جهت هماهنگی بیشتر برای حضور در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا؛نشست مشترک مسئولان کمیته ملی المپیک با سفیر اندونزی بر گزار شد

جهت هماهنگی بیشتر برای حضور در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا؛نشست مشترک مسئولان کمیته ملی المپیک با سفیر اندونزی بر گزار شد
جهت هماهنگی و حضور قدرتمندانه کاروان ورزشی کشورمان در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا،نشست مشترک مسئولان کمیته ملی المپیک با "اوکتاوینو علیمودین" سفیر اندونزی در محل کمیته برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛این نشست بعد از ظهر روز گذشته با حضور دکتر صالحی امیری رئیس،شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک،نصراله سجادی سرپرست کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی،محمود خسروی وفا رئیس کمیته پارالمپیک و مشاور رئیس،اصغر رحیمی رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی،شریعتی نماینده وزارت امور خارجه و خانم اسلامیان مدیر امور بین الملل کمیته برگزار شد.
در ابتدای این نشست رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به سفیر اندونزی ابراز امیدواری کرد تا طرفین بتوانند با همکاری و انتقال تجربیات، تعامل خوبی در زمینه ورزش، بخصوص بازیهای آسیایی جاکارتا داشته باشند.
دکتر صالحی امیری ادامه داد: بدون تردید میزبانی یک کشور اسلامی برای بازیهای آسیایی ارزشمند بوده و تمام تلاش ما اینست که بتوانیم  ضمن اعزام کاروانی آماده، همکاری خوبی هم با میزبان بازیها داشته باشیم.
وی تصریح کرد:خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی بین کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون های ورزشی برای اعزام کاروانی قدرتمند به این بازیها وجود دارد و امیدواریم میزبان و مسئولان برگزاری رقابتها نیز همکاری و تعامل خوبی با ما در اعزام هر چه بهتر و راحت تر کاروان ورزشی ایران چه قبل از اعزام، چه بهنگام حضور کاروان در این رقابتها داشته باشند.
در ادامه نشست نصراله سجادی عنوان داشت: در ابتدا از حضور سفیر کشور اندونزی در این نشست تشکر می کنم و بعنوان سرپرست کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران اشاره کنم که کمیته ملی المپیک با مسئولان برگزاری رقابتها ارتباط و هماهنگی خوبی دارد البته در برخی تصمیم گیریها از سوی کمیته برگزاری بازیها، کندیهایی دیده می شود که با توجه به وسعت و حجم کار این امر طبیعی به نظر می رسد.
سرپرست کاروان ورزشی اعزامی کشورمان به بازیهای آسیایی جاکارتا ادامه داد: پیش بینی می کنیم بیش از  650 ورزشکار، مربی،کادر سرپرستی، پزشک و همراه از کشورمان در بازیهای آسیایی اندونزی حضور یابند لذا اگر چه آی دی کارت بازیها حکم ویزا را دارد ولی با توجه به رفت و آمدهای لازم برای اعزام کاروان ورزشی تقاضا داریم در صدور مدت دار ویزا سهولت و سرعت بیشتری انجام پذیرد تا در این زمینه نگرانی نداشته باشیم و تسهیلات لازم در این زمینه قائل شوید.
سجادی خاطر نشان کرد: اخبار رسیده حاکی از آن است که بیماری دیفتری در برخی نقاط این کشور وجود دارد که نمی دانیم فعلا در چه وضعیتی است ولی بدون تردید مسئولان برگزاری رقابتها،تمهیدات لازم را در این زمینه با توجه به حضور ورزشکاران دیگر کشورهای اندیشیده اند تا دغدغه خاطری برای سلامت ورزشکاران و کاروان اعزامی نداشته باشیم.
سپس شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک تصریح کرد:بدون تردید با توجه به تلاشهایی که صورت می پذیرد کشور اندونزی میزبان خوبی برای این بازیها خواهد بود ولی یکی دو حادثه تروریستی در گذشته ممکن است دغدغه خاطر هایی برای امنیت کاروان ورزشی کشورها ایجاد کند که قطعا در این زمینه از سوی میزبان تهمیدات لازم اندیشیده شده است.
دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن تاکید بر همکاری هر چه بیشتر سفارت اندونزی با کمیته ملی المپیک خواستار تهیه گزارشی در خصوص اقدامهای امنیتی میزبان برای کنترل بازیها شد.
محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک و مشاور دکتر صالحی امیری هم ضمن اشاره به این موضوع که در هفت دوره بازیهای آسیایی و المپیک حضور داشت گفت:میزبانی بازیهای آسیایی کار بزرگ و سنگینی است و در اندونزی قطعا شاهد برگزاری رقابتهای خوبی خواهیم بود  اما یکی از دغدغه های ما در پارالمپیک انتقال اطلاعات از سوی میزبان به کمیته پارالمپیک ایران است که بسیار کند انجام می شود و تسریع در آن  از سوی کمیته برگزاری به ما کمک بسیاری در روند ثبت نام و دیگر کارهای لازم خواهد داشت.
وی ادامه داد:بیش از 400 نفر از ایران در بازیهای پارالمپیک آسیایی حضور خواهند داشت و بالطبع برای همراهان و  مسئولان حاضر در این بازیها  جهت رفت و آمد نیاز به صدور مدت دار و سریع ویزا داریم که امیدواریم در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شده باشد.
سپس حسین آقا زمانی رئیس گروه ورزش شبکه 3 سیما و حسین ذکایی دبیر شورای هماهنگی ورزش صدا و سیما  به بیان برخی مشکلات و دغدغه های خود در خصوص اسکان خبرنگاران،حمل و نقل، دسترسی آسان و سریع به اینترنت و دیگر تسهیلات خبری و تصویری برای پوشش مطلوب این رقابتها از سوی خبرنگاران و تصویر برداران پرداختند و عنوان داشتند متاسفانه در این زمینه اطلاعات و امکانات کاملی در دست نبوده و نگرانیهای وجود دارد.
اوکتاوینو علیمودین سفیر اندونزی تصریح کرد:برگزاری چنین نشستی از سوی کمیته ملی المپیک نشان از توجه شما در اعزام کاروانی بدون دغدغه به این بازیها دارد. به شخصه شناخت خوبی از ورزش ایران داشته و حتی در برخی مراسمات ورزشی شما که از بنده دعوت می شود حضور دارم و می دانم که در راه تدارک کاروانی قدرتمند برای اعزام به بازیهای آسیایی جاکارتا هستید و حتی ارزیابی ما اینست که کاروان ورزشی ایران در 18 رشته ورزشی مدال آوری داشته باشد.
وی  ادامه داد: برای میزبانی مطلوب این رقابتها مسابقت آزمایشی "تست ایونت" را بنحو مطلوب در رشته های مختلف همچون کشتی و وزنه برداری که جزو رشته های مدال آور شما است برگزار کردیم تا بتوانیم برخی ضعف ها و ایرادات خودمان را در برگزاری هر چه بهتر بازیها و یا امکانات سالن برطرف کنیم.
سفیر اندونزی تصریح کرد :در خصوص شیوع بیماری دیفتری باید بگویم این بیماری در شهرهایی بغیر از جاکارتا و پالم بانگ بوده که کنترل شده است البته می توان با واکسیناسیون ورزشکاران و مسئولان اعزامی، پیش بینها و اقدامات لازم را داشته باشید.
اوکتاوینو علیمودین تصریح کرد:در خصوص دغدغه اصحاب رسانه باید بگویم طی 3 تا 4 هفته آینده قرار است در این زمینه از سوی مسئولان برگزاری رقابتها با نمایندگان و مسئولان رسانه های کشور های آسیایی جهت هماهنگی و آگاهی لازم  نشستی داشته باشیم و قطعا حضور شما در این نشست و بیان دغدغه ها و نیازهایتان باعث برطرف شدن آن در زمان برگزاری رقابتها خواهد شد. البته در خصوص اسکان باید اعلام کنم هتل ها زیادی در کنار ورزشگاهای برگزاری رقابتها وجود دارد و دغدغه حمل و نقل برای ورزشگاه اصلی را نداشته باشید چرا که برنامه های لازم در این زمینه اندیشیده شده است.
سفیر اندونزی در خصوص امنیت حاکم در جریان برگزاری رقابتها ابراز داشت: کار گروه ویژه ای در این زمینه از ماه ها قبل تشکیل و نگرانی وجود ندارد و تمهیدات لازم اندیشیده شده است همچنین از اعلام آمادگی کمیته ملی المپیک در همکاری با مسئولان برگزاری رقابتهای قدر دانی می نمایم و به شخصه تمامی دغدغه خاطرهایتان را به کمیته برگزاری رقابتها انتقال خواهم داد و سفارت اندونزی همه نوع همکاری با کاروان اعزامی ایران خواهد داشت.
در خاتمه این نشست رئیس کمیته ملی المپیک ابراز داشت:بدون تردید تمام تلاش کشور اندونزی که از تجربه میزبانی بازیهای کشورهای اسلامی نیز برخودردار است میزبانی مطلوب این رقابتها است،بخصوص که میزبانی رقابتها از سوی یک کشور اسلامی برایمان ارزشمند است و در این زمینه می توانند بر روی حمایتهای کمیته ملی المپیک ایران حساب کنند و امیدواریم در آینده نشست مشترک دیگری نیز  قبل از اعزام کاروان جمهوری اسلامی ایران به بازیهای آسیایی جاکارتا داشته باشیم.

۷ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۰۴

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.