دومین نشست هم اندیشی کمیسیون های کمیته ملی المپیک برگزار شد

دومین نشست هم اندیشی کمیسیون های کمیته ملی المپیک برگزار شد
دومین نشست هم اندیشی کمیسیون های کمیته ملی المپیک صبح امروز (سه شنبه ۲۶ آذرماه) در سالن همایش های استاد فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ دومین نشست هم اندیشی کمیسیون ها با حضور سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک،  مهدی علی‌نژاد سرپرست معاونت ورزش قهرمانی وزارت وررش و جوانان، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک 2020،طاهره طاهریان و باقرزاده  نواب رئیس،کیکاوس سعیدی سرپرست دبیر کلی،عبدالحمید احمدی معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان،اعضای هیئت اجرایی، مهین فرهادی زاد، برخی از مدیران وزارت ورزش و جوانان،کمیته ملی المپیک، روءسای کمیسیون ها و اعضای آن برگزار شد.

در ابتدای نشست طاهره طاهریان  نایب رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیرمقدم به حضار اظهار کرد: کمیسیون‌ها اتاق فکر و گروه مشورتی هستند که برای اجرایی شدن برنامه‌های کمیته ملی المپیک تلاش می کنند.
پس از سال ۱۹۴۷ که کمیته ملی المپیک تاسیس شد این نخستین بار است که کمیسیون‌ها به صورت جدی مورد توجه قرار گرفتند و همانند IOC فعالیت می کنند که این مهم با  نگاه ویژه صالحی امیری ریاست کمیته ملی المپیک بر فعال کردن آنها بود. حدود دو سال از عمر کمیسیون‌ها می‌گذرد و همه اعضاء کمک می‌کنند تا با مشورت دهی کمیته را در اهدافش هدایت کنند.
وی تاکید کرد: شورای راهبردی نیز با توجه و اصرار صالحی امیری تشکیل شد که هر ماه یک جلسه دارد و مصوبات آن از طریق کمیسیون‌ها به هیئت اجرایی می‌رود.
نایب رئیس کمیته ملی المپیک افزود:با تلاش و حمایت کیکاوس سعیدی سرپرست دبیر کلی کمیته ملی المپیک و همکاری بی وقفه و پی گیری ایشان با کمیسیون‌ها خوشبختانه دومین نشست هم اندیشی کمیسیون ها نیز امروز برگزار شد.
در ادامه نشست نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفت: سی و دومین دوره بازی‌های المپیک 2020 با دوره های قبلی تفاوت‌هایی دارد از جمله اینکه  5 رشته جدید در این دوره  اضافه شده است. 339 نشان طلا و 339 نشان نقره و 380 نشان برنز و در مجموع  1058 مدال توزیع می‌شود.
  78 هزار نیروی داوطلب در این دوره از بازی ها حضور دارند که 95 درصد از این نیروها از کشور میزبان هستند که همگی این نیروها از 4 سال قبل گزینش و آموزش دیده‌اند.
سرپرست کاروان اعزامی به المپیک 20 20 توکیو در ادامه با ارائه پاورپوینتی توضیحاتی در خصوص محل برگزاری بازی ها، اسکان ورزشکاران و ... در توکیو ارائه کردند.
وی در ادامه افزود:  در کمیته ملی المپیک از مهرماه سال ۹۷  فعالیت‌ها و اقدامات زیادی با همکاری فدراسیون های المپیکی و وزارت ورزش و جوانان انجام شده است.
 شرکت در دومین جلسه سرپرستان بازی های 2020 توکیو که در تایلند برگزار شد  و مذاکرات حضوری و غیرحضوری  برای حل مشکلات اجرایی و مالی از جمله اقدامات بود که انجام شد و خوشبختانه حل شده و در حال حاضر مشکلی برای حضور در المپیک وجود ندارد. ثبت نام اولیه از رشته های المپیکی نیز انجام گرفته و 90 درصد اسامی دریافت شده و در حال بارگزاری هستیم.
سجادی ادامه داد: برای هماهنگی بیشتر کادر سرپرستی و مربیان کارگاه‌هایی را از شهریور برگزار کردیم که چهارمین کارگاه نیز سه شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.
همچنین برگزاری سه کارگاه  در ماه های اردیبهشت، خرداد و تیر سال  آینده ویژه ورزشکاران  اعزامی به المپیک در دستور کار داریم.
سرپرست کاروان اعزامی به المپیک 2020 تاکید کرد: سعی کردیم نتایج ورزشکاران خودمان و سایر کشورها را رصد کنیم و در این خصوص با فدراسیون‌ها تبادل اطلاعات داریم.
همچنین بازدید دوره ای کارشناسان مرکز نظارت بر تیم های ملی از  اردوها در هیئت اجرایی بررسی و سپس ستاد عالی ارائه می‌شود. تا امروز 30 جلسه با روسای فدراسیون‌ها داشتیم و هر چه به المپیک نزدیک‌تر شویم، تعداد این جلسات بیشتر خواهد شد.
وی گفت: همکاران بخش روابط بین الملل کمیته ملی المپیک نیز نظام راهیابی به بازی های المپیک 2020، قوانین دوپینگ و دستور العمل مربوط به نحوه استفاده از علائم تجاری مجاز را ترجمه و تدوین کرده و به فدراسیون‌های ورزشی ارسال کرده اند.
وی افزود : تنظیم و امضای قرارداد برای خرید بلیت، مذاکره با IOC در ارتباط با اخذ تسهیلات از دیگر اقدامات است.
سجادی در پایان در خصوص سهمیه ها کسب شده توضیح مختصری ارائه کرد و گفت خوشبختانه شرایط خوبی داریم و امیدواریم تا در فرصت باقیمانده با همکاری فدراسیون ها کاروان خوبی را به المپیک 2020 اعزام کنیم.
سید رضا صالحی امیری در ادامه دومین نشست هم اندیشی اعضای کمیسیونهای ورزشی کمیته ملی المپیک ضمن اشاره به انتخاب مهدی علی نژاد در سمت سرپرستی معاونت ورزش قهرمانی اضافه کرد: مطمئن هستم با حضور علی نژاد منشأ اتفاقات خوبی در ورزش خواهیم بود اما نباید فراموش کنیم موفقیت های این حوزه بدلیل تلاش های داورزنی، سجادی و همه مدیران گذشته در این بخش بوده است.
وی ادامه داد: باید از همه ظرفیتهای فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و سیاسی استفاده کنیم و اگر خلاف آن عمل کنیم و نگاه حذفی داشته باشیم ، راه به جایی نخواهیم برد و باید در الگوی مدیریت ورزش بازنگری داشته باشیم .
ورزش نماد قدرت نرم و گفتمان سازی و طراحی الگوی جدید ورزش سه محور اصلی ما خواهد بود و ما در مسیر تداوم قدرت سخت حرکت کردیم.
وی افزود: اساس قدرت سخت بر اجبار سازی است و ساز و کار آن گسترش نظامی، قدرت سیاسی، کشورگشایی، ایجاد رعب و مبتنی بر بایدها و جذب حداقلی است ولی قدرت نرم اساس معرفت گرایی، نفوذ معنوی و فرهنگی و مبتنی بر باورها، جذب حداکثری است. از این منظر ورزش بزرگترین و مهمترین منبع و فرصت تولید قدرت نرم برای کشور است.
صالحی امیری گفت: بهداد سلیمی مدتی کام ملت را شیرین کرد، اما وقتی ماندگار می شود که مرام و معرفت قهرمانی از وی باقی بماند؛ همانند تختی که شاید خیلی از حتی تعداد مدال هایش را ندانند اما همه بعنوان یک انسان بزرگ و با معرفت از وی یاد می کنند ما نیز بدنبال شناخت معرفت ها هستیم نه شمارش مدال ها!
رئیس کمیته ملی المپیک افزود: پروژه طراحی الگوی توسعه ورزش قهرمانی در افق ۱۴۲۴ باید توسط  کمیسیونهای کمیته ملی المپیک نوشته و یک برنامه جامع با رویکرد گفتمان محوری باید طراحی شود. کمیسیون اخلاق برای اولین بار منشور اخلاق را در ورزش ایران پایه گذاری کرد. این کمیسیون  به صورت مستقل عمل خواهد کرد وکه قطعا به پاکسازی و پیرایش ورزش کشور از نقاط سیاه کمک می کند.
رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد : کمیسیون آموزش و پژوهش فعال شده است. کمیسیون بین الملل هم از ظرفیتهای خوبی استفاده کرده و فرصتهای کسب کرسی را رصد می کند و تهدیدها را بررسی برای رفع آن تلاش می کند.
صالحی امیری گفت: یک روی ورزش تلاش برای کسب سکو و سکه و روی دیگر آن بعد اخلاقی و قهرمانی است. کمیسیون ورزشکاران باید فعالتر شود، چرا که IOC توجه ویژه به این بخش دارد. قول می دهم در آینده جوانان سکان هدایت کمیته ملی المپیک را در دست بگیرند.
صالحی امیری افزود: کمیسیونهای کمیته ملی المپیک  نقش مهمی در توسعه ورزش پاک، اخلاقی و فرهنگی دارند. همچنین کمیسیون زنان هم فعالیت جدی دارد چراکه ما باید به جهانیان ثابت کنیم که تبعیض جنسیتی وجود ندارد.
در ادامه دومین نشست هم اندیشی کمیسیون های کمیته ملی المپیک، رئیس کمیسیون اخلاق، سعید حسنی پور نائب رئیس کمیسیون ورزشکاران، امیر صدیقی دبیر کمیسیون توسعه روابط بین الملل، علی دادگر رئیس کمیسیون حقوقی و حجت الاسلام نقویان رئیس وغلامحسین شعبانی دبیر کمیسیون فرهنگی ضمن معرفی اعضاء کمیسیون های خود،  اهداف و برنامه هایشان را مطرح کردند و گزارشی نیز درباره برنامه هایی که تاکنون اجرا کردند را ارائه دادند.



۲۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۵۹

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.