اهم اخبار هفتگی کمیته بین المللی المپیک و فدراسیونهای جهانی؛بر اساس معاهده لیسبون ورزش در اروپا بصورت قانون درآمد

کمیته بین المللی المپیک اعلام داشت از اینکه می‌بیند جایگاه ورزش در اتحادیه اروپا ، از طریق معاهده لیسبون (پایتخت پرتغال ) انسجام یافته بسیار خوشحال می باشد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک ؛ این معاهده جدید که روز بعد از آن به قوه اجرا در آمد ورزش را برای اولین بار بر پایه قانون ارائه خواهد داد ، چیزی که المپیک و جنبش المپیک به مدت پانزده سال برای آن مبارزه کردند. فی الواقع ، ماده 6 و ماده 165 معاهده مورد بحث روی اهمیت ورزش در اروپا تاکید داشته ، ماهیت ویژه آن را برسمیت شناخته و ترویج ورزش را به عنوان هدف جامعه توصیف می نماید.

فعالیت های کمیته بین المللی المپیک
• ژاک روگ ریاست کمیته بین المللی المپیک در اوائل هفته بمنظور راه اندازی آرم جدید برای بیست و دومین بازی های المپیک زمستانی در سوچی در سال 2014 به مسکو (فدراسیون روسیه) سفر کرد.
 "دمیتری مدویدوف" رئیس جمهور روسیه و "ولادیمر پوتین" نخست وزیر  روگ را همراه با "ژان – کلودکیلی" بحضور پذیرفتند.
• "پاتریک . جی .هیکی" در مجمع عمومی کمیته های المپیک اروپا ، EOC ، در لیسبون – پرتغال که آقای روگ نیز در آن حضور داشت مجددا بعنوان رئیس EOC برگزیده شد.
• کمیسیون ارزشیابی بازی های المپیک نوجوانان در سال 2014 به ریاست "فرانک فردریکس" در تاریخ سی ام نوامبر و اول دسامبر در لوزان اجلاس خود را برگزار نمود.
• نمایندگان سه شهر متقاضی برای بازی های المپیک زمستانی در سال 2018 در سمینار مورخه دوم الی پنجم دسامبر شرکت کردند. این سه شهر به ترتیب حروف الفبا عبارتند از : آنسی (فرانسه) ، مونیخ (آلمان) و پیونگ چانگ (کره جنوبی) . ریاست کمیته بین المللی المپیک برای مدت کوتاهی در این سمینار حضور یافت.
فدراسیون های بین المللی ورزشی
• "برنو گراندی" رئیس فدراسیون بین المللی ژیمناستیک ، فیگ، دکترای افتخاری را از دانشگاه "سمل وایس" در بوداپست (مجارستان) دریافت کرد. این دکترا به پاس تعهد وی به ورزش ، تشریک مساعی در آموزش و شیوه زندگی سالم با مشارکت ورزش در هر گروه سنی به او تعلق گرفت. میهمانان در مراسم شامل دو دارنده مدال مجار از بازی های 1956 ، "ازبت کوتلس" و "آلیس کرتس" همچنین نمایندگان متعددی از فدراسیون ژیمناستیک مجارستان بودند. افزون بر آن ، تعداد نوزده نماینده از سیزده فدراسیون ملی و سه اتحادیه قاره ای در کنفرانسی پیرامون کیفیات اجرائی گروهی که از سوی کمیته ژیمناستیک برای همه فیگ در تاریخ 27 و 28 نوامبر در لوزان برگزار شد شرکت کردند.
• "ریچی مک کاو" سرگروه تیم نیوزیلند از سوی هیئت بین المللی راگبی ، IRB ، بعنوان بازیکن سال 2009 برگزیده شد. تیم آفریقای جنوبی بعنوان تیم سال و "دکلان کیدنی" از ایرلند بعنوان مربی سال انتخاب شدند. بعلاوه ، "نوئل مورفی" جایزه Vernon Pugh را بخاطر خدمات ارزنده و "چیا-سنگ لین" از چین تایپه جایزه برای توسعه را دریافت کردند.
• اتحادیه بین المللی ورزش های سه گانه ، ITU ، اعلام کرده است که "امیلیو.دی.تورو" رئیس اتحادیه ورزش های سه گانه اروپا هفته گذشته در سن 45 سالگی دار فانی را وداع گفت. او همچنین رئیس فدراسیون ورزش های سه گانه و عضو کمیته ملی المپیک ایتالیا بود.
کمیته های ملی المپیک
• اولین دیپلم های دانشگاه "گواهی نامه در مدیریت سازمان های ورزشی" از آکادمی المپیک بلژیک 9-2008 در دانشگاه کاتولیک "لوواین" برای هفده دریافت کننده آن توزیع شد. مراسم مذکور با برخورداری از پشتیبانی "برونو دلوو" رئیس دانشگاه "پل وان کاونبرگ" رئیس دانشگاه گنت و "پیر-اولیویر بکرز" رئیس کمیته ملی المپیک بلژیک برگزار شد.
• دو ورزشکار جوان از کشور شیلی "کامیلا کارتر" (دو و میدانی) و "نیکولاس سائز " (ورزش های سه گانه) در چارچوب اولین دوره بازی های المپیک نوجوانان در سنگاپور در تابستان 2010 معلوماتی پیرامون جنبش المپیک ، ارزش ها و ساختار آن به یمن مذاکرات با پروفسور "مارچلو اوبال" و "خوآن کارلوس کاردناس" دبیر کل کمیته ملی المپیک شیلی فرا گرفته در حالیکه "نون ایلیک" برای آندو موفقیت ایده آل آرزو کرد. این دو ورزشکار نوجوان در اردوی دوستی جهان با متجاوز از 200 نوجوان دیگر از هشتم الی دوازدهم دسامبر 2009 در سنگاپور شرکت خواهند کرد.
سوچی 2014
• کمیته برگزاری برای بست و دومین بازی های المپیک زمستانی در سال 2014 در سوچی (سوچی 2014) در تاریخ اول دسامبر در کنفرانس خبری در مسکو علامت تجاری جدید خود را راه اندازی کرد.این علامت تجاری همچنین شامل آرم جدید و یک عبارت می‌باشند. ژاک روگ ریاست کمیته بین المللی المپیک ، "ژان کلودکیلی" رئیس کمیسیون هماهنگی کمیته بین المللی المپیک ، "دمیتری کوزاک" قائم مقام نخست وزیر فدراسیون روسیه و "الکساندر ژوکوف" و "دمیتری چرنیشنگو" مقام ارشد اجرائی سوچی 2014 در مراسم مربوطه شرکت کردند. آرم جدید ، sochi2014.ru در برگیرنده حلقه های المپیک بوده در حالیکه عبارت: "دروازه ای بسوی آینده " صرفا در محتوای خود باقی می‌ماند. آرم به گونه ای نمادین به تعهد دیرپا برای بازی های زمستانی2014 دلالت دارد تا به تعریف آینده روسیه ، ورزش زمستانی فراتر از همه چیز و پشتیبانی از فرآیند جنبش المپیک کمک نماید.
فدراسیون بین المللی سینما و تلویزیون ورزشی ، FICTS ، اعلام کرده است که بیست و هشتمین جشنواره بین المللی سینما و تلویزیون ورزشی از بیست و هشتم اکتبر الی دوم نوامبر 2010 در میلان (ایتالیا) برگزار خواهد شد.

۳ دی ۱۳۸۸ ۱۴:۱۳

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.