جلسه معارفه رنگرز برای مدیریت موزه ملی ورزش برگزار شد

جلسه معارفه رنگرز برای مدیریت موزه ملی ورزش برگزار شد

پس از انتخاب رسمی حسن رنگرز بعنوان مدیر موزه ملی ورزش از سوی صالحی امیری،  جلسه معارفه وی امروز با حضور رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد.
 به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ جلسه معارفه حسن رنگرز با حضور صالحی امیری و کیکاوس سعیدی سرپرست دبیرکلی و برخی از مدیران و اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد.
در ابتدای این جلسه صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اهمیت مدیریت موزه ملی ورزش گفت: ما در موزه سه حوزه داریم 1.پژوهش و شناخت نیازهای پژوهشی 2.توسعه موزه  که آن نیزباید براساس پژوهش های انجام شده و هدفمند باشد و  این کاردر حقیقت علمی کردن فضای موزه است، همچنین موزه نباید سلیقه ای، شخصی و غیر علمی باشد  بلکه باید مبتنی بر مطالعات ،شناخت، ضرورت و نیاز مخاطب باشد 3. مدیریت موزه  که دراصل کارش هماهنگ سازی، هدایت و نظارت کلی بر فرآیندهای عملکرد کل موزه است؛ همچنین تحقق کلان طرح اصلی موزه از وظایف دیگرمدیریت موزه  است، ما موزه فعلی (فاز یک) را برای یک پروسه نهایت 5 ساله طراحی کردیم و قصد داریم در ادامه راه، فازدوم و سوم موزه را با مدیریت جدید طراحی و بسازیم به طوریکه هم طراز موزه های جهانی باشد به تا جایی که بگویند یک موزه در آمریکاست،یکی در لوزان و یکی در تهران؛ از آنجاییکه ما شیء و آثار تاریخی بسیار و تمدن غنی داریم، ساختن موزه ای که جزو سه رنک جهان باشد، شدنی است.
صالحی امیری تاکید کرد: اجتماعی کردن موزه یکی دیگر از کارهای مدیریت موزه است، دو نوع موزه داریم، موزه ای که ایستا است و مرده و فقط شیء است و موزه دیگر موزه زنده، سیال ، پویا و فعال است که برای اجتماعی کردن باید موزه ملی ورزش از نوع دوم و زنده باشد به طوری که مردم در بازدید از موزه حس حیات، غیرت، هویت و غرور بگیرند. با اجتماعی کردن موزه ملی ورزش ارتباط جامعه بیشتر می شود و به هر میزان جامعه درگیر موزه باشد مشکلات اجتماعی کمتر خواهد شد.
در واقع هر میزان اقشار جامعه را به موزه جذب و جلب کنیم همان مقدار نشاط و شادی به جامعه خواهیم داد. جذابیت موزه برای بازدیدکنندگان  باید به گونه ای باشد که ما هر روز حداقل یک بازدید را داشته باشیم و به جز یکروز تعطیلی در هفته نباید موزه بازدید کننده نداشته باشد، برای جذب مخاطب بیشتر لازم است با ارگان های مختلف هماهنگی های بیشتری شود.
همچنین  بهتر است مدیریت جدید "رنگرز" هماهنگی لازم را انجام دهد تا در روزهای بازدید از موزه  یک قهرمان المپیک و پارالمپیک در موزه حضور داشته باشد تا باعث جذابیت هرچه بیشتر موزه برای بازدیدکنندگان شود و مخاطبین بتوانند از نزدیک با قهرمانان برخورد و گپ وگفتگو داشته باشند و  راه هایی را که قهرمانان برای کسب  مقام های جهانی و المپیکی طی کردند را از زبان خود آنان بشنود . برای اجتماعی کردن موزه باید هم کمیته ملی المپیک، هم  پارالمپیک ، هم وزارت ورزش و فدراسیون ها هماهنگ و درگیر باشند، خوشبختانه هفته گذشته طی جلسه ای که با مدیران کل ورزش استان ها داشتیم ، آنان بیشتر در جریان امور موزه قرار گرفتند و به زودی آثار، نشان ها و اشیاء با ارزش ورزشی از استان ها نیز به موزه اضافه می شود.
رئیس کمیته ملی المپیک افزود: در اساسنامه،  موزه بعنوان یک ساختار مستقل و حقوقی تعریف شده است به گونه ای که کمیته ملی المپیک، پارالمپیک،  وزیر ورزش و تعدادی از شخصیت های حقوقی و حقیقی عضو آن هستند تا با تغییر مدیریت موزه کسی نتواند به ساختار آن  دست بزند و درواقع ما و وزارت ورزش و سایر اعضاء به آن کمک می کنیم؛  مدیر موزه باید در ساختارمند کردن موزه براساس اساسنامه کمک کند.
رئیس کمیته ملی المپیک در پایان با اشاره به شرایط و اهمیت موزه ملی ورزش المپیک و پارالمپیک ضمن آرزوی موفقیت برای رنگرز به عنوان مدیر این موزه تاکید کرد: لازم است انرژی مان را برای ساخت فازهای دیگر موزه ملی ورزش به کار بگیریم تا  بتوانیم با برنامه ریزی دقیق موزه ای هم طراز نمونه های اول و دوم جهان بسازیم، برای این مهم بهتر است که جلسات موزه را بصورت هفتگی برگزار کنیم تا درپایان سال آن بحث حیات اصلی موزه شکل بگیرد .خواهش من این است که کاری نکنیم مرزی برای موزه بوجود بیاید موزه متعلق به ملت است و ایجاد مرز خطرناک است چراکه در 40 سال گذشته همین مرزها باعث شد تا موزه احداث نشود.
 در ادامه رنگرز ضمن تشکر از دکتر صالحی امیری برای انتخاب وی بعنوان مدیر موزه گفت: بعنوان عضو کوچکی از جامعه ورزش احداث موزه را که یکی از مطالبات به حق کشوراست که  بعد از 4 دهه  محقق شده است را کار بسیار بزرگی می دانم وکه به طور حتم اراده بزرگی پشت این مهم بوده است، قطعا تمام فرمایشات ریاست محترم کمیته ملی المپیک با تامل و جدیت توسط مجموعه موزه دنبال خواهد شد؛ از شما برای احداث موزه بسیار سپاسگزارم چراکه همانطور که خود من بعنوان یک ورزشکار نمی دانم مدال جهانی ام در حال حاضر کجاست مطمئنم که با راه اندازی موزه ملی ورزش بسیاری از سوابق، افتخارات، یادبودها در سایه این مهم حفظ، جمع آوری و ثبت می شود و باید کارکردهای فرهنگی، پژوهشی، آموزشی موزه به موازات کارکرد نمایشی حرکت کند که ان شاءالله با کمک شما و مساعدت  کل مجموعه کمیته ملی المپیک این مهم انجام می شود.

۲۹ اَمرداد ۱۳۹۸ ۰۷:۵۱

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.