرات مواجه بوده است. در این دوره پنج رشته به برنامه بازی‌ها اضافه شده و 11090 ورزشکار حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: تا امروز توانسته‌ایم سهمیه خوبی کسب کنیم. از 5 تا 6 رشته  تیمی که بسکتبال برای دومین بار سهمیه گرفته است و  طبق پیش بینی کارشناسان تیم والیبال هم بیش از 80 تا 90 درصد شانس حضور در المپیک دارد. سایر رشته‌ها نیز باید مسابقات خود را برگزار کنند و در برخی رشته ها تا پایان خرداد  رقابت های کسب سهمیه المپیک ادامه دارد، امیدواریم تعداد سهمیه‌ها نسبت به دوره قبل بیشتر باشد.
وی تاکید کرد: حضور در المپیک یک افتخار است و زحمات زیادی برای حضور یک ورزشکار در المپیک کشیده می‌شود. پیش‌بینی کرده‌ایم که چهار دوره خاص ورزشکاران ، برای شما درباره مسائل مختلف برگزار کنیم. امیدواریم این بار با هماهنگی بیشتری در المپیک شرکت کنیم.
سجادی افزود: اساس کاروان ایران، ورزشکاران هستند و همه برای موفقیت انان تلاش می‌کنند. ستاد عالی بازی ها پیش‌بینی پرداخت کمک هزینه را به ورزشکاران کسب سهمیه المپیک کرده‌ است تا به ورزشکاران کمک شود که این مبلغ، علاوه بر حقوقی است که در فدراسیون ها داده می‌شود. همچنین  پرداخت کمک هزینه برای سرمربیان و مربیان در دستور کار جلسه آینده ستاد عالی بازی ها است  .
سرپرست کاوران المپیک 2020 توکیو گفت: المپیک می‌تواند نقطه عطفی در زندگی ورزشکاران باشد. ممکن است یک ورزشکار فقط یک بار فرصت حضور در المپیک را پیدا کند. پس ارزش دارد که همه تمرکز خود را روی این بازی‌ها بگذارید. المپیک نقطه اوج زندگی یک ورزشکار است و هیچ رویدادی مثل المپیک  بیننده ندارد. این موضوع در ایران هم صدق می‌کند و هیچ کسی به اندازه ورزشکاران نمی‌توانند از خودشان مراقبت کنند. قرار نیست هر کسی که قبلاً قهرمان المپیک و جهان بوده، اینجا هم موفق باشد. پس ورزشکاران باید تلاش خود را به حداکثر برسانند.
سجادی افزود: فرصت کمی باقی مانده و انشالله که در این بازی‌ها موفق باشیم. شعار ما این بار این است که باید یک تیم باشیم و سعی باید کرد که همدلی داشته باشیم تا اتفاقات خوبی رخ دهد.

در ادامه سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در مراسم تقدیر از ورزشکارانی که تاکنون موفق به کسب سهمیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو شده اند اظهار کرد: همه علاقه‌مند بودیم که شما ورزشکاران را ببینیم و از زحمات شما تقدیر کنیم؛ به ویژه از روسای فدراسیون‌ها که کمتر دیده می‌شوند. آنها صبح تا شب در فدراسیون و سایر نهادها درگیر هستند تا رضایت ورزشکاران را تأمین کنند و بستر لازم برای موفقیت فراهم شود و جا دارد از تک تک این عزیزان تشکر کنم.
وی افزود:  ما و ملت ایران قدردان شما ورزشکاران هستیم، قهرمانان بدانند آنچه در توان ما در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بوده برای المپیک 2020 به کار گرفته‌ایم  و اگر کاستی است از توان ما خارج بوده است. من در این چند هفته با مسئولان کشور جلسات مختلف داشته‌ام تا شرایط لازم فراهم شود، اما باید در نظر گرفت که کشور نیز در شرایط خاصی است ولی  به طور حتم با غرور و غیرت مثال زدنی و تلاش شما ورزشکاران ایمان دارم مسیری که آغاز کرده ایم را با شیرینی کام ملت به پایان می رسانیم.

صالحی امیری تاکید کرد: از شما ورزشکاران می‌خواهم انتظاری برای کسی ایجاد نکنید و ما هم این کار را نمی کنیم. البته آقای سجادی به اقتضای مسئولیتش انتظار برای روسای فدراسیون ها ایجاد می کند. باید کمترین استرس و فشار را به ورزشکاران منتقل کنیم. از نظر من شما از الان پیروز هستید چه در توکیو روی سکو بروید و چه نروید چون آنچه داشتید را در طبق اخلاص گذاشتید.
وی افزود:  کاراته امید ما در المپیک است و ان‌شاءالله درخشان خواهد بود . کشتی هویت و غرور ملی ما است و برای مردم خوشنامی می آورد. در وزنه برداری همچنان به مدیریت علی مرادی و کادر فنی امید داریم اما شرایط سختی در کسب سهمیه المپیک داریم. با وجود اینکه در جودو تعلیق شدیم اما کاراته ظهور کرد. ما از فوتبال امید نیز تلاش حداکثری و بازی جوانمردانه در رقابت‌های انتخابی المپیک درخواست کرده ایم . تعداد بالای کسب سهمیه در برخی رشته‌ها مثل تیراندازی نیز نوعی پیروزی برای ماست.

رئیس کمیته ملی المپیک در پایان اظهار کرد:ما نباید هیچ کوتاهی داشته باشیم و باید در مسیر موفقیت حرکت کنیم تا به قله برسیم. دولت چیزی برای تخصیص بودجه کم نگذاشته است و ما هم به فدراسیون‌ها کمک کرده‌ایم. شهادت می‌دهم که هیچ کوتاهی نشده و همه با تمام توان حرکت کرده‌اند تا کاروان ایران موفق شود.

در پایان این مراسم ازورزشکارانی که تاکنون سهمیه‌ المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب کردند، تقدیر شد.
۱۰ دی ۱۳۹۸ ۱۷:۴۷

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.