به گزارش خبرنگار اعزامی به ونکوور؛مرجان کلهر: امیدوارم رکورد خوبی به جا بگذارم

به گزارش خبرنگار اعزامی به ونکوور؛مرجان کلهر: امیدوارم رکورد خوبی به جا بگذارم
پرچم دار ایران در بازی‌های المپیک زمستانی 2010 ونکوور گفت: هدفم از حضور در این بازی‌ها کسب رکورد مناسب در رقابت با حریفان هم‌سطح خودم است.
 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و خبرنگار اعزامی به ونکوور؛مرجان کلهر نخستین بانوی ایرانی راه‌یافته به بازی‌های المپیک زمستانی ضمن بیان مطلب فوق گفت: در چند روز گذشته تمرینات مناسبی را در پیست اسکی ویستلر انجام داده‌ام و آمادگی خوبی برای شرکت در مسابقات دارم. من اصلا امیدی به کسب مدال ندارم، اما امیدوارم در رقابت با رقبای هم سطح خودم خوب ظاهر شده و بتوانم رکورد مناسبی را از خودم به جای بگذارم.
وی در مورد تمریناتی که طی چند روز گذشته داشته است، گفت: من در این چند روز توانستم با قهرمانان بزرگ دنیا از جمله "بنیراش" دارنده دو مدال طلای المپیک زمستانی و قهرمانانی از آمریکا، سوئیس تمرین کنم.
وی ادامه داد: من صبح‌ها تمرین اسکی و عصرها تمرین بدنسازی انجام می‌دهم و چیزهای جدیدی در اینجا یاد گرفتم و توانستم اطلاعات و آموخته‌های جدیدی را جایگزین دانش گذشته خود بکنم و بهتر شوم.
کلهر با اشاره به تمرین خود با قهرمانان بزرگ دنیا گفت: همان ذهنیتی را که از نظر قهرمانی در مورد آنها داشتم را در اینجا از نزدیک دیدم. نکته‌ای که برایم خیلی جالب توجه بود اینکه این قهرمانان اصلا مغرور نیستند و اصل ورزش هم این است. اگر مغرور باشی نمی‌توانی قهرمان جهان شوی.
قهرمان اسکی ایران با بیان اینکه "کاترین زتل" اتریشی الگوی من است، گفت: در حین تمریناتم با او صحبت کردم و خیلی خوشحالم که توانستم تمرینات او را از نزدیک ببینم. بنیراش را هم دیدم و با او نیز تمرین کردم. او از من در مورد امتیازم پرسید و برایم آرزوی موفقیت کرد.
کلهر با بیان اینکه جو المپیک برروی من تاثیر مثبتی گذاشته است و توانسته‌ام خوب تمرین کنم گفت: تمرین در کنار قهرمانان جهان یک رویاست.
وی در خصوص حضور در المپیک گفت: تقریبا همان چیزی که فکرش را می‌کردم در اینجا می‌بینم و شرایط سختی نیست. امیدوارم در مسابقات خوب ظاهر شوم.
کلهر با بیان اینکه اسکی کردن برروی برف یخی خیلی دشوار است گفت: پیست‌های المپیک به صورت برف یخی است در حالی که در ایران ما برروی برف نرم تمرین و مسابقه می‌دهیم. که در این شرایط تمرین و مسابقه راحت‌تر است.
پرچم‌دار ایران گفت: نمی‌توان گفت که حضور در المپیک یک رویاست، اما آروزی هر ورزشکاری شرکت در المپیک است. امیدوارم که کشورم در بازی‌های آینده با تعداد ورزشکار بیشتری شرکت کند.
بانوی محجبه ایرانی که مورد توجه رسانه‌های دنیا قرار گرفته است، در این رابطه گفت: طی چند روز گذشته خبرنگاران خارجی از من می‌پرسند که آیا من تنها زن ایرانی هستم که اسکی می‌کنم اما، من در پاسخ به آنها گفتم که دختران بیشماری با حجاب در ایران اسکی می‌کنند. حجاب مانع کار ما نیست. از اینکه پرچم‌دار کشورم در این بازی‌ها بودم خیلی خوشحالم و توانستم به دنیا نشان بدهم که زن ایرانی می‌تواند در دنیا مطرح باشد.
۲۸ بهمن ۱۳۸۸ ۰۸:۵۲

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.