جام کنفدراسیون ها بدون دوپینگ اعلام شد

جام کنفدراسیون ها بدون دوپینگ اعلام شد
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام کرد، هیچ نمونه دوپینگی در مسابقات اخیر جام کنفدراسیون ها که به تازگی در روسیه برگزار شد و تیم ملی آلمان به مقام قهرمانی آن رسید، گزارش نشده است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛از مجموعه 379 آزمایش انجام شده و 854 نمونه گرفته شده در طول تورنمنت هیچ نمونه ای آلوده نبوده است. فیفا اعلام کرد آنها 239 آزمایش انجام داده اند که 175 نمونه خارج از مسابقات و 64 نمونه در مسابقات گرفته شده است.

فیفا در بیانیه ای اعلام کرد:این ارگان برنامه ضد دوپینگ وسیعی تدارک در طول بازیهای جام کنفدراسیون ها 2017 تدارک دیده بود که شامل نمونه گیری پیش از مسابقه و حین مسابقه بود که از فوتبالیست ها آزمایش خون و ادرار گرفته شد. از تمام بازیکنان بدون آنکه مشخص شود نمونه خون و ادرار گرفته شد و علاوه بر این از هر تیم نیز دو بازیکن توسط ماموران کمیته ضد دوپینگ فیفا بعد از هر مسابقه نمونه گیری شد.

فیفا اعلام کرد اکثر نمونه های در آزمایشگاه های معتبر و مورد تایید آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) در لوزان سوییس بررسی شده اند. پس از آنکه معاون نخست وزیر روسیه «ویتالی موتکو» عضو پیشین کمیته حقوقی فیفا اعلام کرد که اعضای تیم ملی روسیه پاک هستند این گزارش منتشر شد.

پیش از این «جیانی اینفانتینو» رییس فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرده بود که بازیکنان تیم ملی روسیه در مسابقات جام جهانی برزیل 2016 عاری از دوپینگ بوده اند.

۴ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۰:۱۸

نظر مخاطبان

نام را وارد کنید
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

تماس با ما

آدرس:تهران ،بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی ،خیابان سئول شمالی ،
کدپستی 1995614336
تلفن:26203425-31  نمابر: 26203374 

آیکون ایمیل

ما را دنبال کنید

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید، از اخبار و اطلاعیه ها با خبر شوید و نظرات خود را بیان کنید.