قهرمانی وزنه برداری ایران برای نخستین بار در جهان؛مدال نقره و برنز فوق سنگین جهان به کشورمان رسید

قهرمانی وزنه برداری ایران برای نخستین بار در جهان؛مدال نقره و برنز فوق سنگین جهان به کشورمان رسید
سعید علی حسینی و بهداد سلیمی دو ملی پوش فوق سنگین کشورمان مدال های نقره و برنز رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جهان در آمریکا را به خود اختصاص دادند.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک و به نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری؛ در آخرین روز مسابقات وزنه برداری قهرمانی بزرگسالان جهان در آناهیم آمریکا، رقابت گروه (A) دسته 105+ کیلوگرم از ساعت 5 صبح امروز (چهارشنبه 15 آذرماه) با حضور بهداد سلیمی و سعید علی حسینی برگزار شد. در دسته فوق سنگین به غیر از دو نماینده کشورمان، 8 وزنه بردار گرجستان، ازبکستان، برزیل، الجزایر، جمهوری چک، مجارستان، تکمنستان و استونی نیز حضور داشتند.
سعید علی حسینی که در حرکت یکضرب با مهار وزنه 203 کیلوگرم به مدال برنز دست یافته بود، در حرکت دوضرب ابتدا وزنه 236 کیلویی را بالای سر برد و در دومین حرکت وزنه 243 کیلویی را بالای سر برد و در سومین انتخاب خود وزنه 251 کیلوگرم را مهار کرد و با مجموع 454 کیلوگرم به مدال نقره رسید.
بهداد سلیمی که در حرکت یکضرب وزنه 211 کیلوگرم را ثبت کرده بود و مدال نقره گرفته بود، در اولین انتخاب حرکت دوضرب وزنه 241 کیلوگرم را مهار کرد و داوران این وزنه را از وی قبول کردند ولی هیئت ژوری همانند بازی های المپیک 2016 ریو این وزنه را خطا اعلام کردند. بهداد برای ماندن در جدول و قهرمانی تیم ملی وزنه برداری در انتخاب دوم حرکت دوضرب با موفقیت وزنه 242 کیلویی را به ثبت رساند. در آخرین حرکت دوضرب نیز وزنه 252 کیلویی را به درستی مهار کرد ولی مجدداً هیئت ژوری این وزنه را به او خطا دادند. بهداد در حرکت دوضرب با ثبت وزنه 242 کیلویی پنجم شد و در مجموع با 453 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

مارت سیم وزنه بردار استونی که در حرکت یکضرب با 191 کیلوگرم در جایگاه هفتم قرار گرفته بود، با مهار وزنه 253 کیلویی مدال نقره دوضرب را از آن خود کرد و با مجموع 444 کیلوگرم در جایگاه پنجم قرار گرفت.   
لاشا تالاخادزه گرجستانی، حرکت یکضرب 220 کیلوگرم، در حرکت دوضرب 257 و در مجموع 477 کیلوگرم به سه مدال طلا رسید.همچنین وی به غیر از ثبت رکورد جدید در حرکت یکضرب به میزان 220 کیلوگرم، 4 کیلوگرم رکورد مجموع جهان را که در اختیار خودش بود را ارتقاء داد و با 477 کیلوگرم رکورد دار جدید دنیا لقب گرفت.

۱۵ آذر ۱۳۹۶ ۰۷:۳۰

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.